Jak informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), w kilku modelach sprzętu domowego marki Philips stwierdzono problem, w wyniku którego może dojść do poparzenia użytkownika. Dokładniej chodzi o żelazka, które muszą zostać objęte usługą naprawczą
Fot. Shutterstock / Warszawa w Pigułce
Jak podaje firma Philips w komunikacie na swojej oficjalnej stronie internetowej, dobrowolnie przeprowadza akcję naprawczą na niektórych modelach Żelazka z generatorem pary Philips z serii PerfectCare 8000, 9000 i Elite. Taka decyzja została podjęta ze względu na zidentyfikowany problem produkcyjny dotyczący spawania bojlera generującego parę w systemie parowym.
W związku z powyższym może dojść do pęknięcia szwu spawalniczego zbiornika i skutkować wydostawaniem się pary w niekontrolowany sposób, co grozi poparzeniem i innymi urazami.
Akcja naprawcza dotyczy modeli: PSG8050, PSG8130, PSG8160, PSG9040 i PSG9050, wyprodukowanych w Indonezji, z serii produkcyjnych: 2421, 2422 i 2423.
Na stronie podany jest również link do formularza zgłoszeniowego, którego wypełnienie uprawnia do bezpłatnej naprawy. Udostępniono także instrukcję postępowania z wadliwym sprzętem. Zaapelowano do osób posiadających wyżej wymienione modele o natychmiastowe zaprzestanie używania urządzenia. Wskazano, iż w sytuacji gdy żelazko jest użytkowane należy wyjąć wtyczkę urządzenia z gniazdka i zaczekać, aż urządzenie ostygnie.
„Przepraszamy za wszelkie niedogodności, jakie może to spowodować” – dodano w komunikacie. Poniżej znajdują się zdjęcia wymienionych wyżej produktów.
Fot. UOKiK
Fot. UOKiK