Czy w Tarnobrzegu od ponad dekady pobierano opłaty za komunikację miejską na podstawie nieważnej uchwały? Takie pytania pojawiły się po tym, jak Naczelny Sąd Administracyjny w październiku 2025 roku ostatecznie potwierdził nieważność uchwały taryfowej z 2012 r., regulującej ceny biletów i opłaty dodatkowe. Wyrok – działający wstecz – oznacza, iż akt ten traktuje się tak, jakby nigdy nie obowiązywał. Co zatem z opłatami pobieranymi od mieszkańców przez ostatnie trzynaście lat?
Niejasności jest więcej. Po uprawomocnieniu się wyroku poprzednia uchwała przestała istnieć w obrocie prawnym, a nowa – przyjęta przez Radę Miasta pod koniec października – wciąż nie została ogłoszona i nie weszła w życie. Czy więc obecne pobieranie opłat przez miejskiego przewoźnika ma jakąkolwiek podstawę prawną? Czy pasażerowie mają prawo domagać się zwrotu nienależnie uiszczonych należności? I czy miasto przygotowało procedurę, która pozwoliłaby im takie roszczenia zgłaszać?
W związku z wątpliwościami dotyczącymi legalności pobierania opłat zarówno w latach 2012–2025, jak i obecnie, skierowaliśmy do Urzędu Miasta Tarnobrzega serię pytań dotyczących możliwych konsekwencji finansowych, obowiązującego stanu prawnego oraz planowanych działań miasta. Czekamy na odpowiedzi.






![Warszawa Zachodnia po wielkiej modernizacji [GALERIA ZDJĘĆ]](https://static2.przegladregionalny.pl/data/articles/xga-4x3-warszawa-zachodnia-po-wielkiej-modernizacji-galeria-zdjec-1764357363.jpg)








