Zmiany w ruchu na DK46 w okolicy Nysy
W krótce zmiany w organizacji ruchu na DK46. Będą one polegały na tym, iż dwupasowy odcinek DK46 na Górce Hanuszowskiej w kierunku Nysy zostanie zawężony do jednego pasa ruchu.
– Ma to związek z pracami przy rozbudowie ponad 6 km odcinka drogi pomiędzy Nysą i Pakosławicami – wyjaśnia Agata Andruszewska, rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Opolu.
Jak dodaje, zwężenie jezdni umożliwi rozpoczęcie rozbiórki starej nawierzchni DK46. Wśród planowanych zadań drogowcy wyliczają prace ziemne i budowę przepustu.
Umowę z wykonawcą podpisano we wrześniu ubiegłego roku. Dlatego też wykonawca rozpoczął już prace związane z budową nasypów oraz m.in. te w zakresie odhumusowania terenu.
– realizowane są roboty branżowe związane z przebudową kolizji w zakresie infrastruktury technicznej – podaje Agata Andruszewska.
W związku z tym w rejonie przyszłego ronda, na skrzyżowaniu z DW401, realizowane są roboty drogowe związane z przygotowaniem i profilowaniem podłoża oraz wykonywaniem wykopów i rowów drogowych. Rozpoczęto też budowę kanalizacji deszczowej.
Droga dwujezdniowa i bezpieczniejsza
Poza dostosowaniem nośności do 11,5 t/oś, zmiany na DK46 wpłyną na poprawę bezpieczeństwa i przepustowości. A wszystko to z uwagi na panujące na tym odcinku wysokie średniodobowe natężenia ruchu.
– Inwestycja przewiduje poszerzenie drogi krajowej klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) do dwóch jezdni – wyjaśnia Agata Andruszewska.
W efekcie kierowcy będą na tym odcinku korzystali z drogi dwujezdniowej. Znajdą się na niej dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Inwestycja na DK46 przewiduje również między innymi: budowę obiektów mostowych nad rzeką Cielnicą oraz Korzkiew (wraz z rozbiórką istniejących obiektów), rozbudowę czterech skrzyżowań w Hanuszowie, Strobicach i Pakosławicach, w tym budowę ronda na skrzyżowaniu DK46 z DW401 (tzw. grzybek).
W planie jest również budowa i przebudowa chodników czy ekranów akustycznych. Powstaną także zatoki autobusowe oraz dodatkowe jezdnie obsługujące przyległe tereny. A rozbudowany odcinek zostanie wyposażony w nowe oświetlenie drogowe oraz sygnalizację świetlną.
Na koniec dodajmy, iż inwestycję wykona Budimex w ramach umowy na kwotę 147 379 272,81 zł. Finał prac zaplanowano w 2024 roku.