Co to był za wieczór! 15 grudnia podczas uroczystej gali wyłonieni zostali tegoroczni zwycięzcy Konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny, a nagrodzone atrakcje otrzymały Certyfikaty Polskiej Organizacji Turystycznej potwierdzające ten zaszczytny tytuł. Wśród laureatów znalazły się dwa miejsca z Wielkopolski. Certyfikat Specjalny otrzymało Centrum Szyfrów Enigma, a wyróżnienie Antidotum Leszno Airshow.
Gala finałowa konkursu miała miejsce w siedzibie Państwowego Zespołu Ludowego Pieśni i Tańca „Mazowsze” w Otrębusach. Łącznie wyróżniono 15 produktów z całej Polski.
Tegoroczny Złoty Certyfikat 2022 otrzymała Kopalnia Guido i Sztolnia Królowa Luiza w Zabrzu.
Konkurs na Najlepszy Produkt Turystyczny – Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej to wyjątkowy projekt wyłaniający najlepsze produkty turystyczne oraz rekomendujący je turystom z kraju i z zagranicy. Jest stałym elementem promocji Polski jako destynacji atrakcyjnej dla turystów.
Organizowany co roku konkurs składa się z dwóch etapów:
- Regionalnego, którego wielkopolska odsłona została przygotowana przez Wielkopolską Organizację Turystyczną i wyłonioną w tym celu kapitułę konkursową, złożoną z ekspertów i praktyków branży turystycznej, a jego rozstrzygnięcie miało miejsce 23 września podczas obchodów Światowego Dnia Turystyki, zorganizowanego przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego.
- Ogólnopolskiego, w którym Certyfikaty POT są przyznawane przez kapitułę powołaną przez prezesa POT. W jej skład wchodzą wybitni eksperci z zakresu turystyki, marketingu, i promocji, a także przedstawiciele środowisk akademickich oraz mediów. Zwieńczeniem etapu ogólnopolskiego jest wspomniana już uroczysta gala.
Otrzymanie Certyfikatu to nie tylko prestiż i wyjątkowe docenienie dotychczasowej pracy, to również bardzo wymierne korzyści płynące do właściciela lub zarządcy danej atrakcji. Wszystkie certyfikowane produkty turystyczne zostaną objęte specjalnym programem promocyjnym Polskiej Organizacji Turystycznej. Dodatkowo nagrodą dla zdobywcy Złotego Certyfikatu będzie kampania promocyjna o wartości 200 tys. złotych. Również zwycięzcyetapu regionalnego mogą liczyć na priorytetowy udział we wszystkich przygotowywanych przez WOT akcjach promocyjnych.
Zdjęcia: Polska Organizacja Turystyczna