ZARZĄD POWIATU TARNOGÓRSKIEGO OGŁASZA PRZETARG NA SPRZEDAŻ PRAWA WŁASNOŚCI NIERUCHOMOŚCI ZABUDOWANEJ STANOWIĄCEJ WŁASNOŚĆ POWIATU TARNOGÓRSKIEGO

7 godzin temu

ZARZĄD POWIATU TARNOGÓRSKIEGO

działając na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
(tekst jedn.: Dz. U. z 2024 r. poz. 1145 ze zm.)

OGŁASZA PRZETARG PISEMNY NIEOGRANICZONY

NA SPRZEDAŻ PRAWA WŁASNOŚCI NIERUCHOMOŚCI ZABUDOWANEJ
STANOWIĄCEJ WŁASNOŚC POWIATU TARNOGÓRSKIEGO

1. Oznaczenie nieruchomości według księgi wieczystej oraz ewidencji gruntów:

GminaObrębNr działkiPow. w
[ha]
Oznaczenie/
powierzchnia użytku
w [ha]
Nr księgi wieczystej Sądu Rejonowego
w Tarnowskich Górach
ZbrosławiceŁubie309/663,1885Lz- grunty zadrzewione i zakrzewione1,6964 GL1T/00049098/7 Dział III wpis: do rejestru zabytków są wpisane działki ewidencyjne nr 309/66, 310/66, a także znajdujące się na nich: pałac, budynek gospodarczy i park krajobrazowy (obecnie w rejestrze zabytków województwa śląskiego pod numerem rejestru A/744/2021). Dział IV: wolny od wpisów.
Ba – tereny przemysłowe0,0077
Bi- inne tereny zabudowane1,4844
310/660,1259Bi- inne tereny zabudowane0,1259
Łączna powierzchnia:3,3144
Własność: Powiat Tarnogórski – udział 1/1

2. Opis nieruchomości:

Nieruchomość zabudowana, położona w gminie Zbrosławice, obręb Łubie przy ul. Pyskowickiej 34, obejmująca dwie działki gruntu o numerach: 309/66 o pow. 3,1885 ha oraz 310/66 o pow. 0,1259 ha.

Działka nr 309/66 zabudowana:

1) budynkiem pałacu – o pow. użytkowej 2721,67 m2. Pałac wzniesiony w latach 60 – tych XIX wieku przebudowany w pierwszej dekadzie XX wieku. Budynek na rzucie litery „L”, podpiwniczony z użytkowym poddaszem. Dach mansardowy z centralnie umieszczonym belwederem (cylindryczną wieżyczką widokową). Skierowana ku południowi elewacja frontowa ozdobiona czterokolumnowym portykiem z tympanonem, na którym widoczny jest kartusz z herbem Baildonów. Od północnego zachodu w narożniku okrągła wieża z lejkowym hełmem. Na wysokości pierwszego piętra w świetle portyku balkon. Portyk zwieńczony trójkątnym tympanonem, z pełnym łukiem okna, nad którym znajduje się kartusz herbowy. Elewacja wschodnia ośmioosiowa, elewacja zachodnia korpusu trójosiowa, skrzydła czteroosiowe, elewacja północna ośmioosiowa. Fundamenty kamienne, ściany piwnic z kamienia i cegły pełnej na zaprawie wapiennej, ściany nadziemia z cegły na zaprawie wapiennej, schody zewnętrzne z kamienia. Elewacja tynkowana nieocieplona z licznymi elementami architektonicznymi (oryginalny wygląd elewacji), stolarka okienna – drewniana, okna skrzydłowe, parapety drewniane, stolarka drzwiowa zewnętrzna i wewnętrzna drewniana nietypowa. Budynek nosi znamiona wielokrotnych adaptacji do nowych funkcji, licznych przeróbek i modernizacji. Stan techniczny budynku zadowalający. Budynek wyposażony w instalację: wodno-kanalizacyjną, elektryczną, centralnego ogrzewania i c.w.u. (źródło ciepła: piece na olej opałowy), wentylację grawitacyjną, oddymiającą i odgromową,

2) budynkiem gospodarczym – o pow. użytkowej 510,60 m2. Budynek wykonany w technologii tradycyjnej, ściany murowane z kamienia i cegły, dach drewniany kryty falistymi płytami azbestowo-cementowymi.
Na posadzce wylewka cementowa. Stan techniczny budynku zły,

3) budynkiem oczyszczalni – o pow. użytkowej 3,80 m2. Budynek wykonany w technologii tradycyjnej. Ściany murowane z cegły, dach drewniany kryty blachodachówką. Na posadzce wylewka betonowa. Stan techniczny budynku zadowalający,

4) budynkiem gospodarczym (garaży) – o pow. użytkowej 80,20 m2. Budynek gospodarczy wykonany
w technologii tradycyjnej. Ściany murowane z bloczków gazobetonu, dach pokryty blachodachówką
Na posadzce wylewka betonowa. Stan techniczny budynku zadowalający,

5) budynkiem portierni – o pow. użytkowej 15,20 m2 . Budynek wykonany w technologii tradycyjnej, ściany murowane z cegły, dach drewniany kryty dachówką ceramiczną. Posadzka – wylewka betonowa. W budynku znajduje się jedno pomieszczenie. Budynek wyposażony w instalację elektryczną. Stan techniczny budynku zadowalający,

6) budynkiem kapliczki – o pow. użytkowej 11,6 m2. Budynek wykonany w technologii tradycyjnej, murowany
z cegły, dach w konstrukcji drewnianej kryty gontem. Stan techniczny budynku zadowalający,

7) budynkiem szopy – o pow. użytkowej 17,85 m2. Budynek wykonany w technologii tradycyjnej, ściany murowane: gazobeton i cegła, dach drewniany kryty papą. Stan techniczny budynku zły.

Działka nr 310/66 zabudowana:

8) budynkiem gospodarczym – o pow. użytkowej 411,50 m2. Budynek parterowy z poddaszem, wykonany
w technologii tradycyjnej. Sklepienie kolebkowe, stropy płaskie. Ściany murowane z kamienia i cegły, dach drewniany kryty dachówką cementową. Na posadzce wylewka betonowa. Wnętrze podzielone murowanymi boksami. Budynek wyposażony w instalację: elektryczną i odgromową.

Nieruchomość wpisana jest do księgi rejestru zabytków nieruchomych województwa śląskiego jako zespół pałacowo-parkowy w Łubiu Górnym (nr rejestru: A/744/2021), który tworzą: pałac neoklasycystyczny wzniesiony w 1844 roku, park krajobrazowy w stylu picturesque, z lat czterdziestych XIX wieku, otoczony murem (obejmujący w całości działki ewidencyjne o numerach: 309/66 i 310/66) oraz budynek gospodarczy (położony na działce ewidencyjnej numer 310/66).

W odniesieniu do budynku wymienionego w pkt. 2) oraz 4) wydana została, na rzecz Powiatu Tarnogórskiego, decyzja Starosty Tarnogórskiego nr 584/21 (BA.6741.4.2.2021) z dnia 25 marca 2021 r.
o zatwierdzeniu projektu rozbiórki i udzieleniu zgody na rozbiórkę budynków oraz Pozwolenie Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Katowicach nr K/615/2023 (K-Nr.5142.579.2023.KW) z dnia
9 czerwca 2023 r. na prowadzenie robót budowlanych na terenie wpisanym do rejestru zabytków-Zespole pałacowo-parkowym w Łubiu przy ul. Pyskowickiej 34. Pozwolenie ważne do dnia 31 grudnia 2025 r.

Działki pod względem gospodarczym tworzą jednolity kompleks z posadowionym centralnie budynkiem pałacu, budynkami wymienionymi powyżej oraz parkiem z drzewostanem m.in. buków i jesionów. Kształt terenu jest foremny, topografia nieznacznie pofałdowana. Nieruchomość ogrodzona jest siatką metalową, fragment ogrodzenia jest z kamienia. Nieruchomość posiada bezpośredni dostęp do drogi publicznej.

3. Przeznaczenie nieruchomości i sposób jej zagospodarowania:

W miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego przyjętym Uchwałą nr XXX/510/06 Rady Gminy Zbrosławice z dnia 22 lutego 2006 r. w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Zbrosławice dla obszaru sołectwa Łubie (Dz. Urz. Woj. Śl. z 2006 r. nr 54, poz. 1517) działki o numerach: 309/66 oraz 310/66 położone są na obszarze oznaczonym symbolem 83UZ/ZP – tereny zieleni parkowej
z usługami zdrowia i opieki społecznej
oraz działka numer 309/66 w części położona jest na terenie oznaczonym symbolem K22L1/2 – droga lokalna.

Ustalenia dotyczące zasad ochrony i kształtowania ładu przestrzennego.

Na terenach oznaczonych symbolem 83UZ/ZP ustala się:

1) strefę „A” ścisłej ochrony konserwatorskiej – zespół pałacowo-parkowy,

2) strefę „E” konserwatorskiej ochrony ekspozycji.

Ponadto na terenach oznaczonych symbolem 83 UZ/ZP ustala się m.in.:

  1. nakaz zbilansowania w granicach działki zapotrzebowania na miejsca postojowe związane z funkcją terenu,
  2. przy projektowaniu i realizacji obiektów budowlanych, konieczność uwzględnienia okresowego poziomu wód gruntowych, wynikającego z przebiegu hydroizobaty „2m”,
  3. zakaz zabudowy obiektami innymi niż związanymi z funkcjami usług zdrowia i opieki społecznej i je obsługującymi, z dopuszczeniem realizacji urządzeń infrastruktury technicznej.

Gmina Zbrosławice przystąpiła do sporządzenia planu ogólnego – Uchwała nr V/35/2024 Rady Gminy Zbrosławice z dnia 25 września 2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego Gminy Zbrosławice.

Zgodnie z Uchwałą nr XLIX/452/2022 Rady Gminy Zbrosławice z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji Gminy Zbrosławice (Dz. Urz. Woj. Śl. z 2022 r. poz. 5796) ze zm., działki o numerach: 309/66 oraz 310/66 nie są objęte obszarem rewitalizacji.

W związku z wpisaniem nieruchomości do rejestru zabytków nieruchomych województwa śląskiego przez Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Katowicach określone zostały warunki sprzedaży
w pozwoleniu K-NR.5142.1113.2024.KW z dnia 8 listopada 2024 r.:

1) przeprowadzenie robót naprawczych w obrębie połaci i konstrukcji dachu i orynnowania celem jego uszczelnienia, w terminie do roku licząc od daty nabycia nieruchomości,

2) dokonania przeglądu budynku pod kątem występujących zawilgoceń murów i wykonania prac naprawczych
w tym zakresie, w terminie dwóch lat, licząc od daty nabycia nieruchomości, na podstawie pozwolenia konserwatorskiego i po przedstawieniu programu robót.

Decyzją nr K-NR.5142.1021.2025.KW z dnia 8 lipca 2025 r. Śląski Wojewódzki Konserwator Zabytków
w Katowicach zmienił pozwolenie nr K-NR.5142.1113.2024.KW z dnia 8 listopada 2024 r. na sprzedaż ww. nieruchomości i uchylił określone w nim warunki sprzedaży nieruchomości.

4. Termin zagospodarowania nieruchomości:

Zalecenia Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Katowicach w odniesieniu do nieruchomości będącej przedmiotem sprzedaży :

  1. odbudowanie zawalonego fragmentu muru z wykorzystaniem odzyskanego budulca, w sposób odtworzeniowy, przy użyciu tradycyjnych materiałów i technologii budowlanych i w oparciu o materiały archiwalne, a w przypadku kwerendy negatywnej- poprzez porównanie z pozostałymi, zachowanymi częściami muru,
  2. doraźne zabezpieczenie odchylonych i osłabionych (silnie spękanych) fragmentów muru na całej długości konstrukcją wsporną przed przystąpieniem do adekwatnych prac naprawczych,
  3. wykonanie przez osobę posiadającą adekwatne uprawnienia budowlane przeglądu pozostałej części kamiennego muru pod kątem jego trwałości i statyki, ze szczególnym uwzględnieniem odchylonych
    i spękanych części. W zależności o wyników przeglądu podjęcie prac mających na celu zabezpieczenie muru przed zawaleniem. W razie konieczności dopuszcza się przemurowanie najbardziej narażonych części muru w sposób odtworzeniowy, z wykorzystaniem odzyskanego materiału oraz z użyciem tradycyjnych materiałów i technologii budowlanych,
  4. wykonanie przeglądu poddasza pałacu pod kątem zawilgoceń konstrukcji dachowej oraz naprawę narażonych na zawilgocenie fragmentów konstrukcji – z uwzględnieniem konieczności maksymalnego zachowania oryginalnej konstrukcji dachu,
  5. wykonanie przeglądu ścian budynku pałacu pod kątem występujących zawilgoceń ze szczególnym uwzględnieniem otworów okiennych i usunięcia źródeł występowania zawilgoceń (nieszczelne okna, uszkodzone obróbki blacharskie i orynnowanie, ubytki w zadaszeniu etc.),
  6. wykonanie przeglądu poddasza budynku gospodarczego pod kątem wskazania występujących ubytków pokrycia oraz przyczyn ugięcia połaci dachowej oraz podjęcie prac naprawczych
    i zabezpieczających w tym zakresie,
  7. przegląd przyziemia budynku gospodarczego w związku z występującym zawilgoceniem murów oraz ewentualną naprawę lub wykonanie hydroizolacji fundamentów budynku,

w terminie:

  1. dla zadań określonych w pkt 1-3 do dnia 31 grudnia 2025 r.,
  2. dla zadań określonych w pkt 4-7 do dnia 31 grudnia 2026 r.

5. Cena wywoławcza nieruchomości:

10 000 000,00 zł (słownie: dziesięć milionów złotych 00/100).

Zgodnie z art. 68 ust. 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. (tekst jedn. Dz. U z 2024 r. poz. 1145 ze zm.) cenę nieruchomości lub jej części wpisanych do rejestru zabytków obniża się na wniosek nabywcy
o 50 %. Sprzedaż nieruchomości zwolniona jest z podatku VAT, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn. Dz. U. z 2025 r. poz. 775).

6. Wysokość stawek procentowych opłat z tytułu użytkowania wieczystego: Nie dotyczy;

7. Wysokość opłat z tytułu użytkowania, najmu lub dzierżawy: Nie dotyczy;

8. Terminy wnoszenia opłat: Nie dotyczy;

9. Zasady aktualizacji opłat: Nie dotyczy;

10. Informacje o przeznaczeniu do zbycia lub oddania w użytkowanie, najem, dzierżawę lub użyczenie:

Uchwała Nr XIV/133/2025 Rady Powiatu Tarnogórskiego z dnia 29 kwietnia 2025 r. w sprawie wyrażenia zgody na zbycie mienia zbędnego do realizacji zadań własnych Powiatu Tarnogórskiego.

Nieruchomość przeznaczona do sprzedaży w trybie przetargu pisemnego nieograniczonego, na podstawie
art. 37 ust. 1, art. 40 ust. 1 pkt 3, ust. 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity: Dz. U. z 2024 r. poz.1145 ze zm.), uchwały nr 78/400/2025 Zarządu Powiatu Tarnogórskiego z dnia
12 maja 2025 r. wsprawie przeprowadzenia sprzedaży nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Tarnogórskiego, położonej w jednostce ewidencyjnej Zbrosławice, obręb Łubie, dla której w Sądzie Rejonowym
w Tarnowskich Górach V Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzona jest księga wieczysta GL1/00049098/7,
w trybie przetargu pisemnego nieograniczonego.

11. Informacja o obciążeniach i zobowiązaniach nieruchomości:

W dziale III księgi wieczystej nr GL1T/00049098/7 wpis: do rejestru zabytków są wpisane działki ewidencyjne nr 309/66, nr 310/66, a także znajdujące się na nich: pałac, budynek gospodarczy i park krajobrazowy (obecnie
w rejestrze zabytków województwa śląskiego pod numerem rejestru A/744/2021).

Dział IV księgi wieczystej nr GL1T/00049098/7: wolny od wpisów.

Nieruchomość nie jest przedmiotem jakichkolwiek zobowiązań oraz nie istnieją przeszkody prawne
w rozporządzaniu nią.

12. Termin i miejsce przetargu:

Przetarg pisemny nieograniczony odbędzie się w dniu 3 października 2025 r. o godz. 10.00 w siedzibie Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach przy ul. Karłuszowiec 5, sala nr 306.


Przetarg składa się z części jawnej i części niejawnej. Część jawna przetargu odbędzie się w obecności oferentów (otwarcie ofert), w części niejawnej komisja przetargowa dokona szczegółowej analizy złożonych ofert i wybierze najkorzystniejszą ofertę lub stwierdzi, iż nie wybiera żadnej ze złożonych ofert.

Uczestnicy przystępujący do części jawnej przetargu zobowiązani są do przedłożenia przed otwarciem przetargu, komisji przetargowej, następujących dokumentów:

  1. ważnego dokumentu tożsamości (osoba fizyczna),
  2. dokumentu potwierdzającego numer NIP oraz numer REGON, oświadczenia o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG) lub wpisie do rejestru przedsiębiorców KRS (w przypadku przedsiębiorców),
  3. oryginału dowodu wpłaty wadium,
  4. oryginału pełnomocnictwa – wymagana forma pisemna z podpisem notarialnie poświadczonym
    (w przypadku reprezentacji uczestnika przetargu przez pełnomocnika) oraz dokumentu potwierdzającego tożsamość pełnomocnika,
  5. odpisu z adekwatnego rejestru przetłumaczonego przez tłumacza przysięgłego, w przypadku cudzoziemców – osób prawnych (w rozumieniu ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (Dz. U. z 2017 r. poz. 2278).

W przetargu mogą brać udział osoby fizyczne, osoby prawne oraz inne jednostki organizacyjne. Uczestnik przetargu może występować w przetargu osobiście lub działać poprzez pełnomocnika.

Osoba będąca cudzoziemcem w rozumieniu ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 2278) zobowiązana jest do dnia zawarcia umowy przeniesienia prawa własności nieruchomości będącej przedmiotem przetargu, przedłożyć wydane na zasadach i w sytuacjach przewidzianych powołaną ustawą, zezwolenie adekwatnego ministra na nabycie tej nieruchomości chyba, iż zajdą przewidziane ustawą przesłanki wyłączające wymóg uzyskania takiego zezwolenia.

  1. Wadium:

Wadium w wysokości 600 000,00 zł (słownie: sześćset tysięcy złotych 00/100).

Wadium należy uiścić w terminie do dnia 26 września 2025 r., w formie:

  1. w pieniądzu na rachunek bankowy Powiatu Tarnogórskiego prowadzony przez:

Millennium Bank S.A. Nr 64 1160 2202 0000 0005 4570 8266 (w tytule przelewu należy wpisać: słowo wadium oraz oznaczenie nieruchomości, np. działki nr 309/66, 310/66 położone Zbrosławice, obręb Łubie, a w przypadku gdy przelew jest dokonywany przez osobę, która nie jest uczestnikiem przetargu – w tytule przelewu konieczne jest wpisanie dodatkowo imienia i nazwiska uczestnika przetargu).

lub

  • w obligacjach Skarbu Państwa dopuszczonych do obrotu publicznego, o sumie nominałów 600 000,00 zł „Zaświadczenie o zablokowaniu obligacji na rzecz Powiatu Tarnogórskiego” podlega złożeniu
    w Wydziale Budżetu i Finansów tut. Starostwa Powiatowego.

Za termin wniesienia wadium uznaje się datę zaksięgowania środków na wskazanym powyżej rachunku bankowym Powiatu Tarnogórskiego lub datę złożenia w Starostwie Powiatowym „Zaświadczenia
o zablokowaniu obligacji na rzecz Powiatu Tarnogórskiego”.

Dowód wniesienia wadium przez uczestnika przetargu podlega przedłożeniu komisji przetargowej przed otwarciem przetargu. Wadium wniesione przez osoby, które przetargu nie wygrały zostanie im zwrócone w ciągu 3 dni roboczych od daty zamknięcia przetargu. W przypadku wadium wpłaconego w pieniądzu zostanie ono zwrócone na konto bankowe podane przez uczestnika przetargu (nie dokonuje się zwrotu wadium w formie gotówkowej). Wadium wniesione w obligacjach, podlega zwrotowi niezwłocznie po wpłaceniu przez uczestnika przetargu kwoty równej cenie nabycia nieruchomości. Wadium wniesione przez uczestnika przetargu, który przetarg wygrał, zalicza się na poczet ceny nabycia nieruchomości. W przypadku, gdy osoba wyłoniona, jako nabywca nieruchomości uchyli się od zawarcia umowy sprzedaży nieruchomości wniesione wadium przepada.

  1. Warunki uczestnictwa w przetargu:
  1. Wniesienie wadium w kwocie i terminie, które określone zostały w niniejszym ogłoszeniu,
  2. Złożenie do dnia 26 września 2025 r. pisemnej oferty w języku polskim, podpisanej przez oferenta lub pełnomocnika, która powinna zawierać odpowiednio:
  3. datę sporządzenia oferty,
  4. imię i nazwisko oraz adres oferenta lub nazwę i siedzibę przedsiębiorcy,
  5. nr PESEL oferenta lub NIP i REGON przedsiębiorcy,
  6. oferowaną łączną cenę za nieruchomość oraz sposób jej zapłaty (cena musi być wyższa od ceny wywoławczej),
  7. kserokopię dowodu wpłaty wadium – oryginał podlega okazaniu komisji przetargowej na przetargu,
  8. oświadczenie o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG) lub wpisie do rejestru przedsiębiorców KRS (w przypadku przedsiębiorców),
  9. oryginał pełnomocnictwa – wymagana forma pisemna z podpisem notarialnie poświadczonym
    (w przypadku reprezentacji oferenta przez pełnomocnika),
  10. w przypadku osób pozostających w związku małżeńskim – oświadczenie co do obowiązującego
    w małżeństwie ustroju majątkowego oraz oświadczenie określające, do którego majątku (wspólnego, osobistego) ma nastąpić nabycie nieruchomości, w tym:
  11. jeżeli nabycie nieruchomości ma nastąpić do majątku wspólnego – oświadczenie współmałżonka,

o wyrażeniu zgody na składanie w jego imieniu oświadczeń woli zmierzających do odpłatnego nabycia nieruchomości będącej przedmiotem przetargu, do majątku wspólnego. Wymagana forma zgody – pisemna z podpisem notarialnie poświadczonym (dotyczy także osób prowadzących działalność gospodarczą),

  • jeżeli nabycie nieruchomości ma nastąpić do majątku osobistego,

– wypis aktu notarialnego dokumentującego umowę majątkową małżeńską ustanawiającą rozdzielność majątkową, lub

– pisemne oświadczenia obojga małżonków o nabywaniu nieruchomości do majątku osobistego jednego z nich,

  • pisemną informację o numerze rachunku bankowego z podaniem jego posiadacza, na który zostanie zwrócone wadium, w przypadku nie wygrania przetargu,
  • oświadczenie o zapoznaniu się ze stanem nieruchomości (prawnym oraz faktycznym), przyjęciu go bez zastrzeżeń oraz o nie zgłaszaniu w przyszłości roszczeń wobec sprzedającego z tytułu ewentualnych wad nieruchomości,
  • oświadczenie o zapoznaniu się z warunkami przetargu pisemnego nieograniczonego na sprzedaż nieruchomości, obejmującej działki o numerach: 309/66 oraz 310/66, położone w gminie Zbrosławice, obręb Łubie, zawartymi w rozszerzonej wersji ogłoszenia o przetargu oraz treścią „Regulaminu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na sprzedaż, oddanie w użytkowanie wieczyste,
    użytkowanie, dzierżawę lub najem nieruchomości stanowiących własność Powiatu Tarnogórskiego” przyjętego Uchwałą Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach nr 179/884/2012 z dnia 10 lipca 2012 r.
    ze zm. i przyjęciu ich bez zastrzeżeń,
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych,
  • w przypadku, gdy uczestnik przetargu jest cudzoziemcem – stosowne oświadczenia,
  • dokument upoważniający do składania oświadczeń woli w imieniu osób/wspólników osób prawnych, spółek cywilnych oraz jednostek organizacyjnych, o których mowa w art. 331 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny tekst jedn. Dz. U z 2024 r. poz. 1061 ze zm.).

Oferty należy złożyć nie później niż do dnia 26 września 2025 r.:

  1. w siedzibie Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach przy ul. Karłuszowiec 5, pokój nr 1,
    w godzinach pracy urzędu,
  2. za pośrednictwem poczty, na adres:

Starostwo Powiatowe

w Tarnowskich Górach

ul. Karłuszowiec 5

42-600 Tarnowskie Góry

Za datę złożenia oferty przyjmuje się datę wpływu do kancelarii Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach przy ul. Karłuszowiec 5, pokój nr 1.

Koperta zawierająca ofertę powinna być opisana:

Oferta na przetarg pisemny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości (działki o numerach: 309/66, 310/66), położone w Zbrosławicach, obręb Łubie przy ul. Pyskowickiej 34, w dniu 3 października 2025 r.” Koperta powinna być również opatrzona imieniem i nazwiskiem oraz adresem lub nazwą i siedzibą uczestnika oraz numerem telefonu.

  1. Informacja dotycząca wyłonienia nabywcy nieruchomości:

Kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty stanowi zaoferowana cena.

Przetarg może się odbyć chociażby wpłynęła tylko jedna oferta spełniająca warunki określone w ogłoszeniu
o przetargu. W przypadku złożenia ofert równorzędnych komisja przetargowa informuje uczestników przetargu
o zaistniałym fakcie oraz wyznacza termin dodatkowego przetargu ustnego ograniczonego do uczestników, którzy złożyli oferty równorzędne. Dodatkowy przetarg ustny ograniczony może odbyć się w dniu przetargu.

  1. Dodatkowe informacje:
  1. Nabywca nieruchomości zostanie zawiadomiony o miejscu i terminie zawarcia umowy sprzedaży nieruchomości, najpóźniej w ciągu 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu, przy czym wyznaczony termin nie może być krótszy niż 7 dni od dnia doręczenia zawiadomienia. o ile osoba ustalona w drodze przeprowadzonego przetargu jako jej nabywca nie przystąpi bez usprawiedliwienia do zawarcia umowy sprzedaży nieruchomości, w miejscu i w terminie podanym w zawiadomieniu, Zarząd Powiatu Tarnogórskiego może odstąpić od zawarcia umowy, a wpłacone wadium nie podlega zwrotowi.
    1. Nabywca nieruchomości zobowiązany będzie do uiszczenia osiągniętej w przetargu ceny sprzedaży nieruchomości na wskazany rachunek bankowy Powiatu Tarnogórskiego, najpóźniej na 3 dni przed podpisaniem umowy sprzedaży. Za datę dokonania wpłaty uznaje się datę zaksięgowania środków pieniężnych na rachunku bankowym Powiatu Tarnogórskiego.
      1. Nabywca nieruchomości zobowiązany jest do pokrycia kosztów sporządzenia aktu notarialnego oraz opłat związanych z dokonaniem wpisu w księdze wieczystej.
      1. Zarządowi Powiatu Tarnogórskiego przysługuje prawo odwołania przetargu z ważnych powodów oraz zamknięcia przetargu bez wybrania którejkolwiek z ofert.
      1. „Regulamin przeprowadzania przetargów oraz rokowań na sprzedaż, oddanie w użytkowanie wieczyste,
        użytkowanie, dzierżawę lub najem nieruchomości stanowiących własność Powiatu Tarnogórskiego” przyjęty Uchwałą Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach nr 179/884/2012 z dnia 10 lipca 2012 r. dostępny jest
        na stronie internetowej www.bip.tarnogorski.pl w zakładce „Uchwały Zarządu Powiatu” (ze zm.).
      1. Informacja ogólna o ochronie danych osobowych zbieranych przez Starostwo Powiatowe
        w Tarnowskich Górach dostępna jest na stronie internetowej www.tarnogorski.pl w zakładce OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH.
      1. Dodatkowe informacje, w tym na temat warunków przetargu oraz terminów oględzin nieruchomości, można uzyskać pod nr telefonu: 032/ 382 27 35, 032/ 382 27 22 lub w siedzibie Starostwa Powiatowego
        w Tarnowskich Górach przy ul. Mickiewicza 41, (pokój nr 7 lub 13) w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami, w godzinach pracy urzędu.

STAROSTA

Adam Chmiel

Tarnowskie Góry, dn. 15 lipca 2025 r.

Idź do oryginalnego materiału