Centrum e-Zdrowia poinformowało o mogących występować opóźnieniach w działaniu systemu e-zdrowia, w tym o okresowych trudnościach z wystawianiem recept i skierowań. Jak przekazało Centrum e-Zdrowia, jest to związane z usługami świadczonymi przez zewnętrznego dostawcę.
Centrum e-Zdrowia zapewniło, iż jego eksperci monitorują sytuację i pozostają w stałym kontakcie z zewnętrznym podmiotem odpowiedzialnym m.in. za utrzymanie systemów IKP i mojeIKP, który zidentyfikował problemy mające wpływ na płynność funkcjonowania systemów.
Dalsza część tekstu pod wpisem
Informujemy, iż mogą występować okresowe trudności z wystawianiem recept i skierowań, związane z usługami świadczonymi przez zewnętrznego dostawcę. Usługi mogą być okresowo niedostępne: ?? https://t.co/7Dj6kQPoLI
— Centrum e-Zdrowia (@CentrumeZdrowia) June 9, 2025
Centrum e-Zdrowia współpracuje z zewnętrznym dostawcą oraz producentem urządzeń, w których odnotowano problemy techniczne, w celu jak najszybszego usunięcia występujących trudności
– przekazano.
Centrum dodało, iż problemy nie wpływają na bezpieczeństwo danych w systemie e-zdrowia (P1) w Polsce. Poinformowało również, iż w przypadku trudności, pilne recepty mogą być realizowane bez wykorzystania systemu P1, zgodnie z procedurą wystawienia i realizacji e-recept w razie braku dostępu do systemu e-zdrowie. Natomiast w przypadku braku konieczności realizacji recepty w poniedziałek, Centrum zachęcamy do jej wykupienia w kolejnych dniach.
Polecamy

Rekompensata dla weteranów. Rząd przyzna 6 tys. zł
Państwo wypłaci weteranom rekompensatę za utratę zdrowia w trakcie pełnienia służby na misjach. Odpowiednie przepisy w tej sprawie przygotowało kierownictwo...
Czytaj więcejDetails
Świadek zdarzenia może podać lek. Weszła w życie nowa definicja pierwszej pomocy
