Przebieg dolnośląskiego odcinaka autostrady A4 od kilku lat budził kontrowersje. Na poważanie rozważano dwa warianty: stworzenie dodatkowych pasów do istniejącej drogi i budowę zupełnie nowej trasy. Ostatecznie zrezygnowano z pomysłu poszerzenia autostrady w kierunku Legnicy na jej podwrocławskim odcinku.
To już ostateczna decyzja Ministerstwa Infrastruktury. Autostrada A4 na wysokości Wrocławia i na odcinku w stronę Legnicy nie będzie poszerzana. Droga przebiegać będzie tzw. nowym śladem. Zacznie się kilka kilometrów przed węzłem Wrocław Wschód i wieść będzie od Kobierzyc do Kątów Wrocławskich, gdzie połączy się z istniejącą drogą.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zdecydowała się na pierwszą z koncepcji, ale resort infrastruktury właśnie się z niej wycofał. Decyzję tę przekazał marszałek województwa dolnośląskiego Paweł Gancarz. Nieoficjalnie wiadomo, iż miały na nią wpływ protesty samorządowców i mieszkańców.
Nowa autostrada A4 ma mieć trzy pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny. Przebudowa tego odcinka autostrady zakończy się nie wcześniej niż w 2030 r.











![Jak najlepiej dojechać na warszawskie cmentarze? [MAPY]](https://www.rdc.pl/brepo/panel_repo/2025/10/24/1btejq/cover-620-314-linie-cmentarne.jpg)
![Zalane nieruchomości na AWP, rondo na Mazowieckiej i południowa obwodnica miasta - mieszkańcy Zambrowa rozmawiali z dyrektorem GDDKiA [FOTO+VIDEO]](https://zambrow.org/static/files/gallery/130/1756849_1761599790.webp)


