Chciała sprzedać, straciła 10 tysięcy

4 godzin temu
Na komendę Policji zgłosiła się świdniczanka, która padła ofiarą oszustwa internetowego.

Kobieta chciała sprzedać akcesoria dla dziecka na jednym z popularnych serwisów. W odpowiedzi na zamieszczone ogłoszenie, otrzymała wiadomość z linkiem, który miał służyć sfinalizowaniu transakcji.

– Odnośnik przeniósł ją do strony logowania do bankowości elektronicznej. Następnie skontaktowała się z nią osoba, która podała się za pracownika banku, z prośbą o podanie kodu BLIK. Z jej konta zniknęło blisko 5 tys. złotych, jednak rozmówczyni zapewniała, iż środki zostaną zwrócone. Gdy zaczęły pojawiać się kolejne przelewy obciążające konto, a konsultant rozłączył się, poszkodowana zorientowała się, iż jest to oszustwo – komentuje asp. sztab. Elwira Domaradzka z KPP w Świdniku.

Z konta kobiety zniknęło łącznie 10 tysięcy złotych. Policja apeluje o zachowanie ostrożności podczas sprzedaży rzeczy za pośrednictwem Internetu. Należy dokładnie zapoznać się z regulaminem serwisu, by dowiedzieć się, jak przebiega transakcja. Nie należy klikać w linki, których pochodzenia nie jesteśmy pewni.

Idź do oryginalnego materiału