Zmiany w ruchu przy Marszałkowskiej. Utrudnienia dla kierowców i pieszych

2 godzin temu

Trwa przebudowa torowiska na ulicy Marszałkowskiej. Obie jezdnie pomiędzy Widok i Królewską są zwężone do dwóch pasów. Częścią inwestycji są roboty na skrzyżowaniu z Królewską.

Kolejny etap prac przy Królewskiej

W poniedziałek, 15 września, o godzinie 12:00 wykonawca prac zapowiada zmiany u zbiegu Marszałkowskiej i Królewskiej. Jadący od placu Piłsudskiego będą mieli dwa pasy ruchu. Dzięki temu kierowcy znów będą mogli skręcić w lewo, w Marszałkowską. Z drugiego przejadą prosto lub skręcą w prawo.

Od strony Grzybowskiej kierowcy również będą mieli dwa pasy. Jednym pojadą prosto, a drugi poprowadzi w prawo, czyli w Marszałkowską w stronę Świętokrzyskiej. przez cały czas nie będzie skrętu w lewo, w stronę placu Bankowego.

Kierowcy nie skręcą w lewo, od Świętokrzyskiej w Królewską do Grzybowskiej. Po drugie stronie skrzyżowania, od placu Bankowego, robotnicy zajmą część narożnika, a kierowcom zostaną dwa pasy ruchu. Będą mogli pojechać prosto w kierunku ronda Dmowskiego, a z drugiego prosto lub skręcić w prawo, w stronę Grzybowskiej.

Tramwajarze zamkną przejście dla pieszych i przejazd rowerowy przez Marszałkowską przy Ogrodzie Saskim. Pozostałe zebry na skrzyżowaniu będą otwarte. Tak będzie do końca września.

Tramwajarze zajęli także prawy pas Marszałkowskiej przy Ogrodzie Saskim. Od skrzyżowania z ulicą Królewską do zawrotki przed placem Bankowym kierowcy poruszają się jednym pasem.

Zielona Marszałkowska

Marszałkowska jest przebudowywana w ramach projektu Nowe Centrum Warszawy. Tramwaje od samochodów oddzieli szpaler drzew, łatwiej będzie przejść przez ulicę.

Po zakończeniu wszystkich prac kierowcy będą mieli po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Przy Złotej zostanie wyznaczona zawrotka. Z kolei przy ulicy Sienkiewicza pojawi się lewoskręt zapewniający dojazd do okolic Złotej i Zgoda. Dodatkowe pasy i przejazdy rowerowe będą przy Złotej i Sienkiewicza. W planach jest też dobudowanie brakującego odcinka drogi dla rowerów, między Świętokrzyską a Królewską.

Na odcinku torowiska w kierunku ronda Dmowskiego zostanie zastosowana zabudowa przejezdna. Wynika to z wniosku Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego „Meditrans” o zachowanie możliwości poruszania się karetek po tym odcinku torów. Pomiędzy Królewską i Świętokrzyską pomiędzy szynami będzie rósł rozchodnik.

Idź do oryginalnego materiału