Zamieszanie wokół przystanków na Wrocławskiej. ZDMK: „Nie zostały zlikwidowane, tylko przeniesione”

5 godzin temu

Od kilku dni kierowcy, piesi i pasażerowie komunikacji miejskiej zmagają się z utrudnieniami związanymi z przebudową ul. Wrocławskiej. Choć remont zapowiadano, wielu mieszkańców nie kryje zaskoczenia chaosem, jaki pojawił się szczególnie wokół przystanków autobusowych.

Na miejsce przeniesione zostały przystanki linii 130, jednak – jak relacjonują pasażerowie – nie wszyscy byli w stanie je zlokalizować. Część osób myślała, iż przystanek w stronę Nowego Kleparza po prostu zniknął. Brakuje wyraźnych tablic informacyjnych, a informacje na przystankach – jak mówią niektórzy – są niewidoczne lub nieczytelne.

Zarząd Dróg Miasta Krakowa odpowiada: przystanki nie zostały zlikwidowane, tylko tymczasowo przeniesione.

– W związku z przebudową ul. Wrocławskiej informujemy, iż przystanki autobusowe nie zostały zlikwidowane, a jedynie tymczasowo przeniesione, zgodnie z obowiązującym oznakowaniem na miejscu – informują redakcje KRKNews.pl urzędnicy z miejskiej jednostki.

Tymczasowy przystanek w kierunku Nowego Kleparza znajduje się na ul. Wrocławskiej, w rejonie skrzyżowania z ul. Racławicką. Z kolei przystanek w stronę Łobzowa zlokalizowano przed skrzyżowaniem z ul. Kmieca. ZDMK przyznaje, iż nie prowadzono żadnej kampanii informacyjnej, ponieważ – jak podkreślają urzędnicy – trasy linii autobusowych nie uległy zmianie, a jedynie skorygowano lokalizację przystanków. Na miejscu mają znajdować się czytelne oznaczenia, a inspektorzy nadzorujący inwestycję mają na bieżąco monitorować sytuację.

Przebudowa ul. Wrocławskiej realizowana jest przez dewelopera, który prowadzi w tej części miasta inwestycję mieszkaniową. Zakres robót obejmuje odcinek pomiędzy ulicami Racławicką a Kmiecą i zakłada przebudowę drogi w granicach istniejącego pasa drogowego. W ramach inwestycji zaplanowano wymianę nawierzchni jezdni, modernizację peronów przystankowych, zatok autobusowych oraz chodników.

Na czas robót wprowadzono ograniczenie prędkości do 30 km/h. W godzinach nocnych oraz w weekendy działa tymczasowa sygnalizacja świetlna. W razie potrzeby ruchem kierują osoby uprawnione do manualnego sterowania ruchem.

Inwestycja została podzielona na dwa etapy. W pierwszym – który rozpoczął się 12 maja – zamknięty został chodnik i jeden pas jezdni w kierunku ul. Prądnickiej i al. Słowackiego. Drugi etap, planowany od końca czerwca, obejmie przeciwną stronę ulicy.

Zakończenie wszystkich prac planowane jest na koniec sierpnia 2025 roku. Do tego czasu mieszkańcy muszą przygotować się na dalsze utrudnienia.

Idź do oryginalnego materiału