Rozbudowa drogi krajowej nr 46 na trasie Nysa – Pakosławice
Rozbudowa drogi krajowej nr 46 pomiędzy Nysą i Pakosławicami polega na powstaniu dodatkowej jezdni z dwoma pasami ruchu. Ma to związek ze sporym obciążeniem ruchem na tej trasie i spodziewanym wzrostem jego natężenia w kolejnych latach.
– Od połowy lipca kierowcy korzystają z 300-metrowego objazdu na wysokości skrzyżowania z DW401. Natomiast od początku sierpnia na wysokości Górki Hanuszowskiej poruszają się fragmentem nowej jezdni o długości jednego kilometra – wskazuje Agata Andruszewska, rzeczniczka opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
– Na wspomnianym odcinku wykonawca przystąpił do rozbiórki i odbudowy istniejącego odcinka DK46. Na wysokości skrzyżowania DK46 z DW401 w Pakosławicach kierowcy jadący DW401 w kierunku Grodkowa wjeżdżają na drogę tymczasową o długości 130 m. Tutaj trwają prace związane z budową ronda – opisuje.
W czwartek 24 sierpnia nastąpi kolejna zmiana w organizacji ruchu w rejonie inwestycji na drodze krajowej nr 46.
– Na wysokości skrzyżowania w Pakosławicach ruch w obu kierunkach będzie się odbywał 400-metrowym odcinkiem nowej jezdni – mówi Agata Andruszewska.
Dodaje, iż z czasem rozbudowa drogi krajowej nr 46 będzie oznaczać dalsze zmiany. Kolejne mają nastąpić w połowie września.
Co dzieje się na placu budowy?
Agata Andruszewska wskazuje, iż wykonawca układa podbudowę bitumiczną oraz warstwę wiążącą drugiej jezdni.
– Trwa budowa nasypów w ciągu trasy głównej oraz wzmacnianie podłoża. Niemal na całej długości prowadzimy roboty branżowe związane z przebudową kolizji z infrastrukturą techniczną. Wykonawca montuje słupy oświetleniowe i buduje ekrany akustyczne – wylicza.
Pani rzecznik dodaje, iż skończyły się roboty konstrukcyjne na obiektach mostowych nad rzekami Korzkiew i Cielnica.
Rozbudowa drogi krajowej nr 46 na trasie Nysa – Pakosławice kosztuje ponad 147 mln zł. Za realizację zadania odpowiada firma Budimex. Finał inwestycji opolska GDDKiA zapowiada na drugą połowę 2024 roku.