ZUS w Opolu testuje błyskawiczne powiadomienia o zaległościach

1 miesiąc temu
Fot. Radio Doxa

Nawet bardzo niewielkich. Wybraliśmy grupę płatników, którzy są informowani o takim stanie rzeczy zaraz po zaistnieniu tego rodzaju sytuacji.

– Dla płatników niesie to określoną korzyść. To jest ten plus, gdzie płatnik jest informowany o zadłużeniu i ma możliwość i czas na to, żeby je uregulować bez powstałych kosztów egzekucyjnych, upomnienia czy opłaty egzekucyjnej. Ale ten projekt zakłada też rozpowszechnianie dalej, kontynuację tych naszych działań na Platformie Usług Elektronicznych, bo te informacje tam właśnie są zamieszczane – podkreśla Elżbieta Kaczorowska-Rams, zastępca dyrektora oddziału ZUS w Opolu do spraw dochodów.

I tu jest drugi cel akcji. Chodzi o to, aby każdy, kto ma konto PUE ZUS, a szczególnie przedsiębiorcy, dla których jest obowiązkowe, nie tylko je mieli, ale też z niego korzystali. Umożliwia ono załatwienie wielu spraw on-line. Daje też szansę na szybką i skuteczną komunikację w obie strony. Choćby dlatego warto zaglądać tam częściej niż tylko „od święta” – podsumowuje Elżbieta Kaczorowska-Rams.

Elżbieta Kaczorowska-Rams:

Autor: AnK/SP

Idź do oryginalnego materiału