Zamość: Ponad 8 tysięcy zł 39-latka straciła na sprzedaży dziecięcego łóżeczka i krzesełka. Bo kupił je oszust

4 godzin temu
We wtorek 23 kwietnia do zamojskiej komendy Policji przyszła 39-letnia mieszkanka powiatu zamojskiego i poinformowała, iż została oszukana podczas sprzedaży dziecięcego łóżeczka gondoli oraz krzesełka 5 w 1. Wyjaśniła, iż ofertę umieściła na popularnym portalu społecznościowym. Wyceniła towar na 600 zł. – Tego samego dnia skontaktowała się z nią osoba zainteresowana zakupem. Rozmawiały za pośrednictwem komunikatora. Kupująca napisała, aby nadać paczkę przez kuriera, wskazała adres wysyłki i poinformowała, iż opłaci przesyłkę. Sprzedająca na prośbę kupującej podała swój adres zamieszkania i mailowy, numer telefonu oraz numer konta – opisuje podkomisarz Dorota Krukowska-Bubiło, rzecznik prasowy KMP Zamość.PRZECZYTAJ TEŻ: Powiat zamojski: 10 kierowców było pijanych, 90 przekroczyło prędkość. Policja podsumowała świąteczny okres na drogach – 39-latka otrzymała link, który otworzyła i przy pomocy wirtualnego pomocnika wykonywała kolejne kroki – wybrała bank, w którym ma rachunek i próbowała się zalogować jednak wystąpił błąd. Po chwili otrzymała telefon, rzekomo od pracownika banku. Fałszywa konsultanta wyjaśniła, iż na koncie 39-latki założone są blokady na transakcje wychodzące i przychodzące z portalu, na którym umieściła ofertę sprzedaży. W celu odblokowania rachunku poprosiła o wygenerowanie i przekazanie jej kodów Blik. Takich kodów 39-latka przekazała kilka na łączną kwotę 8400 złotych. Przez cały czas rzekoma konsultantka zapewniała, iż jest to standardowa procedura do usuwania blokad. Mówiła też, iż pieniądze wrócą na rachunek bezpośrednio po wylogowaniu z konta. Po tym kobieta rozłączyła połączenie. Po kilku chwilach 39-latka ponownie zalogowała się na swój rachunek, niestety nie było tam jej oszczędności. Wtedy zrozumiała, iż padła ofiarą oszustów – kontynuuje rzeczniczka zamojskiej Policji. Kobieta zadzwoniła jeszcze na infolinię banku, zablokowała dostęp do kart płatniczych i złożyła w tej sprawie reklamację. Dowiedziała się, iż autoryzowane przez nią transakcje zostały już zrealizowane. Oszuści wypłacili pieniądze w bankomatach na terenie kraju. – Apelujemy o rozsądne użytkowanie Internetu. Sprzedając on-line zachowajmy czujność. Nie korzystajmy z linków, które przesyłają nieznajome osoby. Chrońmy też swoje dane oraz dane kart płatniczych. Dzięki temu nie stracimy oszczędności – poucza podkom. Krukowska-Bubiło.
Idź do oryginalnego materiału