Wyprawa Michała Bogusławskiego Harlayem przez Polskę

bejsment.com 1 miesiąc temu

Polska, kraj malowniczych krajobrazów i dynamicznych miast, staje się coraz bardziej przyjazna dla motocyklistów. Z perspektywy turysty z Kanady, podróżowanie motocyklem po polskich drogach to prawdziwa przyjemność, pełna niezapomnianych doświadczeń.

Wspaniałe Drogi i Infrastruktura

Polskie drogi oferują doskonałe warunki do jazdy na motocyklu. Asfalt jest zwykle w bardzo dobrym stanie, a oznaczenia drogowe są czytelne i dobrze rozmieszczone. Jednym z największych atutów są liczne ronda, które znacznie ułatwiają poruszanie się po miastach i miasteczkach.

Stacje paliw w Polsce nie tylko zapewniają paliwo, ale również oferują dodatkowe udogodnienia. Wiele z nich jest wyposażonych w maszyny do ćwiczeń, co pozwala na szybkie rozprostowanie kości po długiej jeździe. To drobne, ale znaczące udogodnienie, które pokazuje, jak bardzo kraj dba o komfort podróżujących.

Kultura Jazdy

Polscy kierowcy są niezwykle uprzejmi wobec motocyklistów. W miastach, gdy samochody stoją na światłach, często rozjeżdżają się na boki, aby umożliwić motocykliście swobodny przejazd. Na autostradach, w przypadku korków, kierowcy instynktownie zjeżdżają na bok, tworząc tzw. “korytarz życia”, co umożliwia motocyklistom szybkie i bezpieczne przemieszczanie się.

Pomocni Ludzie

Podczas mojej podróży po Polsce napotkałem wiele przykładów życzliwości i gotowości do pomocy. Kiedy miałem problem z zamkiem do jednego z kufrów, pan Jarek z Białegostoku poświęcił cztery godziny na naprawę, wiedząc, iż jestem turystą z Kanady. Nie chciał przyjąć żadnej zapłaty!.

Unikalne Doświadczenia

Harleye nie są zbyt powszechne na polskich drogach, co sprawia, iż mój motocykl wzbudzał duże zainteresowanie. Gdziekolwiek zaparkowałem, ludzie chętnie robili zdjęcia i pytali, czy mogą na nim usiąść. Te interakcje dodawały podróży dodatkowego uroku.

Podsumowanie

Polska to kraj, który warto zwiedzać na motocyklu. Przejechałem już parę tysięcy kilometrów i każda chwila na polskich drogach była warta tego wysiłku. Wspaniałe drogi, doskonałe oznaczenia, a przede wszystkim pomocni i życzliwi ludzie sprawiają, iż podróżowanie po Polsce jest wyjątkowym doświadczeniem.

Jadąc motocyklem przez Poznań, warto odwiedzić Park Cytadela, szerokie alejki i piękne widoki na miasto. Innym miejscem jest jezioro Maltańskie, W Poznaniu wstąpiłem do sklepu Harley Davidson. Bardzo sympatyczna obsługa podziwiali mojego rumaka.

Bydgoszcz to bardzo piękne miasto nad Brdą, znane z pięknej Wyspy Młyńskiej i unikalnej Wenecji Bydgoskiej. Policja mnie zatrzymała porozmawialiśmy kilka minut dowiedzieli się iż jestem z Kanady i po kilku minutach rozmowy życzyli bezpiecznego zwiedzania

Wrocław, często nazywany “Wenecją Północy,” zachwyca licznymi mostami i urokliwymi wyspami na Odrze. Jego bogata historia, piękny Rynek oraz wspaniała architektura sprawiają, iż to jedno z najbardziej malowniczych miast w Polsce. Na starym mieście sprzedają wspaniałe obwarzanki zjadłem dwa.

Podróżując motocyklem po Opolu, warto zwiedzić malownicze Stare Miasto z piękną operą duża ilość wspaniałych rzeźb klimatycznym Rynkiem i gotycką Katedrę i Opolską Wenecję, a także Amfiteatr Festiwalu Piosenki Polskiej.

Zakopane, położone u stóp Tatr, Wspaniałe widoki na góry. Z każdego zakątka miasta można podziwiać majestatyczne szczyty, takie jak Giewont czy Kasprowy Wierch, Poznaliśmy słyną rodzinę Stoch oraz rodzine Bachledów
Oczywiście byliśmy na Krupówkach gdzie kupiłem oscypki oraz kapelusz Góralski Bardzo dużo turystów z Dubaju

W krakowskiej Tawernie Stary Port spotkałem znajomych żeglarzy, co było świetną okazją do wspomnień i opowieści o morskich przygodach w marynistycznym wnętrzu. Ta taverna koniecznie trzeba odwiedzić zwłaszcza w sobotę grają tam sławy muzyki szantowej O krakowie można napisać wiele po prostu piękne historyczne miasto

Warszawa, moje miasto młodość nowoczesne tętniące życiem, zwłaszcza na Starym Mieście, gdzie spotkałem tłumy turystów. Atmosfera była wyjątkowa, ponieważ Taylor Swift miała trzy koncerty, przyciągając pełno ślicznych, młodych ludzi z całego świata.

Białystok to urokliwe miasto, a jego Uniwersytet, pięknie położony wśród zieleni, stanowi prawdziwą ozdobę miasta. Kampus, harmonijnie wkomponowany w otoczenie, zachęca do spacerów i tworzy inspirującą atmosferę do nauki i rozwoju. Odwiedziliśmy miasteczko Supraśl ma podobno największą cerkiew w Polsce Muzeum muzeum ikon oraz muzeum drukarstwa na terenie cerkwi wspaniała malutka restauracja tanie ceny ale przecudownie podane bardzo artystycznie urządzona.

W Gdańsku i Sopocie, gdzie kiedyś popłynęliśmy jachtem z Kanady odkryliśmy wiele pięknych restauracji, które oferują znakomite jedzenie i wspaniałe widoki. Niestety, podczas naszej wizyty złapał nas rekordowy deszcz, ale choćby to nie zdołało zepsuć uroku tego miejsca

Dla każdego motocyklisty szukającego nowego miejsca do odkrycia, Polska oferuje niezliczone atrakcje i przygody. Gorąco polecam, aby każdy miłośnik dwóch kółek dodał ten kraj do swojej listy miejsc do odwiedzenia.

Pragnę jeszcze dodać, iż motocykl z Kanady do Polski był przesłany przez firmę Altex Cargo i dotarł na czas w bardzo dobrym stanie. Motor odebrałem w Poznaniu.