Coraz więcej udogodnień w elektronicznym systemie rozliczeń

4 tygodni temu

Aplikacja mobilna e-Urząd Skarbowy wystartowała w styczniu i ma już 290 tysięcy użytkowników. W perspektywie lat 2024-2028 Krajowa Administracja Skarbowa kontynuuje rozwój usług dla swoich klientów. Kolejne zmiany w Krajowym Systemie e-Faktur czy w aplikacji mobilnej eTOLL.

Krajowa Administracja Skarbowa sukcesywnie podnosi poziom jakości świadczonych usług.
– Jednym z priorytetów KAS w tym zakresie jest wprowadzanie nowoczesnych rozwiązań
informatycznych i udostępnianie kolejnych e-usług, które spełniają oczekiwania klientów – mówi Ewa Markowicz rzeczniczka prasowa Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze.

Dzięki wprowadzeniu zmian w aplikacji etol.pl jest ona prostsza w użytkowaniu. Zmianie uległ m.in. wygląd niektórych ikon i animacji, a dzięki tej optymalizacji widoczności aplikacja działa płynnie na każdym urządzeniu mobilnym. W drugim kwartale resort finansów udostępni strukturę logiczną, która się nazywa FA(3), to tak po ekspercku, czyli jest to wzór faktury. ustrukturyzowanej tzw. schemy oraz dokumentacji interfejsu programistycznego API

Kolejne ułatwienia zostaną wprowadzone także w ramach Platformy Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC) dodaje Ewa Markowicz.

E-obsługa inicjacji urzędowego sprawdzania w przypadku zmiany dokumentów w teczce akt weryfikacyjnych przez wypełnianie i tutaj tytuł wniosku o dołączenie dokumentu do akt weryfikacyjnych. To pokazuje, iż tych e-usług jest coraz więcej. Chodzi o to, aby klient nie musiał iść osobiście do urzędu skarbowego, tylko tak naprawdę wypełnić wszystko elektronicznie

Podsumowując planowane zmiany do wdrożenia w II i III kwartale 2025 roku, to m.in. konto organizacji w aplikacji mobilnej e-Urząd Skarbowy, aplikacja mobilna eTOLL, Krajowy System e-Faktur i kolejne ułatwienia w ramach Platformy Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC.

Idź do oryginalnego materiału