Od kilku dni kierowcy, piesi i pasażerowie komunikacji miejskiej zmagają się z utrudnieniami związanymi z przebudową ul. Wrocławskiej. Choć remont zapowiadano, wielu mieszkańców nie kryje zaskoczenia chaosem, jaki pojawił się szczególnie wokół przystanków autobusowych.
Na miejsce przeniesione zostały przystanki linii 130, jednak – jak relacjonują pasażerowie – nie wszyscy byli w stanie je zlokalizować. Część osób myślała, iż przystanek w stronę Nowego Kleparza po prostu zniknął. Brakuje wyraźnych tablic informacyjnych, a informacje na przystankach – jak mówią niektórzy – są niewidoczne lub nieczytelne.
Zarząd Dróg Miasta Krakowa odpowiada: przystanki nie zostały zlikwidowane, tylko tymczasowo przeniesione.
– W związku z przebudową ul. Wrocławskiej informujemy, iż przystanki autobusowe nie zostały zlikwidowane, a jedynie tymczasowo przeniesione, zgodnie z obowiązującym oznakowaniem na miejscu – informują redakcje KRKNews.pl urzędnicy z miejskiej jednostki.
Tymczasowy przystanek w kierunku Nowego Kleparza znajduje się na ul. Wrocławskiej, w rejonie skrzyżowania z ul. Racławicką. Z kolei przystanek w stronę Łobzowa zlokalizowano przed skrzyżowaniem z ul. Kmieca. ZDMK przyznaje, iż nie prowadzono żadnej kampanii informacyjnej, ponieważ – jak podkreślają urzędnicy – trasy linii autobusowych nie uległy zmianie, a jedynie skorygowano lokalizację przystanków. Na miejscu mają znajdować się czytelne oznaczenia, a inspektorzy nadzorujący inwestycję mają na bieżąco monitorować sytuację.
Przebudowa ul. Wrocławskiej realizowana jest przez dewelopera, który prowadzi w tej części miasta inwestycję mieszkaniową. Zakres robót obejmuje odcinek pomiędzy ulicami Racławicką a Kmiecą i zakłada przebudowę drogi w granicach istniejącego pasa drogowego. W ramach inwestycji zaplanowano wymianę nawierzchni jezdni, modernizację peronów przystankowych, zatok autobusowych oraz chodników.
Na czas robót wprowadzono ograniczenie prędkości do 30 km/h. W godzinach nocnych oraz w weekendy działa tymczasowa sygnalizacja świetlna. W razie potrzeby ruchem kierują osoby uprawnione do manualnego sterowania ruchem.
Inwestycja została podzielona na dwa etapy. W pierwszym – który rozpoczął się 12 maja – zamknięty został chodnik i jeden pas jezdni w kierunku ul. Prądnickiej i al. Słowackiego. Drugi etap, planowany od końca czerwca, obejmie przeciwną stronę ulicy.
Zakończenie wszystkich prac planowane jest na koniec sierpnia 2025 roku. Do tego czasu mieszkańcy muszą przygotować się na dalsze utrudnienia.