Zmiany w centrum Warszawy. Ruszyła przebudowa torów na Marszałkowskiej!

7 godzin temu

W samym sercu Warszawy ruszyły prace, które w najbliższych miesiącach odmienią jeden z kluczowych odcinków komunikacyjnych stolicy. Inwestycja wiąże się z dużymi zmianami dla pasażerów, kierowców i pieszych. Co dokładnie się dzieje na Marszałkowskiej?

Fot. Warszawa w Pigułce

Ruszyła przebudowa torów na Marszałkowskiej. Pierwsze rozbiórki i zmiany w ruchu

Na Marszałkowskiej rozpoczął się kolejny etap jednej z najważniejszych inwestycji tramwajowych w centrum Warszawy. Prace ruszyły od strony ulicy Królewskiej, a pierwsze rozbiórki torowiska już trwają. W najbliższych tygodniach kierowców i pasażerów czekają poważne zmiany.

Prace przy torach i sieci trakcyjnej

Tramwaje Warszawskie poinformowały, iż zdemontowano już sieć trakcyjną wzdłuż modernizowanego odcinka. Zewnętrzny wykonawca – firma Balzola Polska – kontynuuje prace rozbiórkowe torów między ulicą Widok a przystankiem Królewska. W kolejnych tygodniach roboty mają objąć także odcinek do ulicy Świętokrzyskiej.

Zmiany dla kierowców od 23 czerwca

Z powodu prac przygotowawczych prowadzonych przez firmę Skanska, już od 23 czerwca zostanie wprowadzona nowa organizacja ruchu. Przez około dwa tygodnie samochody jadące Marszałkowską w stronę placu Konstytucji będą poruszać się po torowisku tramwajowym. Dwa pasy ruchu w tym kierunku zostaną zachowane, a rozbiórki torów na tym fragmencie będą możliwe dopiero w lipcu.

W tym czasie drogowcy przygotują nowe przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe przy ulicach Złotej i Sienkiewicza.

Zmiany na placu Bankowym i objazdy

Równolegle realizowane są prace na placu Bankowym. To ostatni etap przebudowy w tym rejonie – obejmuje on wymianę rozjazdów po południowej stronie. Do połowy października nie kursują tramwaje między przystankami Centrum a Ratusz Arsenał. W zamian wydłużono trasy autobusów linii 151 i 520, a pasażerowie mogą korzystać z metra na linii M1, która biegnie wzdłuż modernizowanego odcinka.

Co zmieni się po przebudowie?

Po zakończeniu inwestycji tramwaje znów będą mogły poruszać się szybciej – obecne ograniczenie do 10 km/h zniknie. Na odcinku od Królewskiej do Świętokrzyskiej pojawi się rozchodnik, a od Świętokrzyskiej do Widok torowisko zostanie zbudowane z prefabrykowanych płyt w granitowej zabudowie. Ułatwi to przejazd służbom ratunkowym.

Wzdłuż torów pojawią się też pasy zieleni oraz nowe przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe przy Złotej i Sienkiewicza. Dla kierowców przewidziano nowe rozwiązania – w tym lewoskręt i zawrotkę. Całość ma poprawić komfort przejazdu i bezpieczeństwo wszystkich użytkowników ruchu.

Idź do oryginalnego materiału