Magistrala Zachodnia przestaje być koncepcją, a zaczyna stawać się realną inwestycją. O bezpośrednim kolejowym połączeniu lubuskich stolic mówił w Radiu Gorzów Karol Waldmann, członek miejskiego zespołu kolejowego.
Jak przypomniał, Urząd Marszałkowski i PKP PLK doszły do porozumienia w sprawie magistrali, która dla Gorzowa ma najważniejsze znaczenie:
Według założeń Magistrala Zachodnia ma być kręgosłupem komunikacyjnym regionu, podobnie jak droga S3. Skróci czas przejazdu pomiędzy obiema stolicami regionu, a pociągi PKP Intercity będą mogły kursować przez Sulechów, Świebodzin i Międzyrzecz. Jej wykonanie da też łatwiejszy dojazd do Łagowa czy Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego.Otworzy także Gorzów na szybsze połączenie z Wrocławiem.
Zdaniem władz Gorzowa magistrala skomunikuje ponad 600 tys. mieszkańców regionu i pozwoli na poruszanie się między stolicami województwa w 70 minut. Inwestycja ma szansę powstać po roku 203.















![Konferencja Gospodarcza w Jastrzębiu-Zdroju. Ważna dyskusja o transformacji energetycznej [ZDJĘCIA, WIDEO]](https://cdn2.nowiny.pl/im/v1/news-900-widen-wm/2025/11/19/244954_1763546922_05609300.webp)


