Chińczycy poznali ceny następcy Mazdy 6. W Polsce to auto sprzedawałoby się jak ciepłe bułeczki

3 godzin temu

Następca Mazdy 6 jeszcze w tym roku trafi do Europy. Tymczasem w Chinach już rozpoczęto jego sprzedaż. Cena z naszego punktu widzenia jest wyjątkowo atrakcyjna.

Mazda EZ-6 to samochód, który powstał we współpracy z chińskim Changanem. Oparto go na platformie Chagan EPA1, przeznaczonej dla modeli elektrycznych oraz zelektryfikowanych. W stosunku do popularnej swojego czasu u nas „szóstki” jest wyraźnie większy i nowocześniejszy.

Między zderzakami mierzy 492 cm (487 cm w ustępującej Maździe 6 sedan), na szerokość ma 189, cm (184 cm), a na wysokość – 149 cm (145 cm). EZ-6 dysponuje nadwoziem typu liftback i waży od 1855 do 1962 kg.

Mazda EZ-6 jest atrakcyjnie stylizowanym liftbackiem. fot. Mazda

Klienci mogą wybierać pomiędzy napędem czysto elektrycznym a hybrydą plug-in, w której silnik spalinowy służy do ładowania baterii trakcyjnej. W zależności od wersji Mazda EZ-6 kosztuje od 160 000 do 200 000 juanów.

W przeliczeniu na złotówki daje to kwotę około 88 000-110 000 zł, czyli nad wyraz atrakcyjną. U nas należy jednak spodziewać się, iż za to auto zapłacimy znacznie więcej.

https://magazynauto.pl/testy/mazda-3-sedan-2-0-e-skyactiv-x-6at-2024-test,aid,4560

Ponad 1300 km zasięgu

Szczególnie ciekawie prezentuje się hybrydowa odmiana następcy Mazdy 6, który poza Chinami otrzyma prawdopodobnie nazwę 6e. Dostępne są dwa rodzaje baterii trakcyjnej – o pojemności 18,9 lub 28,4 kWh. Ładowanie od 30 do 80% zajmuje 20 minut, a silnik elektryczny, umieszczony przy tylnej osi, dysponuje mocą 218 KM.

Na samym prądzie Mazda EZ-6 w takiej odmianie pokona od 120 do 200 km (w zależności od baterii). Maksymalny zasięg wynosi z kolei ponad 1300 km.

Typowo dla współczesnych modeli Mazda EZ-6 imponuje wyposażeniem z zakresu aktywnego bezpieczeństwa. fot. Mazda

Odmiana na prąd również występuje z dwoma rodzajami akumulatora trakcyjnego. Mniejszy ma 56,1 kWh pojemności, a większy – 68,8 kWh. Ładowanie w zakresie 30-80% trwa tutaj zaledwie 15 minut. Do napędu elektryka służy 258-konny silnik przy tylnej osi.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/toyota-corolla-nowej-generacji-ma-byc-przelomowa-japonczycy-mowia-o-zasiegu-ponad-2000-km,aid,4393

Nowoczesne rozwiązania

Mazda EZ-6 imponuje nowoczesnymi rozwiązaniami. W kokpicie standardowo ma dwa ekrany, z których centralny (14,6”) skupia w sobie większość funkcji. W odwodzie dostępny jest też head-up o przekątnej sięgającej 50”.

Wnętrze wykończono skórą Nappa i zamszem, a konsolę środkową – drewnianym fornirem. Pasażerowie Mazdy EZ-6 mogą się cieszyć również z rozbudowanego oświetlenia nastrojowego czy zestawu audio Sony z 14 głośnikami.

Nowoczesny i atrakcyjnie stylizowany kokpit. Obsługę większości funkcji powierzono centralnemu ekranowi. fot. Mazda

Ciekawostki stanowią obsługa dzięki gestów czy obsługa głosowa różnych funkcji… poza samochodem. Przykład to choćby otwieranie w ten sposób pokrywy bagażnika.

https://magazynauto.pl/porady/obsluga-dotykowa-w-aucie-wiecej-problemow-niz-korzysci-rzadko-kiedy-uda-sie-cos-ustawic-za-jednym-dotknieciem,aid,4332

Mazda EZ-6 trafi na światowe rynki

Japończycy jeszcze w sierpniu tego roku oficjalnie poinformowali o tym, iż EZ-6 stanie się samochodem światowym. Trafi więc również na rynki Starego Kontynentu, w tym także do Polski.

Za produkcję tego auta oraz jego rozwój jest odpowiedzialna spółka joint venture Changan Mazda. Jak donoszą Japończycy, EZ-6 przechodziło ostatnie szlify, w tym dostrajanie układu jezdnego, pod okiem jej specjalistów – również z Europy.

Premiera Mazdy 6e – to jej zapowiadana nazwa na europejskich rynkach – ma nastąpić jeszcze jesienią bieżącego roku.

1606

Idź do oryginalnego materiału