Z terenu Gminy Kłodzko usunięto ponad 62 tony azbestu

2 godzin temu
Zdjęcie: foto ilustracyjne


Mieszkańcy gminy, którzy chcieli usunąć odpady azbestowe ze swoich posesji, mieli możliwość złożenia wniosku o ich odbiór. Przed odbiorem, odpady musiały być odpowiednio przygotowane do transportu. Firma, wybrana w drodze postępowania, zajmowała się ich odbiorem w ostatnim tygodniu września. Następnie odpady były transportowane do miejsc ich unieszkodliwienia.

Efekty przedsięwzięcia i finansowanie

W ramach realizacji projektu odebrano od mieszkańców ponad 62 tony wyrobów zawierających azbest, co znacząco przyczyniło się do poprawy jakości życia w gminie.

Zadanie zostało zrealizowane dzięki wsparciu finansowemu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Wsparcie to było częścią „Programu dofinansowania przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu przedsięwzięć związanych z realizacją gminnych programów usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na rok 2025”.

Całkowita wartość zadania to 52 867,51 zł, a dofinansowanie z WFOŚIGW we Wrocławiu wyniosło 26 124 zł.

Idź do oryginalnego materiału