Zakończono nocne przeglądy tuneli na północnej obwodnicy miasta

1 dzień temu

Przez dwie noce – z 3 na 4 oraz z 4 na 5 grudnia – zamknięte były tunele w Zielonkach i Dziekanowicach na Północnej Obwodnicy Krakowa w ciągu drogi ekspresowej S52. Jak poinformowała krakowska GDDKiA, prace serwisowe przebiegły zgodnie z planem, a oba obiekty zostały ponownie udostępnione kierowcom o godzinie 5 rano w piątek.

Celem nocnych zamknięć było przeprowadzenie cyklicznego przeglądu systemów bezpieczeństwa i zarządzania ruchem. Drogowcy sprawdzili wentylację, oświetlenie, czujniki dymu, systemy przeciwpożarowe, kamery, nagłośnienie oraz punkty alarmowe. – To rutynowe czynności, które wykonujemy regularnie, by utrzymać tunele w pełnej sprawności technicznej i zapewnić bezpieczeństwo użytkownikom – wyjaśnia Kacper Michna z krakowskiego oddziału GDDKiA.

Podczas prac kierowcy korzystali z wyznaczonych objazdów. W pierwszą noc serwisowany był dłuższy z obiektów – tunel w Zielonkach, mający 653 metry. Ruch został skierowany z węzła Zielonki na Trasę Wolbromską, dalej przez ul. Opolską, al. 29 Listopada i węzeł Węgrzce z powrotem na S52. Kolejnej nocy podobny schemat obowiązywał w rejonie Dziekanowic – tamtejszy tunel o długości 496 metrów wyłączono z ruchu między 21:00 a 5:00. Objazdy prowadziły m.in. przez tzw. „starą siódemkę” i ulice Mareka Nawary, Karola Wojtyły, Powstańców oraz al. 29 Listopada.

GDDKiA podkreśla, iż tego typu nocne zamknięcia są niezbędne do utrzymania infrastruktury w dobrym stanie. – Tunel to bardzo złożony obiekt, którego działanie opiera się na wielu zintegrowanych systemach. Sprawdzamy ich poprawność działania, kalibrację i łączność. Każde odstępstwo może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa użytkowników – dodaje Michna.

1 z 4

fot. GDDKiA w Krakowie

Idź do oryginalnego materiału