Mieszkańcy gminy, którzy chcieli usunąć odpady azbestowe ze swoich posesji, mieli możliwość złożenia wniosku o ich odbiór. Przed odbiorem, odpady musiały być odpowiednio przygotowane do transportu. Firma, wybrana w drodze postępowania, zajmowała się ich odbiorem w ostatnim tygodniu września. Następnie odpady były transportowane do miejsc ich unieszkodliwienia.
Efekty przedsięwzięcia i finansowanie
W ramach realizacji projektu odebrano od mieszkańców ponad 62 tony wyrobów zawierających azbest, co znacząco przyczyniło się do poprawy jakości życia w gminie.
Zadanie zostało zrealizowane dzięki wsparciu finansowemu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Wsparcie to było częścią „Programu dofinansowania przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu przedsięwzięć związanych z realizacją gminnych programów usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na rok 2025”.
Całkowita wartość zadania to 52 867,51 zł, a dofinansowanie z WFOŚIGW we Wrocławiu wyniosło 26 124 zł.