Wyleją asfalt na Kosynierów Gdyńskich

radiogorzow.pl 2 tygodni temu

Wykonawca prac na ul. Kosynierów Gdyńskich od wtorku rozpocznie układanie ostatniej warstwy ścieralnej.

Prace spowodują wyłączenie z ruchu wybranych fragmentów drogi. Aby zminimalizować utrudnienia oraz chcąc zachować możliwość obsługi Śródmieścia przez MZK, prace zostały podzielony na pięć etapów. Prace prowadzone będą etapami przy zamknięciu całej szerokości ulicy. Dla kierowców zostaną wyznaczone objazdy.

Harmonogram (etapów):

• Etap 1 – wtorek 23.04 – odcinek od skrzyżowania z ul. Roosevelta/Żwirową/Słowiańską do skrzyżowania z ul. Mickiewicza;

• Etap 2 – środa 24.04 odcinek od skrzyżowania z ul. Jagiellończyka do ul. Borowskiego (z zamknięciem na czas prac skrzyżowania z ul. Matejki);

• Etap 3 – czwartek 25.04 odcinek od skrzyżowania z ul. Borowskiego do ronda Kosynierów Gd.;

• Etap 4 – weekend 27-28.04 Rondo Kosynierów Gd.;

• Etap 5 – od poniedziałku 29.04 – dopuszczenie do ruchu ronda Kosynierów Gdyńskich i ul. Kosynierów Gdyńskich (ruch dwukierunkowy od Jagiellończyka do ronda Kosynierów Gdyńskich);

• Daty rozpoczęcia i czas prowadzenia prac, w danym etapie, są uzależnione od warunków atmosferycznych.

Główne założenia poszczególnych etapów:

ETAP 1 (23.04.2024 r.)

• na odcinku od skrzyżowania Roosevelta/Słowiańska do skrzyżowania z ul. Mickiewicza ruch kołowy będzie wyłączony całkowicie;

• stara jezdnia ul. Słowiańskiej funkcjonować będzie jako ślepa i wprowadzony zostanie tam ruch dwukierunkowy z wjazdem od ul. Słowiańskiej głównej;

• otwarte zostanie skrzyżowanie z ul. Mickiewicza i Mościckiego bez możliwości skrętu w Kosynierów Gd. (przejazd tylko między Mickiewicza a Mościckiego);

• na odcinku ul. Kosynierów Gd. od ronda Kosynierów Gd. do skrzyżowania z ul. Borowskiego obowiązywać będzie ruch jednokierunkowy;

• objazdy zamkniętego odcinka do ul. Roosevelta i Żwirowej zrealizowane zostaną przez ul. Mickiewicza i Mieszka I;

• objazd do ul. Matejki i Kosynierów Gd. realizowany będzie przez ul. Mieszka I – Borowskiego – Kosynierów Gd.;

• etap nie wymaga zmian w funkcjonowaniu MZK.

ETAP 2 (24.04.2024 r.)

• na odcinku od ul. Jagiellończyka do ul. Borowskiego ruch kołowy będzie wyłączony całkowicie;

• odcinek zrealizowany w etapie 1 zostanie udostępniony dla ruchu i będzie tam dopuszczony ruch jednokierunkowy, od skrzyżowania z ul. Mickiewicza i Mościckiego w kierunku ul. Żwirowej i Roosevelta;

• zamknięte zostanie skrzyżowanie z ul. Matejki, a ul. Matejki wyłączona zostanie z ruchu na wysokości ul. Sienkiewicza;

• ulica Matejki będzie więc drogą ślepą, na odcinku od ul. Skłodowskiej-Curie. Objazd realizowany będzie dla ruchu kołowego przez ul. Wyczółkowskiego i Mościckiego, a dla autobusów MZK przez ulicę Fredry – Matejki – Marcinkowskiego – Konstytucji 3 Maja – Estkowskiego;

• częściowo zamknięte zostanie skrzyżowanie z ul. Borowskiego (regulacja ręczna ruchem);

• częściowo zawężone zostanie skrzyżowanie z ul. Jagiellończyka (regulacja ręczna ruchem), a z uwagi na brak możliwości skrętu w lewo z ul. Jagiellończyka, otwarty pozostanie jedynie pas do skrętu w prawo;

• otwarte pozostanie w pełnym zakresie skrzyżowanie z ul. Mickiewicza i Mościckiego (nie będzie jedynie możliwości skrętu z dróg podporządkowanych w ul. Kosynierów Gd., w kierunku ul. Matejki);

• na odcinku od ul. Jagiellończyka – Mickiewicza ruch jednokierunkowy lewą stroną jezdni z funkcjonującym przystankiem „Urząd Wojewódzki”;

• na odcinku od ronda Kosynierów Gd. – do ul. Borowskiego ruch jednokierunkowy z wyznaczonym objazdem dla samochodów osobowych do ul. Roosevelta przez ul. 30 Stycznia – Armii Polskiej – Borowskiego – Mieszka I dzięki tablic F-9;

• objazd do centrum i ul. Estkowskiego od ul. Mościckiego wytyczony zostanie przez Mickiewicza – Mieszka I – Borowskiego – Armii Polskiej – Łokietka – do ronda Kosynierów Gd.

ETAP 3 (25.04.2024 r.)

• na odcinku od ronda Kosynierów Gdyńskich do ul. Borowskiego ruch kołowy będzie wyłączony całkowicie, z uwagi na planowane układanie warstwy ścieralnej, na całej szerokości drogi;

• skrzyżowanie z ul. Borowskiego będzie dostępne w zakresie ograniczonym: możliwość skrętu w prawo z ul. Borowskiego i wjazdu w Borowskiego;

• odcinek zrealizowany w etapie 2 zostanie udostępniony dla ruchu i będzie tam dopuszczony ruch dwukierunkowy, od skrzyżowania z ul. Jagiellończyka do ul. Matejki;

• otwarte zostanie również skrzyżowanie z ul. Matejki i na ul. Matejki wrócą autobusy MZK;

• zamknięte zostaną skrzyżowania występujące na odcinku prac np. skrzyżowanie z ul. 30 Stycznia oraz z ul. Bohaterów Warszawy;

• na ul. Boh. Warszawy wprowadzony zostanie ruch dwukierunkowy z jednoczesnym zakazem zatrzymywania się po stronie prawej;

• w przypadku ul. 30 Stycznia wprowadzony zostanie ruch dwukierunkowy, bez ograniczeń w zakresie parkowania i funkcjonowania SPP, z racji tego, iż droga będzie ślepa tylko przez 1 dzień;

• odcinek od Jagiellończyka do Roosevelta funkcjonować będzie zmian w stosunku do stanu z etapu 2; czyli na odcinku od ul. Jagiellończyka – Mickiewicza ruch jednokierunkowy;

• objazd do ul. Kosynierów Gd. od ul. Estkowskiego przez Łokietka – Wybickiego – Jagiełły – Dąbrowskiego – Borowskiego;

• objazd do centrum i ul. Estkowskiego z ul. Matejki realizowany będzie ulicami: Kosynierów Gd. – Borowskiego – Armii Polskiej – Łokietka – do ronda Kosynierów Gd.;

• objazd do ul. Matejki i Mościckiego od ul. Łokietka realizowany będzie przez Armii Polskiej – Borowskiego – Kosynierów Gd.;

ETAP 4 (27-28.04.2024 r.)

• zamknięte dla ruchu kołowego zostanie rondo Kosynierów Gd. z uwagi na planowane układanie warstwy ścieralnej na całym skrzyżowaniu;

• na odcinku od ronda Kosynierów Gdyńskich do ul. Borowskiego ruch kołowy będzie dopuszczony w obu kierunkach;

• skrzyżowanie ul. Kosynierów Gdyńskich z wlotami bocznymi zostaną otwarte;

• nastąpi reorganizacja ruchu na skrzyżowaniu Łokietka – Wybickiego – Armii Polskiej (możliwość skrętu z Armii Polskiej w lewo i zamknięcie wjazdu w Łokietka w kierunku ronda Kosynierów Gdyńskich);

• odcinek zrealizowany w etapie 2 i 3 będzie udostępniony dla ruchu, ruch dwukierunkowy (bez oznakowania poziomego) odbywał się będzie na odcinku od ul. Jagiellończyka do 30 Stycznia;

• otwarte zostaną skrzyżowania występujące na odcinku 3 etapu prac np. skrzyżowanie z ul. 30 Stycznia oraz z ul. Bohaterów Warszawy; na ulicach tych przywrócona zostanie pierwotna organizacja, czyli wprowadzony zostanie ruch jednokierunkowy z jednoczesnym usunięciem zakazów zatrzymywania się;

• odcinek od Jagiellończyka do Roosevelta funkcjonować będzie zmian w stosunku do stanu z etapu 2 i 3; czyli na odcinku od ul. Jagiellończyka – Mickiewicza ruch jednokierunkowy lewą stroną jezdni z funkcjonującym przystankiem „Urząd Wojewódzki”;

• objazd do ulicy Kosynierów Gd. od ul. Estkowskiego możliwy będzie dla aut osobowych przez Moniuszki i Bohaterów Warszawy, główny objazd natomiast realizowany będzie przez Sikorskiego – Chrobrego – Jagiełły – Dąbrowskiego;

• objazd do centrum i ul. Estkowskiego z ul. Matejki realizowany będzie ulicę Kosynierów Gd. – Borowskiego – Armii Polskiej – Łokietka – do ronda Kosynierów Gd. oraz przez ul. 30 Stycznia;

• objazd do ul. Matejki i Mościckiego od ul. Łokietka realizowany będzie przez Armii Polskiej – Borowskiego – Kosynierów Gd. (jak w etapie 3).

• Szczegółowe trasy linii komunikacji miejskiej w komunikacie MZK

ETAP 5 (od 29.04.2024 r. do wprowadzenia stałej organizacji ruchu)

• Etap 5 jest to etap przejściowy przed wprowadzeniem stałej organizacji ruchu, podstawowe założenia tego etapu to pozostawienie ograniczenia prędkości do 30 km/h oraz ustawienie znaków ostrzegawczych np. o braku oznakowania poziomego;

• zaplanowano ustawienie w osi jezdni tablic U-21a dwustronnych;

• w etapie 5 otwarte dla ruchu kołowego zostanie rondo Kosynierów Gdyńskich oraz cała przebudowywana ulica Kosynierów Gd. oraz wszystkich skrzyżowania;

• na odcinku od ronda Kosynierów Gdyńskich do ul. Jagiellończyka ruch kołowy będzie dopuszczony w obu kierunkach (bez oznakowania poziomego);

• Linie komunikacji miejskiej kursujące ul. Matejki powrócą na trasy sprzed remontu. Objazdy będą dotyczyć linii nr 104, 105 i 111, szczegóły w komunikacie MZK.

Idź do oryginalnego materiału