Prawie 62 ton azbestu usunięto w tym roku z posesji na terenie Gminy Rudna. Prace związane z demontażem, odbieraniem, transportem i unieszkodliwieniem wyrobów zawierających azbest już zakończono.
Gmina Rudna otrzymała wsparcie finansowe na usuwanie azbestu. Dotacja pochodziła z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu.
Umowę na usuniecie azbestu podpisano z firmą IMAK Krzysztof Szymczak zs. w Skierniewicach. Cena jednostkowa za 1 tonę azbestu wynosiła odpowiednio:
1) 696,59 zł brutto – w przypadku demontażu azbestu,
2) 890,99 zł brutto – w przypadku odbioru, transportu i unieszkodliwienia azbestu.
Prace odbyły się w lipcu i sierpniu bieżącego roku, a koszt usługi wyniósł dokłądnie 67 507,52zł brutto. 50 proc. kosztów kwalifikowanych stanowi dotacja Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu, a pozostała część to środki własne gminy.