Od 2 listopada pociągi relacji Hrubieszów – Kraków (na odcinku między Stalową Wolą a Dębicą) pojadą objazdem. Powodem wprowadzenia takiego rozwiązania jest modernizacja odcinka linii kolejowej na trasie Stalowa Wola Rozwadów – Tarnobrzeg – Padew (koło Mielca). Pociągi InterCity „Hetman” oraz TLK „Kasztelan” po wprowadzeniu tych zmian pojadą przez Leżajsk i Rzeszów, a nie przez Tarnobrzeg i Mielec, jak do tej pory. Objazd przez Leżajsk i Rzeszów skutkuje wydłużeniem czasu jazdy pociągów: o 42 minuty w przypadku IC „Hetman”, a o 52 minuty – TLK „Kasztelan”.PRZECZYTAJ TEŻ: Za pomoc rodakom za granicą. Kapłan z Hrubieszowa dostał medal nadany przez Europejską Konferencję Episkopatu– Wiele wskazuje, iż od 14 grudnia tego roku skład IC „Hetman” zostanie wymieniony z komfortowych wagonów o standardzie InterCity na czerwone ex-holenderskie szynobusy, co jeszcze wydłuży czas jazdy o kolejne 22 minuty – do 5 godzin i 51 minut na trasie Hrubieszów – Kraków. A od 16 marca przyszłego roku planowana jest zmiana trasy objazdu „Hetmana” i „Kasztelana” na trasę przez Rzeszów i Tarnobrzeg. Ale wtedy czas jazdy pociągów z Krakowa do Hrubieszowa nie ulegnie już zmianie. Przewidywany czas zakończenia objazdów na tej trasie przypada na początek września 2026 r. – dowiedzieliśmy się od wolontariuszy z Grupy „Pociągiem do Hrubieszowa”. Zmiany trasy pociągów z Hrubieszowa do Krakowa widoczne są na stronie portalpasazera.pl.Co ten objazd oznacza dla podróżnych w praktyce?– Po pierwsze, podróżni powinni w przedsprzedaży zakupić bilety na powrót po Wszystkich Świętych. Z uwagi na bezpośrednie skomunikowanie Rzeszowa, może być potem tłoczno w pociągach IC „Hetman” i TLK „Kasztelan”. Po drugie, powróci bezpośrednie połączenie z Rzeszowem. Ubolewamy, iż przewoźnik nie wykorzystał tej szansy na powrót bezpośredniego połączenia z Wrocławiem i Katowicami, zwłaszcza w kontekście częstego przepełnienia w pociągu IC „Galicja” na odcinku z Krakowa do Wrocławia, któremu to połączeniu przydałoby się wsparcie. I po trzecie, do Krakowa pojedziemy dłużej, trasa przejazdu wydłuży się o 60 kilometrów. Nawiasem mówiąc, kolejny raz wyższość nad „szynobusami” z TLK „Kasztelan” na tej trasie pokaże skład wagonowy standardu InterCity, jakie obsługują połączenie IC „Hetman”. Z uwagi na lepsze parametry eksploatacyjne, dojedzie on do Krakowa choćby o 23 minuty szybciej! – podkreślają wolontariusze z Grupy „Pociągiem do Hrubieszowa”.