Darmowa komunikacja to dopiero początek. Co jeszcze daje Karta Mieszkańca Gorzowa?

1 tydzień temu
Wszyscy mówią o darmowej komunikacji miejskiej w Gorzowie, która ma ruszyć od 1 stycznia 2026 roku. Ale Karta Mieszkańca to coś więcej niż tylko bilet za 0 zł. Nowy system, który powstanie na zlecenie miasta, ma być cyfrowym centrum miejskich usług. Miasto ogłosiło właśnie przetarg na wdrożenie cyfrowego systemu, który obsłuży rejestrację, identyfikację i uprawnienia gorzowian. Co jeszcze zyskają mieszkańcy?


Zniżki, ulgi i pakiety usług miejskich


Posiadacze karty będą mogli korzystać z lokalnych zniżek u partnerów programu – na basen, do teatru, kina czy miejskich instytucji. Miasto będzie mogło tworzyć pakiety dedykowane konkretnym grupom: uczniom, seniorom, rodzinom. Wszystko przypisane do konta użytkownika i aktywowane cyfrowo.


Konto miejskie – nie tylko dla jednej osoby


System umożliwi zakładanie kont rodzinnych i grupowych. Rodzic będzie mógł zarządzać danymi dziecka, wnioskować o jego kartę i sprawdzać, z jakich usług korzysta. Możliwe będzie też wspólne korzystanie z wybranych zniżek i pakietów.


Aplikacja, która naprawdę się przyda


Razem z Kartą Mieszkańca powstanie oficjalna aplikacja mobilna miasta. To nie będzie kolejna zbędna apka do odinstalowania po tygodniu. Znajdziesz w niej swoją kartę, historię przejazdów, aktualności, wydarzenia miejskie, zniżki, powiadomienia i profil swojej rodziny. Całość będzie zsynchronizowana z systemem miejskim.


Moduł odpadów – koniec z chaosem w harmonogramach


Jedną z funkcji systemu będzie moduł gospodarki odpadami. Po zalogowaniu się do konta będzie można sprawdzić terminy odbioru śmieci dla swojej ulicy, dowiedzieć się, gdzie oddać zużyte baterie, leki czy elektrośmieci, a choćby otrzymywać powiadomienia o wywozach czy opłatach. Harmonogram będzie można zsynchronizować z własnym kalendarzem.


Zgłoszenia, kontakt z urzędem, jedna platforma


Mieszkańcy zyskają dostęp do panelu zgłoszeń, za pomocą którego będą mogli kontaktować się z urzędem w sprawach codziennych – awarii, sugestii, problemów. Wszystko przez konto w systemie, bez konieczności dzwonienia czy szukania e-maili.
Idź do oryginalnego materiału