Aplikacja mZUS podbija telefony Polaków

18 godzin temu

Ponad milion osób korzysta dziś z aplikacji mZUS, co pokazuje rosnące zainteresowanie wygodnym dostępem do usług ZUS z poziomu telefonu.

Aplikacja mobilna mZUS zdobywa coraz większą popularność wśród użytkowników. Od momentu uruchomienia w 2022 roku jej liczba użytkowników przekroczyła już milion. – Dzięki niej klienci mogą gwałtownie i wygodnie korzystać z wybranych usług ZUS na swoich telefonach – podkreśla Krystyna Michałek, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w województwie kujawsko-pomorskim.

Z aplikacji mZUS korzystają osoby ubezpieczone, pobierające świadczenia oraz osoby korzystające z programów świadczeń rodzinnych. To praktyczne i łatwe w obsłudze narzędzie, które pozwala gwałtownie załatwić sprawy w ZUS-ie i ułatwia codzienny kontakt z instytucją, bez konieczności wizyty w placówce.

Dzięki aplikacji mZUS klienci mogą w dowolnym miejscu i czasie złożyć wniosek o świadczenie 800+, zarezerwować e-wizytę, czyli wideorozmowę z pracownikiem ZUS lub połączyć się z infolinią. Aplikacja umożliwia też samodzielne wygenerowanie elektronicznego zaświadczenia z danymi z ZUS, na przykład o wysokości podstawy wymiaru składek. Dokument można łatwo przekazać instytucji, która go potrzebuje, np. bankowi. Jest on opatrzony kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną ZUS.

Aplikacja działa na telefonach z systemem Android i iOS. Wystarczy pobrać ją z Google Play lub AppStore, a następnie powiązać z kontem na Platformie Usług Elektronicznych (PUE/eZUS).

W mZUS użytkownicy mogą:

  • składać wnioski o świadczenia: wychowawcze (800+), Dobry Start czy z programu Aktywny Rodzic,
  • umawiać e-wizyty i wykonywać uwierzytelnione połączenia z Centrum Kontaktu Klientów ZUS – aplikacja sama wybierze numer, jeżeli klient wyrazi zgodę,
  • korzystać z kalkulatora emerytalnego do wyliczenia prognozowanej wysokości przyszłej emerytury,
  • sprawdzać rodzaj pobieranych świadczeń emerytalnych i rentowych z ostatniego roku,
  • przeglądać zaświadczenia lekarskie (ZLA) wystawione w ciągu ostatnich 12 miesięcy,
  • weryfikować pobrane zasiłki z ostatnich 6 miesięcy,
  • kontrolować dane dotyczące ubezpieczeń, składek, kapitału początkowego oraz stanu konta w ZUS, a także zgłoszeń członków rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego,
  • umawiać wizyty w wybranych placówkach ZUS w dogodnym terminie,
  • wysyłać wiadomości do ZUS i odczytywać odpowiedzi.

W najbliższych miesiącach ZUS planuje rozszerzyć aplikację mZUS o kolejne, ważne dla klientów rozwiązania. Rozwój aplikacji potwierdza, iż klienci coraz chętniej korzystają z usług mobilnych.

Krystyna Michałek – regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w województwie kujawsko-pomorskim

Idź do oryginalnego materiału