Wykaz nieruchomości Powiatu Brzeskiego przeznaczonej do sprzedaży – działka nr 801 położona w Grodkowie

1 dzień temu

Brzeg, 17 grudnia 2025 r.

G.6840.2.6.2025

WYKAZ NIERUCHOMOŚCI

Zarząd Powiatu Brzeskiego ogłasza wykaz nieruchomości

przeznaczonej do sprzedaży

  1. Oznaczenie nieruchomości według księgi wieczystej oraz katastru nieruchomości; powierzchnia:

Przedmiotem wykazu jest udział Powiatu Brzeskiego w wysokości 1/2 części niewydzielonej w zabudowanej nieruchomości położonej w Grodkowie przy ulicy Warszawskiej 40A, oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działka nr 801
o pow. 0,0305 ha, dla której Sąd Rejonowy w Nysie prowadzi księgę wieczystą
nr OP1N/00041741/9.

  1. Opis nieruchomości:

Nieruchomość położona jest przy ulicy Warszawskiej 40A w odległości ok. 600 m na zachód od centrum miasta Grodków (rynku), w otoczeniu gruntów zainwestowanych
o funkcji mieszkalno-usługowej. W bezpośrednim sąsiedztwie znajdują się garaże, budynek biurowy oraz teren szkoły branżowej. Nieruchomość nie ma zapewnionego dostępu do drogi publicznej. Aktualnie dostęp do nieruchomości możliwy jest jedynie przez nieruchomość sąsiednią – działkę nr 430/1 (brak ustanowionej służebności drogi koniecznej).

Na działce nr 801 jest posadowiony dwukondygnacyjny budynek administracyjno-biurowy wybudowany ok. 1960 roku, działka jest wydzielona po obrysie budynku (powierzchnia zabudowy budynku wykazana w ewidencji gruntów i budynków jest
o 1 m2 większa od powierzchni działki, co może wynikać ze sposobu zaokrąglenia wyniku). Powierzchnia zabudowy budynku według kartoteki budynku wynosi 306 m2, powierzchni użytkowa piętra 250,68 m2 (na podstawie inwentaryzacji załączonej do książki obiektu budowlanego). Brak danych o powierzchni użytkowej parteru.
W przeszłości na pierwszym piętrze budynku mieściła się Filia Powiatowego Urzędu Pracy w Brzegu. Budynek nie jest podpiwniczony, konstrukcja tradycyjna, ściany
z cegły pełnej, ściany zewnętrzne ocieplone styropianem. Stropy prefabrykowane oraz łukowe, stropodach dwuspadowy, kryty papą termozgrzewalną. Klatka schodowa żelbetowa, schody pokryte wykładziną PCV. Na piętrze stolarka okienna PCV, stan dobry i średni. Stolarka drzwiowa wewnętrzna płytowa w stanie średnim. Na parterze budynku znajduje się wejście do budynku połączone z klatka schodową prowadzącą na piętro, jedno pomieszczenie biurowe oraz garaże i pomieszczenia gospodarcze
(5 pomieszczeń z niezależnymi wejściami z zewnątrz – 4 magazynowo-garażowe oraz jedno oznaczone jako warsztat). Piętro budynku pełni funkcję biurową, jest przystosowane do pracy administracyjnej i obsługi interesantów. Pomieszczenia zlokalizowane są po jednej stronie korytarza, który stanowi główną oś komunikacyjną kondygnacji. Układ przestrzenny jest prosty i funkcjonalny, typowy dla obiektów administracyjnych. Na piętrze znajdują się pomieszczenia biurowe oraz zaplecze administracyjne i toalety. Pomieszczenia są dostępne bezpośrednio z korytarza.

Stan techniczny budynku zróżnicowany. Obiekt aktualnie nie jest użytkowany. Dach szczelny, natomiast od strony północnej brakuje rynny, woda opadowa zacieka na elewację i widoczne jest mocne zawilgocenie. Zawilgocenia w pomieszczeniach parteru. Pomieszczenia warsztatowo-garażowe na parterze w złym stanie technicznym, nie były remontowane, jedne drzwi garażowe wymienione (brama stalowa uchylna), pozostałe drewniane zużyte. W pomieszczaniach garażowych okna stalowe inwentarskie, w stanie złym. Węzeł sanitarny na piętrze w stanie średnim, pozostałe pomieszczenia również w stanie średnim. Instalacje nieczynne, w większości do wymiany, podłogi, powłoki malarskie, stolarka drzwiowa wewnętrzna do wymiany. Elewacje nieestetyczne, skorodowane, z ubytkami w tynku. Brak kotłowni (kotłownia znajdowała się poza nieruchomością stanowiącą przedmiot wykazu, w sąsiednim budynku, aktualnie zlikwidowana), budynek nie jest przyłączony do sieci ciepłowniczej, prawdopodobnie zlikwidowano przyłącze wodociągowe. Do budynku doprowadzone jest przyłącze elektroenergetyczne oraz kanalizacyjne. Stopień zużycia funkcjonalnego całego kompleksu obiektów wysoki. Funkcjonalność całego obiektu średnia.

Właścicielem pozostałej 1/2 części nieruchomości jest Gmina Grodków. Współwłaściciele nie dokonali podziału nieruchomości do korzystania. Piętro budynku, na którym mieściła się Filia Powiatowego Urzędu Pracy w Brzegu jest w tej chwili nieużytkowane. Brak informacji dotyczącej użytkowania parteru budynku.

  1. Przeznaczenie nieruchomości i sposób jej zagospodarowania:

Sposób zagospodarowania: zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.

Przeznaczenie: nieruchomość objęta wykazem zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego dla części terenu miasta Grodków, zatwierdzonym uchwałą Nr XLII/373/22 Rady Miejskiej w Grodkowie z dnia 23 listopada 2022 r. (opublikowaną w Dz. Urz. Woj. Opolskiego z dnia 29 listopada 2022 r. poz. 3196), położona jest na obszarze oznaczonym symbolem 1MW-U – przeznaczenie podstawowe – teren zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej lub usługowej.

  1. Termin zagospodarowania nieruchomości:

Nie ustalono.

  1. Cena nieruchomości:

Cena wywoławcza do I przetargu wynosi 185 000,00 zł (cena wywoławcza dotyczy udziału Powiatu Brzeskiego w nieruchomości). Sprzedaż jest zwolniona z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2025 r. poz. 775, 894, 896, 1203 i 1541).

  1. Informacja o przeznaczeniu do zbycia:

Sprzedaż nastąpi w drodze ustnego przetargu ograniczonego do właścicieli nieruchomości przyległych.

  1. Obciążenia i zobowiązania:

Nieruchomość jest wolna od obciążeń i zobowiązań.

Prawo trwałego zarządu ustanowione na rzecz Powiatowego Urzędu Pracy w Brzegu, ujawnione w dziale II księgi wieczystej, zostało wygaszone decyzją Zarządu Powiatu Brzeskiego nr G.6844.2.5.2021 z dnia 6 kwietnia 2023 r.

Wykaz nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży wywiesza się na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Brzegu przy ul. Robotniczej 12 (w Wydziale Geodezji
i Gospodarki Nieruchomościami) na okres 21 dni, tj. od dnia 17.12.2025 r. do dnia 7.01.2026 r. Osoby, którym przysługuje pierwszeństwo nabycia nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Brzeskiego, w myśl art. 34 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy
o gospodarce nieruchomościami winne złożyć wnioski o nabycie w terminie 6 tygodni licząc od dnia wywieszenia niniejszego wykazu, tj. od dnia 17.12.2025 r. do dnia 28.01.2026 r. Po upływie tego terminu zostanie ogłoszony przetarg na sprzedaż ww. nieruchomości.

Informację o wywieszeniu wykazu podaje się do wiadomości publicznej poprzez ogłoszenie w prasie lokalnej. Ponadto wykaz publikuje się na stronie internetowej https://brzeg-powiat.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Brzegu https://bip.brzeg-powiat.pl w wyżej wymienionych terminach.

PRZEWODNICZĄCY ZARZĄDU

(––)

Jacek Monkiewicz

Idź do oryginalnego materiału