Bezpłatne spotkanie dla przedsiębiorców

2 dni temu

Instytut ADN sp. z o.o. sp. k. oraz Fundacja Kultury bez Barier zapraszają Przedsiębiorców do udziału w projekcie Instytut Dostępności – szkolenia i doradztwo dla firm, o numerze FERS.01.03-IP.09-002/24. Projekt realizowany jest w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+).

Projekt Instytut Dostępności – szkolenia i doradztwo dla firm jest skierowany do przedsiębiorstw, które chcą wyprzedzić konkurencję i już teraz projektować swoje usługi lub produkty w taki sposób, aby były dostępne dla wszystkich. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej projektu Instytut Dostępności (www.akademiadostepnosci.pl)

Zapraszamy na spotkanie on-line, które odbędzie się 15.12.2025 o godzinie 9:30.

Spotkanie Informacyjno-promocyjne Instytut Dostępności – szkolenia i doradztwo dla firm.

W trakcie spotkania opowiemy:

  1. O Dostępności dla kogo i dlaczego warto
  2. O procesie rekrutacji do projektu.
  3. Ile dofinansowania można otrzymać.
  4. Jak organizujemy szkolenia i doradztwo.

Przedsiębiorcy i Przedsiębiorczynie z nami będziecie o krok przed konkurencją, zaprojektujecie usługi dostępne dla wszystkich!
BEZPŁATNIE

Zapraszamy do kontaktu: +48 22 162 79 60, 504 857 107
[email protected] | Instytut Dostępności

Dostępność – Główne wymogi dla produktów i usług:

1. Postrzegalność (dostępność treści)
2. Funkcjonalność (interfejs)
3. Zrozumiałość
4. Solidność (kompatybilność i trwałość)

1. Dostępność treści

  • udostępniane dzięki więcej niż jednego kanału sensorycznego (np. wzroku i słuchu),
  • stosowanie napisów, audiodeskrypcji, alternatywnych opisów tekstowych dla grafik czy komunikatów wizualnych,
  • udostępniane w formatach tekstowych umożliwiających wykorzystanie ich w alternatywnej i wspomagającej komunikacji,
  • w postaci elektronicznej w sposób zapewniający postrzegalność, funkcjonalność, zrozumiałość i kompatybilność tych informacji.

2. Funkcjonalność interfejsu – interfejs możliwy do obsługi przez wszystkich użytkowników

  • Produkty i usługi muszą być obsługiwane na kilka sposobów (np. poprzez użycie myszki, klawiatury, ekran dotykowy, urządzenia wspomagające).
  • W ramach usług telekomunikacyjnych zapewnia się przekazywanie komunikacji głosowej wraz z komunikacją tekstową w czasie rzeczywistym.
  • Komunikowanie się jest dostępne przez więcej niż jeden kanał sensoryczny i obejmuje rozwiązania alternatywne dla elementów wizualnych, dźwiękowych, mowy i dotykowych.
  • Wystarczająco dużo czasu w przeczytanie treści i ewentualne działanie.

3. Zrozumiałość

  • Interfejsy użytkownika, instrukcje i komunikaty muszą być czytelne i zrozumiałe.
  • Obowiązuje jasny, zrozumiały język, logiczna nawigacja i układ treści (strony www, aplikacje).
  • Czcionka o odpowiednim rozmiarze i kroju, z zastosowaniem wystarczającego kontrastu i odstępów między literami, wierszami i akapitami. (WCAG 2.1)
  • Pomoc w przypadku generowanych błędów (np. przy wypełnianiu formularzy)

4. Kompatybilność z technologiami asystującymi oraz trwałość i niezawodność funkcji/elementów dostępności

  • Produkty i usługi muszą być kompatybilne z technologiami wspomagającymi, np. czytnikami ekranu, klawiaturami brajlowskimi, lupami ekranowymi.
  • Używanie standardowych znaczników, kodów i zapisów.

Informacja o dostępności

  • Firmy muszą informować użytkowników o funkcjach dostępności – w instrukcjach, opisach produktów, dokumentacji (zrozumiała treść, zastosowana zasada dostępności tekstu).
  • Instrukcje dotyczące dostępu do funkcji produktu, sposobu ich aktywacji i ich współpracy z narzędziami wspomagającymi, które nie zostały zamieszczone w/lub na produkcie, są udostępnione w inny sposób, (w szczególności za pośrednictwem strony internetowej).
  • Opis produktu zawiera informację o spełnieniu wymagań dostępności.
  • Elementy dostępności muszą być trwałe i stabilne w całym cyklu życia produktu/usługi.

Wsparcie użytkownika

  • Pomoc techniczna i obsługa klienta dostępne – np. przez czat tekstowy, wiadomości tekstowe, język migowy online (w miarę możliwości).
  • W ramach dostępu do audiowizualnych usług medialnych zapewnia się postrzegalność, funkcjonalność, zrozumiałość i kompatybilność elektronicznych przewodników po programach oraz informacji o udogodnieniach dla osób z niepełnosprawnościami, przekazywanie udogodnień dla OzN, z zapewnieniem jakości umożliwiającej ich adekwatne wyświetlanie, zsynchronizowanie z dźwiękiem i obrazem oraz sterowanie nimi przez użytkownika.
  • Usługi transportowe (autobusowy i autokarowy transport pasażerski, wodny oraz lotniczy) obowiązuje zapewnienie warunków niezbędnych do korzystania przez osoby ze szczególnymi potrzebami (dostarczania informacji związanych z tymi usługami, w tym informacji o podróży w czasie rzeczywistym)
  • W bankowości detalicznej zapewnia się postrzegalność, funkcjonalność, zrozumiałość i kompatybilność metod identyfikacji, składania podpisów elektronicznych, bezpieczeństwa i usług płatniczych; przekazywanie informacji w języku polskim lub – za zgodą konsumenta – w innym języku na poziomie biegłości językowej B2.
  • W ramach usług rozpowszechniania książek elektronicznych zapewnienie synchronizację tekstu i dźwięku (jeśli dotyczy), funkcjonalność narzędzi wspomagających, dostęp do treści i struktury, możliwość nawigacji po treści i układzie graficznym, możliwość wyboru alternatywnego sposobu przedstawienia treści zapewniającego jej postrzegalność, funkcjonalność, zrozumiałość i kompatybilność.
  • Usług handlu elektronicznego -udzielanie informacji o spełnianiu wymagań dostępności przez produkty albo usługi, postrzegalność, funkcjonalność, zrozumiałość i kompatybilność funkcji i metod służących identyfikacji stron usługi handlu elektronicznego, zachowaniu bezpieczeństwa oraz dokonywaniu płatności, składaniu podpisów elektronicznych i usług płatniczych stanowiących część tej usługi
Idź do oryginalnego materiału