Zmiana organizacji ruchu na DK46 w okolicy Nysy

1 rok temu
źródło: GDDKiA w Opolu

Od czwartku 2 marca br. dwupasowy odcinek DK46 na Górce Hanuszowskiej w kierunku Nysy zostanie zawężony do jednego pasa ruchu. Ma to związek z pracami przy rozbudowie ponad 6 km odcinka drogi pomiędzy Nysą i Pakosławicami. Zwężenie jezdni umożliwi rozpoczęcie rozbiórki starej nawierzchni DK46, prowadzenie prac ziemnych oraz budowę przepustu. Po zakończeniu tego etapu prac, wykonawca przystąpi do wprowadzania kolejnej zmiany organizacji ruchu na tym odcinku.

Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Opolu, umowa na rozbudowę drogi została podpisana we wrześniu ubiegłego roku. Teraz wykonawca rozpoczął prace związane z budową nasypów, kontynuuje prace przygotowawcze m.in. w zakresie odhumusowania terenu. realizowane są roboty związane z przebudową kolizji w zakresie infrastruktury technicznej. W rejonie przyszłego ronda (na skrzyżowaniu z DW401) realizowane są roboty drogowe związane z przygotowaniem i profilowaniem podłoża oraz wykonywaniem wykopów i rowów drogowych. Rozpoczęto też budowę kanalizacji deszczowej.

Realizacja tego zadania – poza dostosowaniem nośności do 11,5 t/oś – wpłynie przede wszystkim na poprawę bezpieczeństwa i przepustowości z uwagi na panujące na tym odcinku wysokie średniodobowe natężenia ruchu.

Inwestycja przewiduje poszerzenie drogi krajowej klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) do dwóch jezdni. Oznacza to, iż po rozbudowie kierowcy będą na tym odcinku korzystali z drogi dwujezdniowej z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku.

Ponadto w ramach inwestycji zaplanowano także m.in.: budowę obiektów mostowych nad rzeką Cielnicą oraz Korzkiew (wraz z rozbiórką istniejących obiektów), rozbudowę czterech skrzyżowań w Hanuszowie, Strobicach i Pakosławicach, w tym budowę ronda na skrzyżowaniu DK46 z DW401 (tzw. grzybek). Zadanie zakłada również budowę oraz przebudowę chodników, budowę ekranów akustycznych. Powstaną także zatoki autobusowe oraz dodatkowe jezdnie obsługujące przyległe tereny. Rozbudowany odcinek zostanie wyposażony w nowe oświetlenie drogowe oraz sygnalizację świetlną.

Wykonawcą inwestycji jest firma Budimex z umową na kwotę 147 379 272,81 zł, a finał prac zaplanowano w 2024 r.

Agata Andruszewska:

źródło: GDDKiA w Opolu

Idź do oryginalnego materiału