Bez tramwajów w al. Krakowskiej. Komunikacyjny armagedon na Ochocie

1 dzień temu
Zdjęcie: Armageddon na Ochocie. Bez tramwajów w al. Krakowskiej (autor: Tramwaje Warszawskie)


Duże utrudnienia dla pasażerów tramwajów na warszawskiej Ochocie. Ruszył kolejny etap budowy trasy tramwajowej do Dworca Zachodniego.

To wiąże się ze zmianami dla pasażerów komunikacji miejskiej i kierowców na terenie dzielnicy.

Tramwaje nie będą dojeżdżać do pętli P+R Aleja Krakowska

Jak mówi rzecznik Tramwajów Warszawskich Witold Urbanowicz tramwaje nie będą dojeżdżać do pętli P+R Aleja Krakowska.

Tramwaje nie dojeżdżają teraz do pętli P+R Aleja Krakowska. Przerwa w ruchu tramwajów potrwa około 4,5 miesiąca. Na około 2 miesiące zamkniemy również ulicę Bitwy Warszawskiej 1920 roku na odcinku od Białobrzeskiej do Grójeckiej — mówi Urbanowicz.

Zabudowa rozjazdu przy Och-Teatrze

Planowana jest zabudowa tymczasowego rozjazdu przy Och-Teatrze.

Zabudujemy tymczasowy rozjazd przy Och Teatrze. Umożliwi zawracanie tramwajów od strony centrum. Wszystkie tramwaje na Ochocie będą dojeżdżać tylko do placu Narutowicza. Od wtorku 3 czerwca linia 9 ponownie dojedzie do Och-Teatru.
Linia 1 zostaje skrócona do placu Narutowicza, a linie 15 i 25 wycofane z Ochoty
— podkreśla Urbanowicz.

Do Pl. Narutowicza dojadą tramwaje linii 1, 7, 14.

Zamiast tramwajów — autobusy

Tramwaje na Grójeckiej i Al. Krakowskiej zostaną zastąpione autobusami.

Tramwaje na Grójeckiej i Al. Krakowskiej zostaną zastąpione autobusami. Zostaną uruchomione dwie linie. Linia Z9 będzie kursować na trasie Plac Narutowicza P+R Aleja Krakowska, natomiast linia Z14 na trasie Plac Narutowicza Pętla Instalatorów — tłumaczy.

W czerwcu wykonawca planuje przełożenie ruchu między jezdniami w Al. Jerozolimskich.

Organizacja ruchu na skrzyżowaniu ulic Grójeckiej, Bitwy Warszawskiej 1920 r. i Banacha będzie się wielokrotnie zmieniała w miarę postępu robót.

Trasa tramwajowa do Dworca Zachodniego

W ramach inwestycji na Ochocie powstanie około 1,6 -kilometrowa trasa tramwajowa z 500-metrowym tunelem tramwajowym do Dworca Zachodniego. Podziemny przystanek końcowy będzie połączony schodami ruchomymi i windami bezpośrednio z przejściem podziemnym, rozbudowanym w ramach prac na stacji kolejowej. Przesiadki mają być wygodniejsze i krótsze.

Czas przejazdu tramwajem do Grójeckiej wyniesie pięć minut, do placu Narutowicza 10 minut, a do stacji metra Politechnika – 15 minut.

Część inwestycji w budowie, część w projektowaniu

Trasa do Dworca Zachodniego jest częścią tramwaju do Wilanowa, czyli obwodowej trasy, która docelowo ma połączyć Wolę, Ochotę z Mokotowem i Wilanowem. Inwestycja, z uwagi na zakres, jest podzielona na etapy – niektóre już funkcjonują, część znajduje się w budowie, a część w projektowaniu. Inwestycja ma kosztować ponad 2 mld zł.

Czytaj też: Komunikacyjny armagedon na Ochocie. W czerwcu rusza budowa linii tramwajowej

Idź do oryginalnego materiału