Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, iż wizytę w placówce można umówić z wyprzedzeniem, wybierając dogodny termin. Dzięki wcześniejszej rezerwacji można ominąć kolejkę i od razu skorzystać z obsługi.
Klient, który chce załatwić sprawę w ZUS może sam wybrać dogodny termin i godzinę. Wystarczy, iż wcześniej umówi spotkanie. Zarezerwować wizytę w Zakładzie może na kilka sposobów: za pośrednictwem PUE/eZUS, aplikacji mobilnej mZUS, telefonicznie albo podczas wizyty w ZUS.
Poznańskie placówki ZUS, I Oddział w Poznaniu, przy ul. Dąbrowskiego 12, Inspektorat, przy ul. Fabrycznej 27/28 oraz II Oddział, przy ul. Starołęckiej 31 przystąpiły do pilotażu nowego modelu obsługi klientów. W celu zapewnienia jak najwyższego standardu obsługi, proponujemy naszym klientom umówienie wizyty z wyprzedzeniem. Dzięki wcześniejszej rezerwacji, ominą kolejkę i od razu po przyjściu do placówki, skorzystają z obsługi w wybranym przez siebie terminie – przekonuje Marlena Nowicka – rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce – Aktualnie wizyty rezerwowane stanowią zaledwie 7 procent wszystkich wizyt. Chcemy, żeby te proporcje zmieniły się na korzyść wizyt umawianych.
Rezerwacja elektroniczna
Aby zarezerwować wizytę elektronicznie należy zalogować się na swój profil i wybrać opcję „Rezerwacja wizyty”. Następnie należy wskazać jednostkę ZUS, w której chcemy umówić wizytę oraz temat sprawy, która nas interesuje. Do wyboru są m.in.: emerytury i renty, sprawy dotyczące firm i pracujących, świadczenia dla rodzin, zasiłki i świadczenia rehabilitacyjne, obsługa osób niesłyszących, a także profil PUE i profil zaufany. Po dokonaniu wyboru tematu sprawy, na ekranie pojawi się kalendarz z bieżącym tygodniem oraz dostępne terminy rezerwacji wizyt. Pierwszą wizytę można zaplanować na godzinę 8:00, a ostatnią na 14:40.
W poniedziałki dostępne są również terminy do godziny 16:40. Po przybyciu do ZUS, na biletomacie należy wybrać opcję „Wizyta zarezerwowana” i wprowadzić swój login do PUE/eZUS. Pamiętajmy, iż w każdej chwili można odwołać umówioną wizytę.
Zarezerwuj wizytę telefonicznie
Bardziej tradycyjni klienci mogą umówić wizytę telefonicznie. Aby zarezerwować spotkanie z pracownikiem Zakładu w I Oddziale ZUS w Poznaniu, przy ul. Dąbrowskiego 12 oraz w Inspektoracie ZUS w Poznaniu, przy ul. Fabrycznej 27/28 należy zadzwonić pod numer tel. 573 866 198, 502 001 183 lub 22 560 16 00. jeżeli chcemy umówić wizytę w II Oddziale ZUS, przy ul. Starołęckiej 31, należy zadzwonić pod jeden z trzech numerów: 61 87 45 584, 61 87 45 358 lub 61 87 46 661.
Podczas rezerwacji wizyty trzeba podać swoje dane: imię, nazwisko, PESEL lub serię i numer dokumentu tożsamości oraz numer telefonu komórkowego. Dodatkowo konieczne jest wskazanie placówki, w której ma się odbyć wizyta, oraz sprawy, która będzie omawiana z ekspertem ZUS. Należy również określić dzień i godzinę wizyty. Na podany przez klienta numer telefonu zostanie wysłana wiadomość SMS z informacjami o terminie oraz numerze rezerwacji. Numer rezerwacji należy wpisać na ekranie urządzenia do wydawania biletów w placówce ZUS.
Skorzystaj z e-wizyty
Nie trzeba wychodzić z domu, aby załatwić sprawę w ZUS. Można spotkać się pracownikiem ZUS przez internet – podczas e-wizyty. Potrzebny jest tylko dostęp do internetu, komputera lub telefonu z działającymi kamerką, głośnikiem i mikrofonem. Link do rezerwacji e-wizyty oraz szczegółowe informacje znajdują się na: www.zus.pl/e-wizyta