Co z Szybka Koleją Aglomeracyjną Lubuskiego Trójmiasta? SKALT był jednym z fundamentów funkcjonowania porozumienia Zielonej Góry, Nowej Soli i Sulechowa, ale plany o wspólnej komunikacji przepadły poprzez niezłożenie wniosku o dofinansowanie.
Jak na to wszystko patrzy były prezes Lubuskiego Trójmiasta Edward Fedko?
To, co wiem: ktoś po prostu źle kliknął i na niewłaściwą platformę wniosek zgłosił. On nie był rozpatrywany, bo nie trafił tam, gdzie powinien.
Fedko przyznaje, iż wciąż wierzy w ten projekt.
Wierzę, ponieważ to jest podstawowa rzecz – rozwój kolei regionalnej jest niezwykle istotny i musi postawić dostępność komunikacyjną, która jest taka, jaka jest. Biorąc pod uwagę fakt konieczności redukcji emisji spalin, to też daje szansę na tego typu przedsięwzięcia i uzyskanie dofinansowania.
Według szacunków ze SKALT-u miało korzystać choćby 200 tys. osób.

1 dzień temu











