14 kwietnia 2025 roku została podpisana umowa na budowę mostu w Domaradzu na trasie drogi wojewódzkiej nr 886. Kontrakt zrealizuje STRABAG za kwotę 11 175 645,28 zł. Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie prowadzi również postępowanie przetargowe na budowę mostu w miejscowości Jurowce na drodze wojewódzkiej nr 886.
Ze względu na zły stan techniczny mostów oraz ich niewystarczające parametry użytkowe, podjęto decyzję o rozbiórkach istniejących przepraw oraz budowie nowych obiektów w tych samych lokalizacjach. W maju rozpoczną się roboty budowalne w Domaradzu, a niedługo później w Jurowcach. Zakończenie zadań zaplanowane jest do końca 2025 roku.
Most w Domaradzu
14 kwietnia 2025 roku PZDW podpisał umowę z firmą STRABAG na budowę nowego mostu w Domaradzu. Wartość kontraktu wynosi ponad 11 milionów złotych17. Nowa przeprawa zastąpi istniejący most na rzece Stobnica, którego parametry techniczne nie spełniają już współczesnych wymagań.
Kluczowe informacje o nowym moście w Domaradzu:
- Długość: 73,26 m
- Szerokość: 15,7 m
- Jezdnia: 7 m (dwa pasy ruchu)
- Droga pieszo-rowerowa: 3,5 m szerokości
Zakres prac obejmuje nie tylko budowę mostu, ale również kompleksową modernizację okolicznej infrastruktury, w tym:
- Przebudowę 344 metrów drogi wojewódzkiej
- Modernizację skrzyżowania z drogą gminną
- Budowę systemu odwodnienia i kanału technologicznego
- Instalację oświetlenia i ekranów akustycznych
Most w Jurowcach
Równolegle PZDW prowadzi postępowanie przetargowe na budowę mostu w Jurowcach, również na drodze wojewódzkiej nr 886. Nowy obiekt zastąpi istniejącą przeprawę nad potokiem Rusawa17.
Specyfikacja mostu w Jurowcach:
- Długość: 22,4 m
- Szerokość: 21,2 m
- Jezdnia: 7 m (dwa pasy ruchu)
- Infrastruktura dla pieszych: droga pieszo-rowerowa (3,5 m) i chodnik (2 m)
Projekt w Jurowcach obejmuje dodatkowo:
- Modernizację 185 metrów drogi wojewódzkiej
- Budowę tymczasowego mostu na czas prac
- Przebudowę skrzyżowania i zatoki autobusowej
- Przeniesienie lokalnej kapliczki
Harmonogram i wpływ na ruch drogowy
Prace budowlane w Domaradzu mają rozpocząć się w maju 2025 roku, a niedługo potem ruszą roboty w Jurowcach. Planowane zakończenie obu inwestycji przewidziano na koniec 2025 roku.
.jpeg)
Kierowcy muszą się liczyć z utrudnieniami:
- W Domaradzu: całkowite zamknięcie odcinka DW886 i drogi gminnej nr 115607R. Wyznaczono objazdy dla pojazdów o różnej masie.
- W Jurowcach: ograniczenie prędkości do 30 km/h i możliwy ruch wahadłowy, bez konieczności zamykania drogi.
Dyrektor PZDW, Piotr Miąso, podkreśla znaczenie regularnych przeglądów technicznych obiektów inżynierskich, które pozwalają na podejmowanie decyzji o konieczności budowy nowych przepraw.
Przeglądy techniczne obiektów inżynierskich są jednym z obowiązków ustawowych PZDW. o ile przeprawy nie spełniają już wymaganych parametrów technicznych, a generalny remont mostu jest środkiem niewystarczającym, podejmuje się decyzję o budowie nowej przeprawy. Po opracowaniu dokumentacji projektowej, uzyskaniu decyzji ZRID oraz wyłonieniu wykonawcy, przystępujemy do adekwatnej realizacji zadań w terenie.
– mówi Dyrektor PZDW w Rzeszowie Piotr Miąso.
Marszałek Władysław Ortyl zwraca uwagę na strategiczne znaczenie DW886, która stanowi ważne połączenie między centralną częścią województwa a Bieszczadami, skracając czas przejazdu i poprawiając warunki komunikacyjne dla lokalnych społeczności.
Droga wojewódzka nr 886 jest istotną trasą, ponieważ łączy drogę krajową nr 19 w Domaradzu z drogą krajową nr 28 przy granicy Sanoka. Skraca przejazd z centralnej części podkarpacia w kierunku Bieszczad. Nowe mosty poprawią warunki komunikacyjne i transportowe również dla lokalnych gmin Domaradz i Sanok.
– powiedział Marszałek Władysław Ortyl.
Inwestycje te są częścią szerszego planu modernizacji infrastruktury drogowej na Podkarpaciu, mającego na celu poprawę bezpieczeństwa i komfortu podróżowania w regionie.