DENZA debiutuje w Europie

moto-przestrzen.pl 1 tydzień temu

DENZA, należąca do Grupy BYD i skoncentrowana na najnowszych technologiach marka samochodów klasy premium, została oficjalnie zaprezentowana w Europie. Premiera odbyła się w samym sercu mediolańskiego Brera Design Week, gdzie DENZA zaprezentowała wyjątkowe połączenie eleganckiego, europejskiego wzornictwa z wyrafinowanymi materiałami i przełomowymi technologiami. Marka korzysta z potężnego zaplecza badawczo-rozwojowego największego na świecie producenta pojazdów nowej generacji, by dostarczać nową jakość w dziedzinie dynamiki jazdy i osiągów.

Nowa marka wchodzi na rynek europejski z zaawansowanym modelem Z9GT na czele. Pojazd wprowadza szereg unikalnych rozwiązań do segmentu aut klasy premium. Klienci będą mogli wybierać pomiędzy w pełni elektrycznym układem napędowym a hybrydą plug-in Super DM, oferującą imponujący zasięg. Drugim modelem w europejskiej ofercie będzie D9 – luksusowy van (MPV), który łączy zrównoważone układy napędowe z przestronnym wnętrzem zaprojektowanym z myślą o komforcie na poziomie klasy biznes.

„Z ogromną euforią wprowadzamy markę DENZA na rynek europejski, zaczynając tutaj, w Mediolanie, podczas tygodnia designu i nabierając tempa w kolejnych miesiącach 2025 roku. To marka, która od samego początku czerpała inspiracje z europejskiego wzornictwa. Jesteśmy przekonani, iż klienci w Europie docenią sposób, w jaki DENZA łączy te wpływy z zaawansowaną technologią, najwyższym rzemiosłem oraz – po raz pierwszy w tym segmencie – prawdziwym skupieniem na efektywnych, zrównoważonych układach napędowych nowej generacji” – powiedziała Stella Li, Wiceprezes wykonawcza BYD.

Europejskie inspiracje od samego początku – jak ewoluowała marka DENZA?

DENZA została założona w 2010 roku jako wspólne przedsięwzięcie BYD i Mercedes-Benz, co pozwoliło połączyć europejskie podejście do designu i luksusu z chińską specjalizacją w dziedzinie elektryfikacji. Europejskie DNA wciąż pozostaje integralną częścią produktów DENZA. Choć marka jest dziś w pełni własnością BYD, jej kierunek stylistyczny przez cały czas wyznacza ceniony niemiecki projektant, Wolfgang Egger. Co więcej, DENZA korzysta dziś z jeszcze większego wsparcia ogromnego działu badań i rozwoju BYD, w którym ponad 120 000 inżynierów pracuje nad innowacyjnymi rozwiązaniami poprawiającymi doświadczenie użytkownika.

Każda litera w nazwie DENZA odnosi się do kluczowych wartości marki:

  • D oznacza Diverse – różnorodność, czyli szeroki wachlarz możliwości, jakie oferuje gama modelowa.
  • E to Elegance – elegancja, odzwierciedlająca ponadczasowy design oraz komfortową stylistykę i adekwatności jezdne.
  • N jak Novel – nowatorskość, symbolizująca unikalne rozwiązania wprowadzone przez pojazdy DENZA.
  • Z to Zenith – szczyt, nawiązujący do najwyższego poziomu zaawansowania technologicznego, który zapewnia platforma e3 i pełne skupienie na napędach nowej generacji.
  • A oznacza Aspirational – aspiracyjność, wyrażającą pozycjonowanie marki w segmencie premium dzięki pożądanemu designowi, jakości i materiałom.

Ponadczasowa elegancja designu spotyka się z najnowocześniejszą technologią

Marka DENZA łączy elegancką finezję i wyrafinowane rzemiosło, tworząc silne poczucie odporności, bezpieczeństwa i mocy, oferując jednocześnie wyjątkowy poziom wyrafinowania oraz wydajność aerodynamiczną. Inspiracją dla czystych, stonowanych powierzchni pojazdów jest jedwab – tkanina, która emanuje luksusem zarówno dla oka, jak i w dotyku.

„W projektowaniu, podobnie jak w architekturze, obowiązują pewne zasady. Każda linia, każdy detal, każda powierzchnia muszą pozostawać ze sobą w relacji i tworzyć spójną całość. Prawdziwe linie podkreślają piękno formy rzeźbiarskiej i właśnie do tego dążyliśmy w projektowaniu DENZY” – powiedział Wolfgang Egger, Dyrektor ds. designu.

„Jedwab inspiruje na wiele sposobów. Weźmy rzeźbę albo pojazd, taki jak DENZA Z9GT, i przykryjmy go jedwabiem. Następnie weźmy ten sam obiekt i okryjmy go bawełną. Od razu zauważysz ogromną różnicę. Jedwab opada naturalnie, otula formę, ale jednocześnie pozwala dostrzec pod powierzchnią piękno tego, co już tam jest” – dodał.

Ta filozofia projektowania wyraża pewne siebie, płynne linie, które uosabiają precyzję w każdym detalu, jednocześnie w pełni wykorzystując dedykowaną platformę DENZA, co pozwala zachować atrakcyjne proporcje i maksymalnie zoptymalizować przestrzeń kabiny, zapewniając pasażerom wyjątkowy komfort podróży.

Dzięki BYD jako marce macierzystej, zaawansowane technologie oraz inteligentne, połączone systemy są kluczowymi elementami wyróżniającymi DENZA. Wnętrze modeli DENZA emanuje zaawansowaną technologią. Centralnym punktem kokpitu jest charakterystyczny, duży ekran dotykowy, otoczony przez panoramicznie zaprojektowaną deskę rozdzielczą. Na tylnych fotelach pasażerowie mają do dyspozycji osobne ekrany multimedialne oraz systemy audio klasy premium.

Platforma e3 fundamentem modelu

U podstaw modelu Z9GT leży platforma e3, stworzona specjalnie dla marki DENZA. Oferuje ona szereg funkcji będących światowymi nowościami, opartych na czterech kluczowych technologiach: niezależnym napędzie trójsilnikowym, niezależnym układzie skrętu tylnej osi z podwójnym silnikiem, systemie kontroli ruchu pojazdu (Vehicle Motion Control) oraz integracji baterii z nadwoziem w technologii CTB (Cell-to-Body).

To kompleksowe rozwiązanie sprawia, iż pojazdy oparte na platformie e3 oferują jedyne w swoim rodzaju możliwości w segmencie premium: promień skrętu jak w miejskim aucie europejskim – przy jednoczesnym rozmiarze samochodu z segmentu E, funkcję poruszania się po skosie (crab-walking), idealną do wąskich uliczek z przeszkodami, oraz rekordowo szybki czas reakcji, który przekłada się na wyższy poziom dynamiki i bezpieczeństwa jazdy.

Z9GT – flagowy model podbija Europę

Marka DENZA debiutuje z początkową ofertą dwóch modeli, na czele której stoi technologiczne i stylistyczne arcydzieło – imponujący Z9GT. Po raz pierwszy zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Pekinie w 2024 roku, Z9GT to dynamiczne, zaawansowane technologicznie shooting brake, oferujące oszałamiające osiągi – zarówno w wersji w pełni elektrycznej, jak i w ultranowoczesnej konfiguracji hybrydowej Super DM z trzema silnikami.

Z9GT stanowi doskonałą wizytówkę autorskiej platformy e3 marki DENZA, która umożliwia integrację rozwiązań sprzętowych i programowych wykraczających poza wszystko, co w tej chwili oferuje segment premium.

Drugi model DENZA przeznaczony na rynek europejski to D9 — luksusowy, siedmioosobowy van (MPV), oferujący komfort na poziomie klasy premium. Model D9 ma na nowo zdefiniować segment luksusowych vanów, oferując szereg zaawansowanych technologii pokładowych, wspieranych przez wyjątkowo wydajne, nowoczesne układy napędowe nowej generacji.

Idź do oryginalnego materiału