Zielone światło dla ostatniego odcinka Rail Baltica w Podlaskiem. Pociągi pojadą choćby 200 km/h

3 godzin temu
Wojewoda wydał kluczową decyzję lokalizacyjną dla ostatniego, 36-kilometrowego odcinka międzynarodowej magistrali kolejowej Rail Baltica, który ma przebiegać przez województwo podlaskie. Jest to formalny krok otwierający PKP PLK SA drogę do uzyskania pozwolenia na budowę i rozpoczęcia prac, które mają radykalnie przyspieszyć ruch kolejowy w regionie. Decyzja wojewody dotyczy fragmentu trasy o strategicznym znaczeniu, rozciągającego się przez teren pięciu gmin: Dobrzyniewo Duże, Krypno, Mońki, Goniądz oraz Grajewo. Odcinek kończy się blisko mostu na rzece Biebrzy w okolicach Osowca.

Najważniejszą zmianą dla pasażerów będzie radykalne podniesienie maksymalnej prędkości pociągów. Wojewoda Jacek Brzozowski podkreślił, iż inwestycja ma na celu wprowadzenie kolei wysokich prędkości w regionie.


Zależy nam na kolei wysokich prędkości. Pasażerskie pojadą z prędkością 200 km/h, a towarowe 120 km/h - precyzował wojewoda.


Realizacja inwestycji na linii kolejowej nr 38 obejmie kompleksową rozbiórkę, przebudowę i budowę infrastruktury, w tym najważniejsze utworzenie drugiego toru, co umożliwi płynniejszy i szybszy ruch.

Zakres prac jest szeroki i ma przynieść znaczące korzyści dla lokalnej społeczności. Jak zaznaczył wojewoda, istotna jest budowa nowoczesnej i bezpiecznej
Idź do oryginalnego materiału