CHERY redefiniuje standardy w segmencie popularnych SUVów. Obecne na polskim rynku modele TIGGO 7 i TIGGO 8 – zarówno w wersjach ICE, jak i PHEV – łączą najnowsze rozwiązania technologiczne z atrakcyjnym poziomem cenowym. Autorski układ CHERY Super Hybrid, platforma T1X oraz inteligentne systemy wsparcia kierowcy L2.5 oferują użytkownikom realną wartość w bardzo korzystnej cenie – bez kompromisów.
CHERY Super Hybrid – napęd nowej generacji
Układ CHERY Super Hybrid (CSH), opracowany samodzielnie przez inżynierów marki, to kompleksowa architektura hybrydowa oparta na silniku DHE piątej generacji o sprawności cieplnej sięgającej 44,5%. W połączeniu z bezstopniową skrzynią DHT i zaawansowanym systemem zarządzania energią, CSH umożliwia jazdę w trybie w pełni elektrycznym na dystansie choćby 90 km, a całkowity zasięg sięga 1200 km (dla TIGGO 7 PHEV).
Od lipca w Polsce, jako pierwszym europejskim rynku, CHERY oferuje tę technologię w modelach TIGGO 7 PHEV (od 154 900 zł) oraz TIGGO 8 PHEV (od 169 900 zł) – ustanawiając nowy punkt odniesienia dla relacji osiągów do ceny w segmencie hybryd plug-in. To rozwiązanie kierowane do użytkowników, którzy oczekują oszczędności, elastyczności i nowoczesnego charakteru napędu, bez kompromisów przy dynamice jazdy oraz osiągów.
Platforma T1X – sztywność, przestrzeń i modułowość
Modele serii TIGGO powstają na platformie T1X – opracowanej z myślą o podniesieniu poziomu bezpieczeństwa, komfortu i adaptacyjności konstrukcyjnej. Charakterystyczny układ „krótki zwis – długi rozstaw osi” pozwala maksymalnie wykorzystać dostępną przestrzeń przy zachowaniu proporcji typowych dla segmentu C/D. TIGGO 8 PHEV, mierzący 4725 mm długości, oferuje konfigurację 5+2 i aż 1930 litrów przestrzeni bagażowej przy złożonych tylnych fotelach.
Bezpieczeństwo bierne wzmacnia struktura nośna o zawartości ponad 60% stali o podwyższonej wytrzymałości, w tym elementów o granicy plastyczności ≥1500 MPa. Taki układ nie tylko zapewnia wysoki poziom odporności w przypadku kolizji, ale także pozytywnie wpływa na sztywność skrętną i adekwatności jezdne całego pojazdu.
ADAS i L2.5 – inteligentne wsparcie w standardzie
Zestaw systemów ADAS (skrót od Advanced Driver Assistance Systems – czyli Zaawansowane Systemy Wspomagania Kierowcy) dostępnych w modelach TIGGO obejmuje 24 funkcje asystujące, m.in. utrzymanie pasa ruchu, automatyczne hamowanie awaryjne, adaptacyjny tempomat, monitorowanie martwego pola, asystenta zjazdu i ruszania pod górę, a także rozbudowane systemy monitorowania otoczenia pojazdu. Najważniejsze filary ADAS to ACC (adaptacyjny tempomat) oraz AEB (automatyczne hamowanie awaryjne).
AEB to system, który stale monitoruje drogę przed pojazdem dzięki radarów fal milimetrowych lub kamer. Jego zadaniem jest wykrywanie zagrożenia kolizją np. z innym pojazdem lub przeszkodą. Gdy taka sytuacja zostanie zidentyfikowana, system natychmiast ostrzega kierowcę i przygotowuje układ hamulcowy. W przypadku braku reakcji ze strony kierującego, AEB automatycznie aktywuje hamowanie awaryjne. System ten działa niezależnie i autonomicznie w sytuacjach krytycznych, minimalizując ryzyko wypadku i zwiększając bezpieczeństwo pasażerów.
ACC to inteligentny asystent jazdy, który rozszerza możliwości klasycznego tempomatu. Dzięki integracji kamer i radarów system analizuje ruch drogowy w czasie rzeczywistym i automatycznie dostosowuje prędkość pojazdu do sytuacji – np. zwalnia przy zbliżaniu się do wolniej jadącego auta i przyspiesza, gdy droga znów się otwiera. ACC nie tylko utrzymuje ustawioną prędkość, ale też zachowuje bezpieczny odstęp od poprzedzającego pojazdu, zapewniając płynną, bezpieczną i mniej męczącą jazdę, zwłaszcza w trasie lub podczas jazdy w korkach.
Warto podkreślić, iż te funkcje należą do wyposażenia seryjnego już w podstawowych wersjach modeli TIGGO 7 oraz TIGGO 8 – co czyni ofertę CHERY jedną z najbardziej konkurencyjnych w segmencie SUVów do 170 tys. zł.
Technologia dostępna dla wszystkich
Ceny modeli serii TIGGO – zarówno spalinowych, jak i hybrydowych – stanowią istotny element przewagi rynkowej CHERY.
- TIGGO 7 ICE – od 124 900 zł,
- TIGGO 7 PHEV – od 154 900 zł,
- TIGGO 8 ICE – od 149 900 zł,
- TIGGO 8 PHEV – od 169 900 zł.
To realny dostęp do najnowszych rozwiązań konstrukcyjnych i napędowych – bez konieczności rezygnacji z przestrzeni, komfortu ani bogatego pakietu systemów wsparcia kierowcy. CHERY pokazuje, iż zaawansowana technologia może i powinna być dostępna szerokiemu gronu odbiorców, a nie zarezerwowana wyłącznie dla segmentu premium.
Dzięki połączeniu niezależnie opracowanego napędu hybrydowego, inteligentnej architektury nadwozia oraz rozbudowanego pakietu systemów wsparcia kierowcy, CHERY oferuje modele, które realnie odpowiadają na potrzeby współczesnych użytkowników. W dobie rosnących oczekiwań względem ekologii, komfortu i bezpieczeństwa – seria TIGGO udowadnia, iż nowoczesna motoryzacja może być przemyślana, dopracowana i rozsądnie wyceniona.