Budowa tramwaju do Mistrzejowic. Będą kolejne utrudnienia

3 miesięcy temu

Rozpoczęcie wykopów w rejonie pętli Mistrzejowice oraz prace zbrojarskie górnej płyty stropowej dla stacji Rondo Polsadu. realizowane są prace przy wykopie budowie Tramwaju do Mistrzejowic.

Na przełomie czerwca i lipca rozpocznie się przebudowa pętli tramwajowej Mistrzejowice. Projekt zakłada zmianę geometrii pętli. Zakończenie prac planowane jest na wrzesień, a uruchomienie pętli zależy od uzyskania niezbędnych zgód administracyjnych. Więcej o tym pisaliśmy tutaj:

Trwają przygotowania do wdrożenia czasowej organizacji ruchu etap III wzdłuż ul. Meissnera. Na przełomie lipca i sierpnia nastąpi kilkumiesięczne zamknięcie zachodniej jezdni od ul. Meissnera na odcinku od ul. Chałupnika do ul. Ślicznej. W tym czasie zachodnia część ul. Meissnera zostanie wykonana już w docelowym kształcie wraz z chodnikami i ścieżkami rowerowymi.

Roboty budowlane realizowane są na wszystkich odcinkach placu budowy. realizowane są ostatnie prace przy przebudowie Sudołu Dominikańskiego – powstało już ponad 300 metrów nowego kanału. Pozostało ostatnie kilkadziesiąt metrów do zakończenia prac – całkowita długość przebudowywanego kanału wyniesie 388,65 m., a wraz z komorami ok. 400 m.

Na ścianach szczelinowych wykonywany jest docelowy strop, spod którego wybierany jest grunt. Technologia budowy metodą podstropową to rozwiązanie stosowane w trudnych warunkach miejskich, gdzie wymagana jest ochrona istniejącej infrastruktury oraz minimalizacja zakłóceń dla otoczenia. Jest to metoda, która pozwala na realizację głębokich wykopów bez konieczności zajmowania dużej przestrzeni na powierzchni, co jest najważniejsze w gęsto zabudowanych obszarach.

Wykopy podstropowe są zabezpieczane obudową ze ścian szczelinowych, co zapewnia stabilność i bezpieczeństwo zarówno dla pracowników, jak i dla otaczających budynków. Ta metoda pozwala na dużo szybsze niż w przypadku wykopu otwartego przywrócenie nawierzchni ulic i kontynuację ruchu. Jest ona również tańsza, bardziej ekonomiczna.

fot. Gulemark

Zakończono wykonywanie ścian szczelinowych podziemnej stacji „Rondo Młyńskie”, etap z komorą rozjazdu dla kolejnych etapów KST i wyjście W6. Wykonane zostały też platformy robocze odcinka tunelu północnego wzdłuż ulicy Lublańskiej. Dodatkowo prowadzono prace zbrojarskie płyty stropowej górnej wyjścia W1 dla stacji „Rondo Polsadu”.

Ponadto, trwa liczna przebudowa sieci podziemnych, przełożono już cześć magistrali ciepłowniczej, wodnej oraz położono kilometry nowej infrastruktury teletechnicznej, gazowej, energetycznej.

Kontynuowane będą prace archeologiczne oraz wykonanie prac odkrywkowych w związku z odnalezieniemlezieniem reliktu koszarów przy ul. Dobrego Pasterza należących do dawnego zespołu „Infanterie Barackenlager 100 p. p. – Koszarów Hetmana Wielkiego Litewskiego Jana Karola Chodkiewicza”.

Idź do oryginalnego materiału