O ich dokładnym przebiegu mówił jeden z projektantów podczas spotkania z mieszkańcami, które odbyło się w środę, 10 września w Samorządowym Ośrodku Kultury w Cmolasie.
https://korsokolbuszowskie.pl/wiadomosci/tyle-wyburzen-domow-i-budynkow-zakladaja-warianty-nowej-czesci-drogi-krajowej-nr-9/No0rTG0Az3yTuyg4N02HWariant 1 – przez stadion w Komorowie i wieś Cmolas
Trasa rozpoczyna się przy końcu obwodnicy Nowej Dęby, w Komorowie, tuż obok kościoła i cmentarza. Następnie przechodzi przez stadion sportowy (do wyburzenia) i wchodzi w gminę Cmolas.
W Komorowie konieczne byłyby rozbiórki 2 domów i 3 budynków gospodarczych, a za stadionem kolejne 2 domy oraz zabudowania. Największe ingerencje przewidziano w Cmolasie, gdzie zniknęłyby 2 budynki mieszkalne i 9 gospodarczych. Dalej trasa prowadzi pod linią energetyczną i skręca na wschód w stronę obwodnicy Kolbuszowej (Dubas – Zarębki).
Wariant 2 – wzdłuż linii kolejowej i przez lasy
Podobnie jak wariant 5, wariant 2 rozpoczyna się przy końcu obwodnicy Nowej Dęby i biegnie powyżej wcześniejszych tras. Prowadzony jest za cmentarzem w Komorowie, wzdłuż linii kolejowej.
W Komorowie trzeba byłoby rozebrać 1 dom i 4 budynki gospodarcze. W dalszej części trasy do wyburzenia przewidziano kolejny budynek mieszkalny oraz wieżę telekomunikacyjną. Droga wchodzi w tereny leśne Nadleśnictwa Kolbuszowa i łączy się z wcześniejszymi przebiegami przy przystanku kolejowym w Cmolasie, kończąc na obwodnicy Kolbuszowej.
Wariant 3 – w śladzie wariantu 6
Na początku wariant 3 biegnie identycznie jak warianty 1 i 6, z takim samym zakresem rozbiórek. Następnie przejmuje trasę wariantu 6 – przewiduje więc budowę estakady o długości 300 metrów nad drogą powiatową i przejazdem kolejowym w Cmolasie, a także rozbiórkę 5 domów i 6 budynków gospodarczych w sąsiedztwie parkingu kolejowego.
Wariant 4 – przez Jagodnik Cmolaski
Początkowo biegnie jak wariant 1, z podobnym zakresem wyburzeń. Za Hadykówką trasa skręca w stronę Jagodnika Cmolaskiego.
Wariant 4 omija zwartą zabudowę Cmolasu, prowadząc po południowej stronie linii energetycznej, a następnie dochodzi do obwodnicy Kolbuszowej.
Wariant 5 – most nad Konotopą i wjazd do Cmolasu
Jest zbliżony do wariantu 2, jednak w dalszej części odchodzi na zachód. Po wyburzeniu w Komorowie 1 domu, 4 budynków gospodarczych i wieży telekomunikacyjnej trasa kieruje się w stronę rzeki Konotopy, którą przecina mostem.
Droga wchodzi następnie w zabudowę Cmolasu w pobliżu przystanku kolejowego i dalej prowadzi do obwodnicy Kolbuszowej.
Wariant 6 – estakada w Cmolasie
Na początku biegnie tak jak wariant 1, ale dalej odbija nieco wyżej – w stronę stacji paliw BP i domów weselnych. W Komorowie konieczna byłaby jedynie rozbiórka szrotu.
Pomiędzy Cmolasem a Hadykówką droga przecina DK9, następnie biegnie wzdłuż linii kolejowej. Najważniejszym elementem jest estakada o długości 300 metrów nad przejazdem kolejowym i drogą powiatową w Cmolasie. To rozwiązanie wymagałoby rozbiórki 5 domów i 6 budynków gospodarczych.
Wariant 7 – przedłużenie obwodnicy Nowej Dęby
To jedyny wariant, który nie zaczyna się w Komorowie, ale bezpośrednio wchodzi w obwodnicę Nowej Dęby, jako jej przedłużenie na południe. Omija rezerwat Doliny Smarkatej i prowadzi przez tereny zielone, wzdłuż linii wysokiego napięcia.
W Jagodniku konieczna byłaby rozbiórka 1 domu, 2 budynków gospodarczych i starej zabudowy na skrzyżowaniu dróg. W Cmolasie przewidziano usunięcie 2 domów (w tym jednego w budowie) oraz 5 zabudowań gospodarczych. W końcowym odcinku wariant łączy się z przebiegiem wariantu 4 i kieruje do obwodnicy Kolbuszowej.
Wariant 8 – obejście Cmolasu od zachodu
Początek wspólny z wariantami 1 i 6 – w Komorowie przy kościele i cmentarzu – z takim samym zakresem rozbiórek.
Następnie trasa odbija w stronę zachodnią, przecina rzekę Konotopę i całkowicie omija zabudowę Cmolasu. Bezpośrednio dochodzi do obwodnicy Kolbuszowej (Dubas – Zarębki).
Wariant 9 – po wschodniej stronie DK9
To jedyny wariant w całości prowadzony po wschodniej stronie krajowej „dziewiątki”. Rozpoczyna się w Komorowie przy kościele i biegnie wzdłuż linii kolejowej.
Na tym odcinku konieczna byłaby rozbiórka 1 domu i budynku gospodarczego. Dalej droga prowadzi przez kompleksy leśne Nadleśnictwa Kolbuszowa, w rejon Pogorzałek, a następnie wchodzi w Cmolas od strony ulic Lasowiackiej i Krzywej. W tym miejscu kolizja z zabudową oznaczałaby wyburzenie 4 domów i 6 budynków gospodarczych.
Trasa nie wpisuje się w odcinek Dubas – Zarębki, ale wprowadza się do obwodnicy Kolbuszowej w Zarębkach.