Decyzje podatkowe osobom fizycznym w Grudziądzu doręczą pracownicy Ratusza – w miejscu zamieszkania. Sprawdźcie, kiedy i jak podatek opłacić

egrudziadz.pl 3 godzin temu
Zdjęcie: Decyzje podatkowe osobom fizycznym w Grudziądzu doręczą pracownicy Ratusza – w miejscu zamieszkania. Sprawdźcie, kiedy i jak podatek opłacić


Jak zwykle na początku roku otrzymujemy zawiadomienie o wysokości opłaty podatku od nieruchomości.

Na terenie miasta Grudziądza decyzje podatkowe dla osób fizycznych doręczane są przez pracowników Urzędu Miejskiego pod adresem miejsca zamieszkania lub pod adresem do doręczeń.

Jeśli adresat będzie nieobecny, pismo zostanie doręczone pełnoletniemu domownikowi, a w razie jego braku lub odmowy przyjęcia pisma – sąsiadowi, zarządcy domu lub dozorcy. Informacja o doręczeniu zostanie umieszczona w skrzynce pocztowej, na drzwiach mieszkania adresata lub w widocznym miejscu przy wejściu na posesję.

W przypadku niemożności doręczenia pisma, zostanie ono złożone w Urzędzie na okres 14 dni. Informacja o pozostawieniu pisma i możliwości jego odbioru będzie umieszczona w widocznym dla adresata miejscu. Po upływie 14 dni, jeżeli pismo nie zostanie odebrane, doręczenie uznaje się za dokonane, a pismo pozostaje w aktach sprawy.

Terminy wpłat to: 15 marca, 15 maja, 15 września, 15 listopada.

Jeśli kwota podatku nie przekracza 100 zł., należy go wpłacić jednorazowo do terminu płatności pierwszej raty.

Sposoby wpłaty:

Podatek można wpłacić przelewem na indywidualny rachunek bankowy wskazany w decyzji lub gotówką w kasach Urzędu Miejskiego:

  • ul. Ratuszowa 1, Przyziemie Ratusza,
  • ul. Mickiewicza 28/30, USC, Biuro Obsługi Interesantów, parter, pok. 6.

Godziny otwarcia kas:
Poniedziałki, środy, czwartki: 7.30 – 15.00, wtorki: godz. 7.30-16.30, piątki godz. 7.00 – 13.00.

Już można zgłaszać się do Urzędu Miejskiego z decyzjami podatkowymi. Dzięki odczytaniu kodu kreskowego na piśmie obsługa w kasie będzie sprawniejsza. W przypadku przelewów wpłaty najlepiej wpłacić na indywidualny rachunek bankowy wskazany w decyzji, co ułatwi i przyspieszy rozliczenie.

Wszelkie zmiany adresu zamieszkania i okoliczności mające wpływ na wysokość podatku (np. sprzedaż nieruchomości, zajęcie na działalność gospodarczą) należy zgłosić pisemnie do Urzędu Miejskiego na odpowiednich formularzach podatkowych w terminie 14 dni od ich zaistnienia.

Formularze dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu: http://bip.grudziadz.pl/strony/menu/195.dhtml.

Idź do oryginalnego materiału