„Pestka”, czyli wydzielona linia tramwajowa uruchomiona w 1997 roku, każdego dnia obsługuje tysiące pasażerów, umożliwiając sprawne przemieszczanie się między północnymi dzielnicami miasta a jego centrum. W ostatnich latach trasa przeszła liczne prace modernizacyjne, obejmujące m.in. wymianę torów, remonty peronów, schodów i nawierzchni na drogach dojazdowych oraz przejściach podziemnych.
W obecnym etapie działań miasto koncentruje się na poprawie oznakowania w rejonie węzłów przesiadkowych. Nowe tablice informacyjne zostaną zlokalizowane w pobliżu schodów oraz na trasach pieszo-rowerowych prowadzących do przystanków szybkiego tramwaju. Ich projekt będzie zgodny z miejskim standardem wizualnym, co pozwoli na lepszą orientację w przestrzeni publicznej.
Jak podkreśla Piotr Libicki, pełnomocnik prezydenta Poznania ds. estetyki, planowane zmiany mają ułatwić poruszanie się po mieście, zwłaszcza osobom z ograniczoną mobilnością czy rodzicom z dziećmi w wózkach. Nowe oznaczenia mają też podnieść jakość przestrzeni wokół przystanków – nie tylko informacyjnie, ale również wizualnie.
Na aktualizowanych tablicach pojawią się precyzyjne wskazówki dotyczące dojść do przystanków komunikacji miejskiej oraz kierunki poruszania się pieszych. W ramach przedsięwzięcia wymienionych zostanie kilkadziesiąt tablic i ich nośników na całej trasie PST.
Firmy zainteresowane realizacją zadania mogą zapoznać się ze szczegółami przetargu w dokumentacji udostępnionej przez ZDM. Nowe oznakowanie ma uczynić infrastrukturę przesiadkową bardziej przejrzystą i dostępną, a jednocześnie wpisuje się w długofalową strategię tworzenia przyjaznego i nowoczesnego wizerunku Poznania.