Ponad milion osób korzysta dziś z aplikacji mZUS, co pokazuje rosnące zainteresowanie wygodnym dostępem do usług ZUS z poziomu telefonu.
Aplikacja mobilna mZUS zdobywa coraz większą popularność wśród użytkowników. Od momentu uruchomienia w 2022 roku jej liczba użytkowników przekroczyła już milion. – Dzięki niej klienci mogą gwałtownie i wygodnie korzystać z wybranych usług ZUS na swoich telefonach – podkreśla Krystyna Michałek, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w województwie kujawsko-pomorskim.
Z aplikacji mZUS korzystają osoby ubezpieczone, pobierające świadczenia oraz osoby korzystające z programów świadczeń rodzinnych. To praktyczne i łatwe w obsłudze narzędzie, które pozwala gwałtownie załatwić sprawy w ZUS-ie i ułatwia codzienny kontakt z instytucją, bez konieczności wizyty w placówce.
Dzięki aplikacji mZUS klienci mogą w dowolnym miejscu i czasie złożyć wniosek o świadczenie 800+, zarezerwować e-wizytę, czyli wideorozmowę z pracownikiem ZUS lub połączyć się z infolinią. Aplikacja umożliwia też samodzielne wygenerowanie elektronicznego zaświadczenia z danymi z ZUS, na przykład o wysokości podstawy wymiaru składek. Dokument można łatwo przekazać instytucji, która go potrzebuje, np. bankowi. Jest on opatrzony kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną ZUS.
Aplikacja działa na telefonach z systemem Android i iOS. Wystarczy pobrać ją z Google Play lub AppStore, a następnie powiązać z kontem na Platformie Usług Elektronicznych (PUE/eZUS).
W mZUS użytkownicy mogą:
- składać wnioski o świadczenia: wychowawcze (800+), Dobry Start czy z programu Aktywny Rodzic,
- umawiać e-wizyty i wykonywać uwierzytelnione połączenia z Centrum Kontaktu Klientów ZUS – aplikacja sama wybierze numer, jeżeli klient wyrazi zgodę,
- korzystać z kalkulatora emerytalnego do wyliczenia prognozowanej wysokości przyszłej emerytury,
- sprawdzać rodzaj pobieranych świadczeń emerytalnych i rentowych z ostatniego roku,
- przeglądać zaświadczenia lekarskie (ZLA) wystawione w ciągu ostatnich 12 miesięcy,
- weryfikować pobrane zasiłki z ostatnich 6 miesięcy,
- kontrolować dane dotyczące ubezpieczeń, składek, kapitału początkowego oraz stanu konta w ZUS, a także zgłoszeń członków rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego,
- umawiać wizyty w wybranych placówkach ZUS w dogodnym terminie,
- wysyłać wiadomości do ZUS i odczytywać odpowiedzi.
W najbliższych miesiącach ZUS planuje rozszerzyć aplikację mZUS o kolejne, ważne dla klientów rozwiązania. Rozwój aplikacji potwierdza, iż klienci coraz chętniej korzystają z usług mobilnych.
Krystyna Michałek – regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w województwie kujawsko-pomorskim

18 godzin temu












