
…najpierw konieczna jest przebudowa ulicy Juliusza Kawieckiego, czyli części w pobliżu PTW. – W chwili obecnej, w istniejącej infrastrukturze komunikacyjnej, zwiększenie ilości miejsc postojowych kosztem miejsc rekreacyjnych jest niezasadne – twierdzi Artur Zieliński, wiceprezydent Płocka w odpowiedzi na interpelację radnych Małgorzaty Ogrodnik i Anny Derlukiewicz.
Radne w swojej interpelacji dotyczącej zwiększenia ilości miejsc parkingowych dla samochodów osobowych na terenie bulwarów nad Wisłą powołały się na zgłoszenia od mieszkańców.
– Mając na uwadze, iż bulwary i okolice są popularnym, atrakcyjnym terenem spacerowym i wypoczynkowym, ale wielu mieszkańców z różnych względów, w tym zdrowotnych, nie może dotrzeć w to miejsce pieszo, tylko korzysta z samochodów, ilość wyznaczonych miejsc postojowych jest już niewystarczająca – czytamy w interpelacji umieszczonej w Biuletynie Informacji Publicznej.
W istocie problem podniesiony przed radne nie jest nowy. Sytuacja z niedostatkiem miejsc parkingowych uwypukla się zwłaszcza w okresie wiosenno-letnim, kiedy robi się bardziej słonecznie i ciepło, a zwłaszcza w momencie imprez organizowanych na nabrzeżu lub w amfiteatrze. Działają tam również Spokój Beach Bar i Tutaj – Przystań towarzyska – w obu tych miejscach również zapraszają na imprezy.
Wróćmy jednak do interpelacji. Radne wspólnie zwróciły uwagę, iż z braku miejsc parkingowych kierowcy decydują się na parkowanie w miejscach niedozwolonych. W konsekwencji dochodzi do niszczenia terenu. – Stąd nasz wniosek o rozważenie możliwości zwiększenia liczby miejsc postojowych dla samochodów osobowych z jednoczesnym uwzględnieniem potrzeby zachowania dobrostanu naturalnego tego terenu – dodały radne. Z kolei odpowiedź wiceprezydenta Płocka jest jasna – tak, będzie więcej miejsc postojowych, ale nie na części bulwarów, które już przeszły gruntowną przemianę. Przypomnijmy… Przebudowa ul. Rybaki, nowy kształt nabrzeża, budowa promenady wiślanej wraz z falochronami kosztowały blisko 33,7 mln zł (w tym 14,2 mln zł pochodziło ze środków unijnych). Z bulwarów w nowej aranżacji korzystamy od 2019 r.
Wiceprezydent w odpowiedzi na interpelację radnych podkreślił, iż parkowanie w niedozwolonych miejscach, wbrew obowiązującym przepisom, podlega karze. Dodajmy, iż podnoszeniu tego tematu towarzyszyła identyczna informacja już w 2019 r. Wówczas wskazywano, iż to coś za coś – dodanie kolejnych takich miejsc wiązałoby się z ograniczeniem powierzchni terenów zielonych, rekreacyjnych. Co więcej od początku starano się o nadanie terenowi nad Wisłą parkowo-spacerowego charakteru. W tym kontekście mamy więc dalszą część odpowiedzi wiceprezydenta Zielińskiego. Otóż zwiększenie miejsc parkingowych na części już wyremontowanej – zaznaczył – „wiązałoby się z naruszeniem dobrostanu naturalnego tego terenu oraz ze znacznymi kosztami przebudowy istniejącej infrastruktury”.
Ponadto w nawiązaniu do planów miasta…
Wiceprezydent uspokaja, iż miejsc postojowych przybędzie, chociaż trzeba będzie na te zmiany poczekać. W miejskich planach uwzględniono bowiem przebudowę ul. Kawieckiego (w Wieloletniej Prognozie Finansowej przewidziano na ten cel 9 mln zł – po 4,5 mln zł w 2025 i 2026 roku). Poniżej screen z WPF przyjętej przez radnych w maju br.
Poza miejscami parkingowymi przewidziano również nowe oświetlenie, drogę rowerową, nowe wyjście z zoo. – A także taras widokowy – dopowiadał Andrzej Nowakowski podczas konferencji prasowej w marcu br.
Czytaj: Wyszogrodzka, nabrzeże, rozbudowa obwodnicy i wiele innych zadań… Takie są inwestycyjne plany ratusza
Foto: UMP / profil Andrzeja Nowakowskiego, prezydenta Płocka, na Facebooku