Znamy priorytetowe inwestycje Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu [LISTA]

1 godzina temu

Infrastruktura drogowa, nazywana często krwioobiegiem gospodarki, to fundament nowoczesnego społeczeństwa. Za możliwością sprawnego przemieszczania się punktu A do B, idą działania na rzecz wzrostu gospodarczego, poprawa bezpieczeństwa oraz podniesienie jakości życia obywateli.

Dobre drogi: obniżają koszty transportu, zwiększają dostępność regionów dla inwestorów, skracają czas dojazdu do pracy i szkół, umożliwiają szybszą reakcję służb ratunkowych.

W planie Wielkopolskiego Zarządu Dróg Powiatowych inwestycje za 7,5 mld zł

O drogach na terenie województwa wielkopolskiego dyskutowano podczas Regionalnego Forum Gospodarczego, które odbyło się w Jarocinie.

Jak mówił Paweł Katarzyński, dyrektor Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu, w mijającym 2025:

  • budżet WZDW w Poznaniu wyniósł 1,1 mld zł,
  • bieżące utrzymanie dróg pochłonęło 200 mln zł,
  • na wydatki inwestycyjne zabezpieczono 859 mln zł,
  • administrowanie drogami kosztowało 54 mln zł.

Ambitnie rysują się zamiary WZDW, jeżeli chodzi o przyszłe zadania drogowe. Inwestycje zaplanowane w tej chwili do 2030 roku mają pochłonąć 7,5 mld zł.

https://zwielkopolski24.pl/wiadomosci/regionalne-forum-gospodarcze-w-jarocinie-dyskutowali-o-rozwoju-przedsiebiorczosci-w-poludniowej-wielkopolsce/MRFuRFTsPMeSL6pMjAKF

Kluczowe zadania dla południowej Wielkopolski

W Jarocinie Paweł Katarzyński wypunktował priorytetowe zadania drogowe WZDW mające wpływ na rozwój południowej Wielkopolski. Listę inwestycji - w tej chwili realizowanych lub zaplanowanych - prezentujemy poniżej:

  • Rozbudowa DW nr 443 - od Gizałek do Tuliszkowa

W sumie szacujemy to zdanie na 324 mln zł. Prace rozpoczęły się w zeszłym roku, m.in. od budowy nowego mostu w Nowej Wsi - komentował Paweł Katarzyński, dyrektor WZDW w Poznaniu.

O pracach na tym odcinku przeczytasz klikając w link poniżej:

https://zpleszewa.pl/wiadomosci/postepuja-prace-na-drogach-wojewodzkich-w-wielkopolsce-na-jakim-etapie-sa-inwestycje-na-dw-442-i-dw-443/O0mDMUmBh3qNR7cvx6eb
  • Rozbudowa DW nr 442 (Gizałki-Kalisz)

Obecnie realizowane są prace na terenie gminy Chocz i Gizałki. W sumie zaangażowanych jest póki co 78 mln zł. Koszt całego zadania to 200 mln zł - wyliczał Paweł Katarzyński.

  • Obwodnica Kościana w ciągu DW nr 308

To przedsięwzięcie będzie kosztowało nas 85 mln zł - wyjaśniał w Jarocinie Paweł Katarzyński.

Procedura wyboru wykonawcy obwodnicy potrwa dłużej niż zakładano z powodu odwołania jednego z oferentów, które wpłynęło do Krajowej Izby Odwoławczej.

  • Nowy przebieg DW 450 w okolicy Kalisza

Nowy odcinek drogi ma przebiegać przez powiaty kaliski i ostrowski, obejmując gminy: Nowe Skalmierzyce, Godziesze Wielkie oraz fragment Kalisza. Trasa rozpocznie się w rejonie skrzyżowania z drogą powiatową nr 4630P i dotychczasowym przebiegiem DW 450, a zakończy w miejscowości Gostyczyna. Prace mają rozpocząć się w 2026 roku.

Nie będzie to wielkie przedsięwzięcie, ale pierwsza droga, w przypadku której zastosujemy konstrukcję i nawierzchnię betonową - tłumaczył Paweł Katarzyński.

  • Budowa obwodnicy Mikstatu w ciągu DW nr 447 Antonin-Grabów nad Prosną

Jesteśmy w trakcie uzyskiwania decyzji ZRID - mówił Paweł Katarzyński.

  • Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 449 (powiat ostrzeszowski, powiat ostrowski)

Podpisaliśmy już pierwsze umowy na te odcinki. Zadanie będzie kosztowało 157 mln zł - zaznaczał Katarzyński.

  • Rozbudowa DW nr 444 Krotoszyn-Odolanów-Ostrzeszów na odcinku od DK 25 do DK 11.

Tę drogę mamy adekwatnie całą przebudowaną za wyjątkiem Szklarki Przygodzickiej. Na dniach mamy uzyskać decyzję ZRID i przystąpić do realizacji zadania - mówił dyrektor Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu

  • Budowa obwodnicy Świecy w ciągu DW nr 444 Krotoszyn - Ostrzeszów
  • Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 434 Śrem (odcinek Kórnik- Śrem)

Wielkie wyzwanie, to jedno z naszych ambitniejszych rozwiązań. Chodzi o przebudowę całej drogi od Kórnika do Śremu. Powstała już obwodnica Kórnika, mamy za sobą dwa etapy obwodnicy Śremu. Chcemy ją przebudować do kategorii drogi o przekroju 2+2 albo 2+1. jesteśmy na etapie projektowania koncepcji z uzyskaniem decyzji środowiskowej - mówił w Jarocinie Paweł Katarzyński.

https://zwielkopolski24.pl/wiadomosci/s11-w-wielkopolsce-kiedy-pojedziemy-trasami-kornik-jarocin-jarocin-ostrow-wielkopolski/TzFET72ahm0OWSLtdH3u
Idź do oryginalnego materiału