– W przypadku zamknięcia przestrzeni powietrznej nad lotniskiem pasażerowie nie mogą być zostawieni sami sobie – mówi organizator turystyczny Paweł Świderski.
CZYTAJ: Jak rozpoznać sygnały alarmowe i jak zachować się w sytuacji kryzysowej?
Jego zdaniem przewoźnicy muszą pomóc pasażerom, ale nie mogą oni ubiegać się o odszkodowanie czy zwrot pieniędzy za bilet. – Taki przewoźnik powinien zapewnić czy umożliwić komfortowy czas oczekiwania na adekwatny lot – mówi w rozmowie z Radiem Lublin. – jeżeli on zostanie odwołany i potem będzie kolejny przelot, to powinien zapewnić napoje i posiłki w odpowiedniej ilości, dać możliwość pasażerom kontaktu z członkami rodziny, jeżeli ktoś nie ma telefonu. W takich sytuacjach, gdzie ten wylot jest dużo później to powinien zostać zorganizowany nocleg i transport pomiędzy lotniskiem, a miejscem zakwaterowania – dodaje.
CZYTAJ: 4-milionowa pasażerka w Porcie Lotniczym Lublin! [ZDJĘCIA]
Szczegółowe informacje dotyczące praw pasażerów lotniczych znajdziemy, na przykład na stronie internetowej Rzecznika Praw Pasażerów przy Prezesie Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
MaTo / opr. PaW
Fot. pixabay.com