Autonomiczne autobusy Alexander Dennis Enviro100AEV jeżdżą po drogach Cambridge

2 godzin temu

Autobus elektryczny Enviro100AEV rozpoczął testowe przewozy pasażerskie w ramach kolejnego etapu programu Connector, testów pojazdów autonomicznych w Cambridge w Anglii.

Po szeroko zakrojonych testach wirtualnych i drogowych, autonomiczny autobus rozpoczął jazdę w grudniu br. W nadchodzących tygodniach do testów dołączy kolejny Enviro100AEV. Autobusy łączą parkingi Park & ​​Ride Trumpington i Babraham z kampusem Cambridge Biomedical Campus (CBC). Usługa, działająca od poniedziałku do piątku, jest obsługiwana przez firmę Whippet, należącą do Ascendal Group, a korzystanie z niej jest bezpłatne.

Connector to test przeprowadzony przez Greater Cambridge Partnership (GCP), którego celem jest sprawdzenie, czy autonomiczne autobusy mogą stać się częścią rozwiązania transportowego dla Cambridge w przyszłości.

Mniejszy autobus marki Connector, który kursuje w West Cambridge, przewiózł już 800 pasażerów od momentu premiery w czerwcu, pokonując dystans ponad 3200 km. Dwa autobusy Alexander Dennis dadzą znacznie większej liczbie pasażerów możliwość doświadczenia przyszłości podróży autobusowych.

Elektryczny, autonomiczny autobus Alexander Dennis Enviro100AEV został zaprojektowany i wyprodukowany w Wielkiej Brytanii, a niedawno zdobył tytuł „Pojazdu Roku” w konkursie Self-Driving Industry Awards 2025. Zastosowano system integrujący sztuczną inteligencję i wysokowydajne komputery z radarem, lidarem i kamerami, aby zapewnić w pełni zautomatyzowaną jazdę. Autobusy są wyposażone w zautomatyzowany system jazdy SAE poziomu 4 firmy Fusion Processing Ltd. Pojazdy są stale obsługiwane przez przeszkolonych kierowców zapewniających bezpieczeństwo.

Jamie Wilson, dyrektor ds. koncepcji i zaawansowanej inżynierii w firmie Alexander Dennis, powiedział: – Nasz Enviro100AEV, przewożący pasażerów w ramach testów Connectora, to kolejny wielki kamień milowy dla technologii autonomicznych autobusów w Wielkiej Brytanii. Ten moment jest efektem wieloletnich zaawansowanych badań, rozwoju i testów w ramach wielu projektów, a Connector ponownie wyznacza nowe standardy dla tego, co jest możliwe dzisiaj dzięki technologii przyszłości.

Jesteśmy niezmiernie dumni ze współpracy z Greater Cambridge Partnership i Whippet oraz z tego, iż dostarczyliśmy te autobusy dla Connectora wraz z naszym partnerem technologicznym Fusion Processing i Mistral Bus & Coach, będącym właścicielem pojazdów.

Steve Low, dyrektor zarządzający Mistral, skomentował – Ten projekt to istotny kamień milowy w przybliżaniu bezpiecznej, bezemisyjnej technologii autonomicznej jazdy do codziennego transportu publicznego. Jesteśmy dumni, iż możemy współpracować z firmą Alexander Dennis, Fusion Processing, Greater Cambridge Partnership i całym zespołem projektowym w ramach testów, które pomagają budować zaufanie do tej nowej technologii.

Ed Cameron, dyrektor zarządzający Whippet, powiedział – Uruchomienie drugiej trasy z autonomicznymi autobusami w Cambridge pozwoli większej liczbie osób przekonać się, jak działa nowa technologia, a także pozwoli na dalszą ocenę roli, jaką może ona odegrać w świadczeniu usług transportu publicznego w przyszłości.

Projekt Connector jest finansowany przez rząd Wielkiej Brytanii w ramach programu CAM Pathfinder. CAM Pathfinder jest realizowany przez zespół ds. mobilności połączonej i zautomatyzowanej (CAM) Departamentu Biznesu i Handlu we współpracy z Innovate UK i Zenzic.

Program testowy Connector jest realizowany przez Greater Cambridge Partnership we współpracy z partnerami Fusion Processing, Alexander Dennis, dRISK, Whippet i Anthrometric. Autobusy są własnością Mistral Bus & Coach.

Idź do oryginalnego materiału