Zbyt krótkie perony na nowym torowisku. Tramwaj ma 43 metry, a przystanek 36 – jak to możliwe?

4 dni temu

Nowo wybudowane torowisko tramwajowe w rejonie powstającej trasy S7 w Krakowie, oddane do użytku w tym roku, ujawniło niespodziewane trudności. Na przystanku „Elektromontaż” kursujące tramwaje są zbyt długie, by zmieścić się na peronach.

Problemy pojawiły się na budowie drogi ekspresowej S7 na odcinku Widoma – Kraków. Chodzi o jej miejski odcinek, który przebiega przez Nową Hutę. W tym roku zakończono przebudowę części torowiska i uruchomiono torowisko tramwajowe pomiędzy ul. Kocmyrzowską a Łowińskiego.

Jak sie okazało, linia nr 4, obsługiwana przez 43-metrowe Krakowiaki, musi sie zatrzymywać na peronach o długości zaledwie… 36,5 metra. W efekcie tylne drzwi tramwajów wystają poza peron, utrudniając pasażerom wsiadanie i wysiadanie.

„W Nowej Hucie na przystanku Elektromontaż zrobiono perony które… nie mieszczą kursujących tam tramwajów. Zmierzyliśmy, peron ma długość ok. 36,5 metra, podczas gdy jeżdżące tam krakowiaki mają 43 metry. W efekcie, choćby gdy tramwaj podjedzie do samego przodu, tylne drzwi wystają poza peron” – komentuje sprawę Krakowska Platforma Komunikacyjna, największy krakowski blog o komunikacji miejskiej,

Instytucje odpowiedzialne za inwestycję przerzucają winę między sobą. Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie tłumaczy, iż za wykonanie przystanku odpowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Tymczasem GDDKiA odpiera zarzuty, wskazując, iż jej prace ograniczały się jedynie do układania torów i ustawienia krawężników.

– Przystanek „Elektromontaż” nie był objęty zakresem prac związanych z budową trasy S7. Jedyne prace w tym miejscu były związane z ułożeniem nowych torów i ponownym ustawieniem krawężników. Nie odpowiadamy za projekt i wykonanie tego przystanku – mówi nam Kacper Michna z krakowskiego oddziału GDDKiA.

Redakcja KRKNews.pl zwróciła się do Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Krakowie oraz Zarządu Transportu Publicznego z pytaniami o to kto jest odpowiedzialny za projekt przystanku oraz bezpieczeństwo pasażerów.

Pytamy m.in. o to, czy przystanek w obecnej formie spełnia standardy bezpieczeństwa i jest zgodny z obowiązującymi regulacjami infrastrukturalnymi. Prosimy również o informacje jakie środki podejmowane są, aby zapewnić bezpieczeństwo pasażerów, skoro tylne drzwi tramwajów wystają poza peron. Pytamy czy planowane są prace mające na celu dostosowanie peronów do długości kursujących tam tramwajów oraz kiedy ewentualnie można spodziewać się takich działań.

Idź do oryginalnego materiału