
Zwycięska firma na zadanie dostanie 2,4 mln zł i przygotuje analizę dwóch wariantów przebiegu trasy oraz opracuje projekt najlepszego z nich. Oprócz tego zaplanowana zostanie także druga nitka torowiska na ulicy Przyjaźni. Początkowo planowano, by nowa linia rozpoczynała się od istniejącego torowiska na ul. Przyjaźni i prowadziła korytarzem przy ul. Sąsiedzkiej, przewidzianym w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego. Ten wariant spotkał się jednak z oporem części mieszkańców, co skłoniło władze do rozważenia alternatywnej trasy.
Nowa inwestycja przewiduje dobudowanie drugiego toru, a nowa linia poprowadzi tramwaje w głąb osiedla Klecina, przecinając jego północną część, a kończyć się będzie na Oporowie, przy ulicy Kupieckiej. Tam powstanie pętla, która obsłuży nie tylko tramwaje, ale i autobusy, co ułatwi przesiadki pomiędzy różnymi środkami transportu. Dodatkowo przewidziano budowę parkingu Park and Ride, umożliwiającego pozostawienie samochodu i kontynuowanie podróży komunikacją miejską.
Dwa warianty trasy – który lepszy?

Drugi wariant zakłada, iż tramwaj zaczynałby trasę na obecnej pętli „Klecina”, następnie biegłby przez tereny zielone wzdłuż rzeki Ślęzy, a dopiero od mostu nad Ślęzą pokrywałby się z pierwotnym planem. Oba warianty łączą się w dalszym odcinku, prowadząc do Kupieckiej.