Diesle w Polsce odchodzą wolniej

1 tydzień temu

Marcowy spadek sprzedaży diesli w ujęciu rok do roku w Polsce jest czterokrotnie wolniejszy niż w całej Unii Europejskiej i wynosi jedynie 4,2 proc. – czytamy w piątkowym wydaniu „Rzeczpospolitej”.

Dane dotyczące pierwszego kwartału tego roku potwierdzają ową tendencję: „gdy dla całej UE spadek rejestracji diesli sięgnął 10,6 proc., to w Polsce był zaledwie 2,3-procentowy” – czytamy w dzienniku.

W odróżnieniu od diesli, tempo spadku rejestracji samochodów benzynowych w Polsce jest blisko dwukrotnie szybsze niż średnia unijna.

Jeżeli chodzi zaś o rynek samochodów elektrycznych, Polska wlecze się w ogonie UE. „W ubiegłym miesiącu udział elektryków w nowych rejestracjach na polskim rynku wynosił zaledwie 3,4 proc. To prawie czterokrotnie mniej niż unijna średnia” – podaje Rzeczpospolita. Wypadamy blado w szczególności w porównaniu z potęgami motoryzacyjnymi, takimi jak Niemcy, gdzie w pierwszym kwartale br. zarejestrowano ponad 81 tys. aut bateryjnych, podczas gdy w Polsce zarejestrowano jedynie 4,2 tys. takich pojazdów.

W przeciwieństwie do samochodów elektrycznych, Polska wyróżnia się rozwijającym się rynkiem samochodów hybrydowych: „… w Polsce zdobyły już największy udział w łącznej sprzedaży nowych aut osobowych, który w marcu zbliżył się do 46 proc. w porównaniu z 36,8 proc. w tym samym miesiącu rok wcześniej” – czytamy.

Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów ACEA, na którego dane powołuje się „Rz”, poinformowało o trendzie spadkowym sprzedaży nowych aut w Europie – w marcu tego roku rynek ten zmalał o 5,2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. W przeciwieństwie do ogólnej tendencji europejskiej, polski rynek nowych aut osobowych urósł r./r. o 12,7 proc.


Idź do oryginalnego materiału