16 mln zł na rzecz komfortowych podróży koleją na trasie Kamionka Wielka – Nowy Sącz

4 godzin temu

Sprawne i komfortowe podróże do miejscowości turystycznych i uzdrowiskowych – to efekt naszych przedsięwzięć inwestycyjnych oraz bieżących zadań na linii Tarnów – Leluchów. Zrealizowaliśmy prace, podnoszące standard trasy na odcinku Kamionka Wielka – Nowy Sącz, w toku jest remont toru na stacji Gromnik. Finansowanie zapewniono ze środków własnych Spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

We wrześniu zakończyły się prace poprawiające stan techniczny szlaku Kamionka Wielka – Nowy Sącz, na linii nr 96 Tarnów – Leluchów. To zadanie za blisko 16 mln zł netto objęło przebudowę toru na długości ok. 4 km oraz remont 12 obiektów inżynieryjnych, w tym 10 przepustów, 1 mostu i ściany oporowej. Istotnym efektem prac są sprawniejsze podróże pociągiem oraz wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Zapewniła go także przebudowa 5 przejazdów kolejowo-drogowych w Kamionce Wielkiej i w Jamnicy. Nowa nawierzchnia jezdni na tych skrzyżowaniach ułatwia kierowcom samochodów przeprawę przez tory.

W trakcie realizacji jest remont toru na stacji Gromnik, a jeszcze w tym roku przewidziane są podobne roboty w Muszynie. Na te zadania przeznaczyliśmy prawie 3 mln zł. Prace usprawnią ruch pociągów i zapobiegną wprowadzeniu w przyszłości ewentualnych ograniczeń prędkości.

Dzięki naszym przedsięwzięciom, na linii nr 96 Tarnów – Muszyna – Leluchów zapewniamy sprawne i bezpieczne podróże koleją do atrakcyjnych miejscowości uzdrowiskowych i turystycznych na południu Polski. Poprzez modernizację peronów, a także budowę nowych punktów zatrzymywania się pociągów, zwiększamy dostępność komunikacyjną oraz podnosimy poziom obsługi pasażerów kolei. Między Tarnowem a Muszyną podróżni zyskali dwa dodatkowe przystanki: Nowy Sącz Gorzków i Nowy Sącz Dąbrówka. Nowe perony zapewniają komfort pasażerom w Tuchowie i Andrzejówce. Do nich dołączą zmodernizowane obiekty na pozostałych 10 stacjach i przystankach, zaplanowane w ramach Programu przystankowego do roku 2025. Obecnie, dla podniesienia poziomu bezpieczeństwa realizujemy także inwestycję, obejmującą modernizację 9 przejazdów kolejowo-drogowych na trasie, m.in. w Barcicach, w Rytrze, Cieniawie, Kamionce Wielkiej, Nowym Sączu i w Muszynie. Te prace są częścią większego projektu, finansowanego ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO).

Idź do oryginalnego materiału