Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością – rekrutacja

ib-polska.pl 7 godzin temu

Fundacja Internationaler Bund Polska

ogłasza rekrutację uczestników do projektu ,,Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością’’ dla Organizacji Pozarządowych – edycja 2025”

REKRUTACJA DLA WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO: m. Tychy, m. Katowice i powiaty: bieruńsko-lędziński, pszczyński, mikołowski, będziński.

  • Rekrutacja uczestników

Rekrutacja do projektu prowadzona będzie w dniach od 06.03.2025 r. do 07.03.2025 r.: 25 osób lista główna/20 osób lista rezerwowa

Rekrutacja może zostać zakończona przed 07.03.2025 r. w przypadku wyczerpania dostępnych miejsc.

Rekrutacja prowadzona będzie w biurze projektu, telefonicznie oraz e-mailowo w godzinach 10.00 – 15.00

OSOBY OBJĘTE REKRUTACJĄ:

  • osoby dorosłe posiadające orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności oraz o stopniu znacznym ze sprzężeniami (min. 2 symbole rodzaju niepełnosprawności w orzeczeniu) lub traktowane na równi z w/w orzeczeniami zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych;
  • dzieci od ukończenia 2 roku życia do ukończenia 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami:
    – konieczność stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji;
    oraz
    – konieczność stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji;

Rekrutacja obejmuje osoby zamieszkałe na terenie woj. śląskiego: m. Tychy, m. Katowice i powiaty: bieruńsko-lędziński, pszczyński, mikołowski, będziński.

(25 miejsc lista główna i 20 miejsc lista rezerwowa) w tym co najmniej:

Lista główna:

  • – 10 miejsc dla osób z niepełnosprawnością w stopniu znacznym sprzężonym
  • – 10 miejsc dla osób z niepełnosprawnością w stopniu znacznym
  • – 5 miejsc dla dzieci do 16 r.ż.

Lista rezerwowa bez podziału liczbowego na stopnie niepełnosprawności

O projekcie „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnościami”

Fundacja Internationaler Bund Polska (dalej Fundacja) jest realizatorem Programu Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej pn.,, Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością dla Organizacji Pozarządowych – edycja 2025”, finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego (dalej Program), na terenie w/w powiatów. Usługi asystenckie będą realizowane w roku 2025.

Środki przeznaczone na realizację zadania przekazane z Funduszu Solidarnościowego:
1 935 375,00 PLN.
Celem programu jest ograniczenie skutków niepełnosprawności poprzez stymulowanie osób niepełnosprawnych do podejmowania wszelkich form aktywności: fizycznych, umysłowych, społecznych, zawodowych, rodzinnych, towarzyskich etc. i umożliwienie im realizowania prawa do niezależnego życia. Cel ten zostanie zrealizowany przez zapewnienie uczestnikom programu dostępu do usług świadczonych przez asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnościami (AOOzN) nieodpłatnie, w wymiarze rocznym.

Zakres usług

Usługi asystenckie polegać będą m.in. na pomocy uczestnikom w:

  • wykonywaniu czynności dnia codziennego,
  • wyjściu, powrocie oraz/lub dojazdach w wybrane przez uczestnika programu miejsca (np. dom, praca, placówki oświatowe i szkoleniowe, świątynie, placówki służby zdrowia i rehabilitacyjne, gabinety lekarskie i terapeutyczne, sklepy, urzędy, znajomi, rodzina, instytucje finansowe, wydarzenia kulturalne/rozrywkowe/społeczne/sportowe)
  • czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej i czynnościach pielęgnacyjnych,
  • prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról społecznych,
  • przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania,
  • podejmowaniu aktywności życiowej i komunikacji z otoczeniem.

Szczegółowy zakres usług 

Usługi te mogą być realizowane przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. W godzinach realizacji usług asystenta nie mogą być świadczone usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1876, z późn. zm.).

Wybór asystenta i pula godzin

W pierwszej kolejności, asystentem może zostać osoba wskazana przez uczestnika lub jego opiekuna prawnego

Asystentem nie może być członek rodziny, opiekun prawny ani osoba faktycznie zamieszkująca razem z uczestnikiem Programu

Na potrzeby realizacji Programu za członków rodziny uczestnika uznaje się wstępnych oraz zstępnych, krewnych w linii bocznej, małżonka, wstępnych oraz zstępnych małżonka, krewnych w linii bocznej małżonka, zięcia, synową, macochę, ojczyma oraz osobę pozostającą we wspólnym pożyciu, a także osobę pozostającą w stosunku przysposobienia z uczestnikiem.

W przypadku braku dokonania ww. wskazania Fundacja przeprowadzi rekrutację zgodnie z wytycznymi w Programie i przydzieli asystenta. Pula świadczonych godzin usług asystenckich w projekcie to max. 34 337,5 godzin łącznie na województwo małopolskie i śląskie do wyczerpania limitu tej liczby godzin. Liczba godzin na jednego uczestnika ustalana będzie indywidualnie przez koordynatora projektu w oparciu o zindywidualizowane potrzeby, aktualną sytuację zdrowotną, rodzinną i socjalno-bytową uczestnika do limitów obowiązujących łącznie we wszystkich programach asystenckich MRIPS. Ocena ta dokonana zostanie na podstawie wywiadu przeprowadzonego podczas wypełniania karty zgłoszenia do programu.

Rekrutacja i zgłoszenia

Warunkiem przystąpienia do programu jest zapoznanie się z REGULAMINEM REKRUTACJI (pobierz), wypełnienie KARTY ZGŁOSZENIA DO PROGRAMU (pobierz), i dostarczenie jej do Fundacji w ustalonych terminach i formie wraz z aktualnym orzeczeniem o niepełnosprawności. Zgłoszenia do projektu przyjmowane będą osobiście w biurach projektowych oraz drogą telefoniczną i e-mailową. W przypadku zgłoszenia telefonicznego kartę zgłoszenia wypełniać będzie koordynator regionalny. Każdy kandydat zobowiązany jest do dostarczenia orzeczenia o niepełnosprawności drogą listowną, e- mailową lub osobiście do 5 dni roboczych od daty zgłoszenia do programu (wymagane jest okazanie oryginału lub odpisu orzeczenia do wglądu). Niedostarczenie orzeczenia we wskazanym terminie skutkować będzie odrzuceniem zgłoszenia do programu. W przypadku przesyłania orzeczenia drogą e-mailową przyjmowane będą wyłącznie dokumenty w formie czytelnego skanu lub zdjęcia (dokumenty, których nie będzie można odczytać ze względu na ich słabą jakość nie zostaną uznane w procesie rekrutacji).

W rekrutacji PODSTAWOWEJ mogą zgłaszać się następujące osoby:

  • osoby dorosłe posiadające orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności ze sprzężeniami (min. 2 symbole rodzaju niepełnosprawności w orzeczeniu);
  • osoby dorosłe posiadające orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności ze
    sprzężeniami (1 symbol rodzaju niepełnosprawności w orzeczeniu);

  • dzieci od ukończenia 2 roku życia do ukończenia 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji.

100% uczestników stanowić będą osoby wymagające wysokiego poziomu wsparcia, w tym osoby z niepełnosprawnościami sprzężonymi i trudnościami związanymi z mobilnością i komunikacją. O przyjęciu do programu decydować będzie kolejność zgłoszeń pod warunkiem spełnienia kryteriów rekrutacji oraz dostępności miejsc dla osób z danym stopniem niepełnosprawności.

Rekrutacja do projektu prowadzona będzie według kolejności zgłoszeń z uwzględnieniem równego podziału według formy zgłoszenia w danym dniu oraz z uwzględnieniem pierwszeństwa dla:

1) osób z niepełnosprawnościami samotnie gospodarujących, które nie mają możliwości korzystania ze wsparcia bliskich; 2) osób z niepełnosprawnościami wspólnie zamieszkujących i gospodarujących, które nie mają możliwości korzystania ze wsparcia bliskich.

Po zakończeniu rekrutacji podstawowej i rozdysponowaniu godzin dla osób z listy głównej i rezerwowej o ile w trakcie trwania projektu pozostaną wolne godziny usług asystenckich niezależnie od terminu zostanie ogłoszona rekrutacja/e uzupełniająca/e, do wyczerpania godzin w projekcie. Przed ewentualnym ogłoszeniem rekrutacji uzupełniającej przeliczone zostaną godziny dotychczasowych usług, zweryfikowane zostaną aktualne potrzeby uczestników (dokonywane mogą być zwiększenia, iż zmniejszenia wymiaru wsparcie w zależności od potrzeb).

Zgłoszenia przyjmowane będą telefonicznie, e-mailowo i osobiście w biurach projektowych od dnia 06.03.2025 do 07.03.2025 (25 osób lista główna/20 osób lista rezerwowa) w godzinach 10.00-15.00

Rekrutacja może zostać zakończona przed 07.03.2025 r. w przypadku wyczerpania dostępnych miejsc.

Ewentualna informacja o wcześniejszym zakończeniu rekrutacji pojawi się na stronie www IB Polska.

W przypadku gdy w imieniu podopiecznego zgłoszenie składać będzie upoważniony/a asystent/ka możliwe będzie zgłoszenie jednorazowo tylko 1 podopiecznego (1 telefon – 1 podopieczny, 1 e-mail-1 , 1 wizyta w biurze 1 podopieczny).

Dane tele-adresowe do rekrutacji:

  • 43-100 Tychy ul. Edukacji 11 a;
  • tel.: 500 422 214

Uwaga: zgłoszenia wysyłane drogą e-mailową, które wpłyną poza godzinami prowadzenia rekrutacji tj. między 10:00-15:00 oraz w przypadające w tym okresie dni wolne od pracy, nie będą rozpatrywane!

Fundacja gwarantuje zachowanie równych proporcji pomiędzy formami zgłoszenia (obowiązywać będzie naprzemienna kolejność rejestracji zgłoszeń w celu zapewnienia równej dostępności dla osób z określonymi niepełnosprawnościami – równy dostęp dla osób zgłaszających się e-mailowo, telefonicznie i osobiście). Zagwarantowana będzie 1/3 dostępnych miejsc dla osób zgłaszających się telefonicznie, 1/3 dostępnych miejsc dla osób zgłaszających się e-mailowo oraz 1/3 dostępnych miejsc dla osób zgłaszających się osobiście (przy uwzględnieniu limitów dla danego stopnia niepełnosprawności).

W przypadku braku zgłoszeń jednego z ww. rodzajów, naprzemiennie będą rozpatrywane, wg kolejności zgłoszeń, pozostałe rodzajowo zgłoszenia.

Terminowe dostarczenie wymaganych dokumentów nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się do udziału w projekcie. Złożone wnioski będą poddane szczegółowej weryfikacji pod kątem kwalifikowalności kandydatów i poprawności dostarczonych dokumentów. Po zakończonej rekrutacji utworzona zostanie lista rankingowa. Wszyscy kandydaci biorący udział w procesie rekrutacji zostaną poinformowani o wynikach do 10 dni od jej zakończenia. 

Zakończenie rekrutacji zostanie niezwłocznie ogłoszone na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych IB Polska.

Szczegółowa informacja o programie

Załączniki

Pliki .doc Pliki .pdf
  • Karta zgłoszenia do projektu_
  • Oswiadczenie opiekuna faktycznego_MRIPS_2025_
  • REGULAMIN REKRUTACJI_2025_MRIPS)
  • Zakres czynności MRIPS_2025
  • Karta zgłoszenia do projektu_
  • Oswiadczenie opiekuna faktycznego_MRIPS_2025_
  • REGULAMIN REKRUTACJI_2025_MRIPS)
  • Zakres czynności MRIPS_2025

Idź do oryginalnego materiału