1 października – Dzień Polskiej Muzyki

4 dni temu

1 października po raz szósty będziemy obchodzić Dzień Polskiej Muzyki – inicjatywę promującą rodzimą twórczość muzyczną i podkreślającą jej rolę w kształtowaniu polskiej kultury oraz gospodarki. Kampania ma na celu zwiększenie świadomości na temat znaczenia muzyki w życiu codziennym oraz wsparcie polskiego rynku muzycznego.

W tym roku mamy szczególne powody do wdzięczności dla wszystkich fanów muzyki!

Z danych wynika, iż Polacy z jeszcze większym entuzjazmem sięgają po polską muzykę – słuchają jej zarówno w streamingu, jak i w radiu, na koncertach oraz na nośnikach fizycznych. W pierwszej połowie roku sprzedaż płyt CD i winyli z polską muzyką wzrosła o ponad 74% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Ten wzrost popularności pozytywnie wpływa na cały rynek muzyczny, który rośnie kolejny rok z rzędu. W ciągu pięciu lat Polska awansowała z 22. na 18. miejsce w rankingu największych rynków fonograficznych świata, a prognozy wskazują na dalsze możliwości rozwoju.

Wraz z mediami uczestniczącymi w kampanii pragniemy zachęcić do częstszego słuchania polskiej muzyki. Tego dnia pragniemy podziękować artystom i twórcom za ich pracę i za utwory, które dla nas tworzą. Dzień Polskiej Muzyki to także święto autorek i autorów. To oni tworzą dla nas niezapomnianą muzykę i teksty – piosenki, które często towarzyszą nam przez lata, w chwilach euforii i wzruszeń. Dlatego wspieramy akcję już od 4 lat i bardzo się cieszymy, iż takie święto powstało – mówi Miłosz Bembinow, Prezes Stowarzyszenia Autorów ZAiKS.

Cieszymy się, iż kampania Dzień Polskiej Muzyki, w ramach której zachęcamy Polaków do częstszego słuchania polskiej muzyki i sięgania po zakup płyt, biletów na koncerty czy streamingu, dokłada cegiełkę do poprawy kondycji polskiego rynku muzycznego – mówi Anna Ceynowa, Prezeska Fundacji EMPOWER POLAND, organizatorka kampanii.

Przesłanie kampanii

Przesłaniem kampanii jest współpraca: „Muzyka łączy WSZYSTKICH”. W Dniu Polskiej Muzyki niezmiennie podkreślamy, iż muzyka jest źródłem radości, siły, inspiracji oraz uniwersalnym językiem zjednoczenia i współpracy, a także kluczem do pokonywania wielu przeciwności.

„Tę jednoczącą siłę muzyki możemy odczuć szczególnie teraz, w tym trudnym dla południowo-zachodnich regionów Polski okresie. Dziś podobnie jak w 1997 r. polscy Artyści wspólnie nagrali utwór „Moja i Twoja nadzieja”, by nieść otuchę wszystkim dotkniętym kataklizmem oraz zjednoczyć całe społeczeństwo wokół misji solidarności i niesienia pomocy potrzebującym” – mówią organizatorzy kampanii.

Muzyka stanowi także niezbędny element dzieł z różnych dziedzin sztuki i sektorów kreatywnych. Dlatego w tym roku ponownie do celebracji Dnia Polskiej Muzyki włączamy sektory filmu, gier video, książki, a w tym roku także sztuk wizualnych.

Jak w Polsce świętujemy Dzień Polskiej Muzyki 1 października?

Jak co roku, główną osią kampanii są rozgłośnie radiowe i telewizje muzyczne, w których tego dnia już po raz szósty będzie można usłyszeć znacznie więcej polskiej muzyki niż zwykle, a w wybranych stacjach przez cały dzień. Będzie można także posłuchać audycji z wyjątkowymi muzycznymi gośćmi, a także dowiedzieć się wielu ciekawostek o polskiej muzyce i rodzimym rynku muzycznym.

Kulminacyjnym punktem akcji jest symboliczna wspólna godzina z tylko polską muzyką, na antenach ponad 100 stacji wspierających kampanię, która tradycyjnie zabrzmi od godziny 10.00 do 11.00. 1 października polską muzykę ponownie będzie można usłyszeć także na antenach wybranych stacji za granicą! Polska muzyka zdominuje anteny ponad 100 największych ogólnopolskich stacji radiowych i telewizji muzycznych w Polsce oraz stacji regionalnych i lokalnych.

W akcji biorą udział m.in. RMF FM, RMF MAXX, RMF Classic, RMF24, RADIO ZET, ANTYRADIO, MELORADIO, RADIO ZŁOTE PRZEBOJE, RADIO POGODA, ROCK RADIO, TRÓJKA, RADIO ESKA, ESKA 2, ESKA ROCK, ESKA ROCK TV, ESKA TV, ESKA TV EXTRA, POLSAT MUSIC, 4FUN TV, 4FUN DANCE, 4FUN KIDS, MIXTAPE TV, RADIO POZNAŃ, RADIO ŁÓDŹ, RADIO LUBLIN, RADIO PiK, RADIO OLSZTYN, RADIO KATOWICE, RADIO RZESZÓW, RADIO ZACHÓD, RADIO GORZÓW, RADIO ZIELONA GÓRA, MUZYCZNE RADIO, RADIO CENTRUM, RADIO ŚWINOUJŚCIE, RADIO FAMA, RADIO ART BOGATYNIA, RADIO PARADA, RADIO REKORD, RADIO PARK, RADIO LELIWA, WASZE RADIO FM, RADIO TCZEW, RADIO NAKŁO, RADIO MORS, RADIO NOWY ŚWIAT, TWOJE RADIO, RADIO ŻNIN, RADIO SUDETY24, RADIO Q, RADIO PŁOCK, radioCENTRUM, RADIO TRENDY, RADIO SOCHACZEW, RADIO WEEKEND, NASZE RADIO, NASZE RADIO NOSTALGICZNIE, RADIO BIELSKO i kilkadziesiąt innych stacji telewizyjnych i radiowych.

Sklepy muzyczne i bileterie świętują Dzień Polskiej Muzyki

Dzień Polskiej Muzyki to także święto fanów, dla których sklepy muzyczne i bileterie uczestniczące w akcji ponownie przygotowały mnóstwo atrakcji, zniżek czy promocji! Od samego początku kampanię wspiera sieć Empik oraz bileterie Empik Bilety, Going, eBilet, Eventim oraz Ticketmaster. Co roku do akcji dołączają kolejne bileterie i niezależne sklepy muzyczne, m.in.: Winyl Market Store, 33’45 recordstore oraz Sklep z Muzyką i KulturalnySklep.pl czy biletyna.pl. W salonach i serwisach naszych partnerów będzie można znaleźć mnóstwo promocji na bilety na koncerty polskich artystów, czy też na płyty CD lub winyle!

We wszystkich stacjonarnych Empikach obowiązuje 50% rabatu na drugą płytę CD z wybranej oferty muzyki polskiej oraz z Katalogu Polskich Nagrań. Z kolei 25 września w salonach Empik i na platformie Empik.com startuje promocja „2+1” (najtańsza płyta gratis) na albumy z serii Złota Kolekcja. Z obu tych akcji można będzie skorzystać do 8 października. Empik planuje też specjalną promocję przykasową na składankę Złota Kolekcja – The Best of 25 lat, podsumowującą ćwierćwiecze tej uznanej serii wydawniczej. W dniach 23 września – 6 października będzie ją można kupić za 24,99 zł.

Z kolei Biletyna z okazji Dnia Polskiej Muzyki zaoferuje rabat od 15% na wybrane koncerty polskich artystów. W Biletynie akcja trwa od 1 do 6 października. Szczegółowe informacje o promocjach i trwających konkursach z okazji Dnia Polskiej Muzyki znajdziecie na stronie www.dzienpolskiejmuzyki.pl i w mediach społecznościowych Dnia Polskiej Muzyki.

  • Specjalne pokazy filmów o tematyce muzycznej i promocje na filmy z muzyką w tle w serwisach vod;
  • Specjale playlisty z muzyką z gier i prezentacje gier muzycznych;
  • Promocje na książki o tematyce muzycznej;
  • Prezentacje wizualne towarzyszące muzyce;
Idź do oryginalnego materiału