We wtorek w godz. 8:00-9:30 występowały problemy z dodzwonieniem się na numery alarmowe z telefonów niektórych operatorów komórkowych. Problem został rozwiązany – poinformowała Polską Agencję Prasową rzeczniczka MSWiA Karolina Gałecka.
Problem z połączeniami występował także w Lubelskiem, co potwierdził Radiu Lublin dyspozytor medyczny Jakub Stańczyk.
Karol Rymszewicz z Organizacji Międzyzakładowej Operatorów Numerów Alarmowych OPZZ Konfederacja Pracy powiedział PAP, iż pierwsze zgłoszenie o problemach z dodzwonieniem się na numery 112 i 999 otrzymał po godz. 8.
Rzeczniczka MSWiA poinformowała, iż w godzinach 8:00–9:30 występowały problemy z dodzwonieniem się na numery alarmowe z telefonów niektórych operatorów komórkowych.
– Po interwencji MSWiA i Urzędu Kontroli Elektronicznej problem został gwałtownie rozwiązany. Trwa ustalanie przyczyn zdarzenia – dodała Gałecka.
112 to numer alarmowy, bezpłatny i dostępny na terenie całej Unii Europejskiej z telefonów stacjonarnych i komórkowych. Numer alarmowy 112 można wybrać także w telefonie bez karty SIM. Jest odbierany w Centrach Powiadamiania Ratunkowego przez operatorów numerów alarmowych. W Polsce nie zastępuje krajowych numerów alarmowych, czyli 999, 998 i 997.
W sierpniu awarii uległ serwer baz danych Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego. System działał wówczas w oparciu o tzw. ośrodek zapasowy. Dyspozytorzy musieli kontaktować się z zespołami ratownictwa medycznego telefonicznie, gdyż system nie pokazywał dostępnych karetek.
Polska Agencja Prasowa / RL / opr. WM
Zdjęcie ilustracyjne. Fot. Piotr Michalski / archiwum RL